• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • skorstenen

Vi väntar oxå en bebis. Men vår släkt kommer nog inte hurra när vi berättar. De gjorde de inte sist.

Synd för dem ;)

• Manelma

Vi har berättat för familj och några utvalda vänner. Även en kollega så jag har någon att ventilera med om illamående och krämpor på jobbet. :)

• joseeffin

Är också aktiv i fb-grupp (dold) jag var med då jag var gravid med min dotter. Var så roligt att följa alla där, könns som igår alla födde.. inte 8 månader sen :')

Tio dagar kvar till UL, eller 9 snart. 16/10 på em blir det av, direkt efter föräldragruppen. Är så nervös! Känner mig inte gravid. Men vad har jag att jämföra med? Kaskadkräkningar och tappad matlust?

• Diamant
    micra skrev 2014-10-06 22:30:03 följande:

Diamant

Hur är det med dig? Mår du bättre?

<3

Tack för omtanken!

Tyvärr är det oförändrat, kom hem från sjukhuset inatt och ska få vila upp mig hemma. Kan ta lång tid att återhämta sig tydligen och jag får mer dropp om jag behöver, men just nu är jag hellre hemma och FÖRSÖKER äta iallafall.

Hur går det för dig, har illamåendet startat?
  • huslusen

Hakar på här. 28 år, Lund, första barnet. Plussade idag och det känns overkligt med så spännande och kul! BF 15 juni om jag fått rätt på det.

• Wilbes
    skorstenen skrev 2014-10-06 20:58:54 följande:

Kul med BF lista

Jag kommer lägga till mig efter vul när jag vet ungefär var jag är.

Många som finns i närheten av mig oxå :)

När berättar ni för vänner o familj?

Vi har berättat för vår familj och vänner mest för att jag ser ut att vara i vecka 20 typ.... vet att de bara är uppblåst och tarmar men ändå...
  • Wilbes

Och då jag för ett år sen gjorde en gastric bypass och fått ner 62 kg vill jag inte att de ska börjas prata om att jag fått upp i vikt igen utan jag vill att de ska veta varför jag går upp..

• Linda.dahlo

Hej på er!

Lägger till mig här om det är okej.

Fick ett positivt grav.test förra måndagen och var helt chockad.

Väldigt oplanerat men är glad ändå så klart.

BF runt 10 juni så är i v. 4+6. Ska på inskrivningssamtal i början av november. Innan dess känns allt lite overkligt.

Har molvärk, är supertrött och har lite, lite illamående. Just nu kan jag inte sova pga molvärken och illamåendet......

Är 35 år och är nyinflyttad i Vallentuna/norrort. Bodde tidigare i Borås men är ursprungligen från Malmö. Gravid med tredje barnet. Har två flickor sen tidigare, en född 2010 och en 2013

Svar på tråden BF Juni 2015