• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • tove78

Jag fick lägga in BF-listan två gånger, för precis när jag lagt upp den hade det kommit en uppdatering - så det är sista listan som stämmer :)

• Malinzzon

Hej!

Hoppar in i denna tråden. Plussade tre ggr förra veckan, har dock inte haft så många symptom än, bortsett från extremt fett hår, blivit finnig och dragningar i ljumskarna. Någon annan som har liknande?

Lill-Smurfen, ett magiskt växande frö!
  • fruliljegren

Här är en till ifrån halland med beräknat bf 11/6, ska på inskrivning på onsdag så får mer exakt då...Kommer dock troligtvis föda i Maj med planerat snitt!

• Wilbes
    Malinzzon skrev 2014-10-06 17:26:07 följande:

Hej!

Hoppar in i denna tråden. Plussade tre ggr förra veckan, har dock inte haft så många symptom än, bortsett från extremt fett hår, blivit finnig och dragningar i ljumskarna. Någon annan som har liknande?

Jag hinner knappt kliva ut från duschen innan mitt hår är lika fett igen.... och finnar till förbannelse... ont i magen, och legamenten. Fast jag har fler symtom som illamående och trötthet också.
  • Gizza

Ang. att testa mycket så har jag nog gjort typ 10 test nu.... Av den enkla anledningen att jag fick 10 test av en bekant, annars hade jag nöjt mig med de tre jag hade själv. Nu blev det typ 4 st första dagen för att jag blev så chockad att det faktiskt syntes nåt på testen (kan fortfarande inte tro att jag faktiskt böev gravid med det halvdåliga sexet vi hade vid ÄL, hade haft kräftskiva, klockan var typ 01, dottern vaknade precis när vi startat och jag tänkte att det blir inget sex i natt. Samtidigt sov svärisarna och svägerskan i rummet bredvid...), sen har jag testat vara för att jag älskar att se strecken komma fram :)

Med dottern gjorde testade jag tre gånger, på em, morgonen efter (ifall det första skulle visat fel...) och innan jag skulle på inskrivning. Hade väl tänkt nåt liknande den här gången om jag inte fått alla gratis. Jag är ingen testoman i vanliga fall :)

Dotter 130208 Lillasyskon BF 150530
  • Gizza

Och! Tillägg till ovan:

När jag plussade på 3+3 var strecket bara en svag skugga. Senast jag testade, 5+0 var strecken lika starka.

Dotter 130208 Lillasyskon BF 150530
  • Malinzzon
    Wilbes skrev 2014-10-06 17:45:58 följande:

Jag hinner knappt kliva ut från duschen innan mitt hår är lika fett igen.... och finnar till förbannelse... ont i magen, och legamenten. Fast jag har fler symtom som illamående och trötthet också.

Började misstänka graviditet förra helgen då jag blev öm i korsryggen, är aldrig det annars. Första illamåendet kom visserligen imorse, och har "bara" extra känsliga bröst.
    Lill-Smurfen, ett magiskt växande frö!
  • Awe83

Jag ska gå till mamma Mia i slutet av okt på inskrivning. Är det någon som vet om det kostar på den mottagningen med kub och ultraljud mm, eller ingår det i "grundpaketet" för alla gravida? Hur ligger det till?

• jemi02
    Awe83 skrev 2014-10-06 18:07:18 följande:

Jag ska gå till mamma Mia i slutet av okt på inskrivning. Är det någon som vet om det kostar på den mottagningen med kub och ultraljud mm, eller ingår det i "grundpaketet" för alla gravida? Hur ligger det till?

Det ingår i grundpaketet. Eventuellt att man måste betala om man vill göra extra vul utan särskild anledning.
Svar på tråden BF Juni 2015