• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Isabella89

Maggan87: jag gick in till min sambo som satt och jobbade inne på 'kontoret' dvs. klädkammaren och visade det digitala test jag gjort :) kunde liksom inte hålla det då vi trodde att vi missat den här månaden.

Fick så ont i svanken med dottern och tyvärr verkar det vara tillbaka redan. Illamående på kvällen med, kommer som en våg helt plötsligt och är där ett tag för att sen försvinna. Har hänt på jobbet med.

Någon mer som fortfarande är svullen?

Köpte en gravidvänlig tunika idag då jag insåg att mina vanliga tajta tröjor är inget jag vill ha nu när jag är så svullen. Har några tunikor men inte tillräckligt. Känns inte värt att köpa gravid-plagg än men skadar inte att köpa sånt som funkar även som gravid :)

• Iida01

Är också väldigt orolig som många skriver. Men försöker intala mig själv att det inte är bra. Man måste ju intala sig själv att det kommer gå bra för annars går det åt skogen direkt. Så tjejer, det kommer gå jätte bra! 

Idag är jag uppsvälld som en ballong, känner mig som en kossa. Till och med sambon såg det idag. Ser ut som en bebiskula fast jag vet att det bara är tarmarna där inne som skojar till det lite. 

Kanske lyfter och flyger iväg snart?! ;)

• Maggan87

Jag har inte hunnit tagit bort gravidkläderna från min garderob än och sin det verkar så kommer jag få användning för dem snart igen!

Känner mig lite dum för min sambos syster har försökt bli med barn ett år utan resultat och så kommer vi nu igen.. Hoppas, hoppas, hoppas de får se ett plus snart de också för vore kul att dela graviditeten med någon vän eller familjemedlem också! Vara föräldraledig samtidigt som någon man känner.

Känns så roligt, spännande och overkligt att vi kommer vara en familj på 4 personer till sommaren om allt vill sig väl! Tvåbarnsmamma !

• skorstenen

Jag är rätt smal. Och har barn sen tidigare men mig syns det inte alls på. Vilket är bra så vi kan hålla de hemligt till efter KUB. Kommer göra det privat då det bara erbjuds dem över 30 i vårt landsting.

Vaknade med illamående o bubblig mage. Har mkt molvärk. Men annars mår jag som vanligt.

• Manelma

Då va det premiär för nattlig uppgång för att gå och kissa. Har i flera dagar varit sjukt kissnödig på nätterna men klarat av att hålla mig till morgonen. Dock med drömmar där jag ska gå och kissa konstant, så det är ett under jag inte kissat ner mig i sängen. Men inatt gick det inte att ens försöka. Så nu är väl det igång. Nattkisserierna. Sist höll va det flera ggr per natt till o med. Jag som normalt aldrig kissar på nätterna. Måste vänja mig och hitta sätt att somna om fortare på efter det. För inatt resulterade det bara i ca 30 min vridande och vändande... Men man vänjer sig väl snart. Men ett mkt bra tecken på att något växer i magen och tar plats! 

• lillafii
    Manelma skrev 2014-10-06 06:34:48 följande:

Då va det premiär för nattlig uppgång för att gå och kissa. Har i flera dagar varit sjukt kissnödig på nätterna men klarat av att hålla mig till morgonen. Dock med drömmar där jag ska gå och kissa konstant, så det är ett under jag inte kissat ner mig i sängen. Men inatt gick det inte att ens försöka. Så nu är väl det igång. Nattkisserierna. Sist höll va det flera ggr per natt till o med. Jag som normalt aldrig kissar på nätterna. Måste vänja mig och hitta sätt att somna om fortare på efter det. För inatt resulterade det bara i ca 30 min vridande och vändande... Men man vänjer sig väl snart. Men ett mkt bra tecken på att något växer i magen och tar plats! 

Jag va också uppe och kissade inatt. :/ 04.20, han precis somna om och så vaknade sonen 04.45. Så har egentligen inte sovit nått sen ja vaknade för att kissa. Kommer bli en lång dag idag. Och jag som blivit sjukligt trött senaste dagarna. Undra hur man ska klara av alla små yrväder på jobbet? (Jobbar i en fskklass)
  • effilant
    Isabella89 skrev 2014-10-05 22:45:10 följande:

Någon mer som fortfarande är svullen?

Köpte en gravidvänlig tunika idag då jag insåg att mina vanliga tajta tröjor är inget jag vill ha nu när jag är så svullen. Har några tunikor men inte tillräckligt. Känns inte värt att köpa gravid-plagg än men skadar inte att köpa sånt som funkar även som gravid :)

Ja jag är sjukt svullen vissa dagar men eftersom jag alltid har en liten kakmage är det ingen som kollar en extra gång på min mage :) ganska skönt kamouflage för tror ingen skulle tänka eller misstänka bebis. Sen får vi se hur länge det håller men tills dess springer jag runt i tighta klänningar osv. Byxor har jag övergett.
  • Isabella89

Maggan87: jag har en vän som försökt i snart 1,5 år. Ett mf på vägen så därför har de inte fått hjälp än. Vi skulle följas åt var tanken :/ själv blev jag gravid på andra försöket nu vilket jag såklart är glad för men det är så orättvist.

• Isabella89

effilant: jag är inte heller helt platt i vanliga fall men har sett ut som jag gjorde halvvägs med dottern >.< tack och lov var det aningen bättre nu på morgonen men får se hur det blir när jag ätit frukost (äter på jobbet).

Har haft så svårt att komma upp i tid de senaste dagarna även om jag lägger mig tidigt. Sist kunde jag sova 10 timmar på natten plus två efter skola/praktik. Går inte nu eftersom jag hämtar på förskolan. Zombievarning snart

• Manelma
    lillafii skrev 2014-10-06 06:47:08 följande:
    Jag va också uppe och kissade inatt. :/ 04.20, han precis somna om och så vaknade sonen 04.45. Så har egentligen inte sovit nått sen ja vaknade för att kissa. Kommer bli en lång dag idag. Och jag som blivit sjukligt trött senaste dagarna. Undra hur man ska klara av alla små yrväder på jobbet? (Jobbar i en fskklass)
    Jag har knappt sovit jag heller, då jag inte kunde somna först pg av illamåendet och sen när man väl somnat vaknar man kissnödig, somnar om efter en halvtimma, och då riner makens klocka... Trodde morgonen skulle bli jobbig men då bjöd sonen på en sprudlande morgon med pussar och kramar och lämning på föris som gick som en dans. Då blir man extra tacksam hahaha :) 
Svar på tråden BF Juni 2015