• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • jemi02
    Fläderpärlan skrev 2014-10-07 08:21:48 följande:

Hej igen! Jag är fortfarande väldigt orolig för missfall, mitt streck på testet är fortfarande inte lika starkt som kontrollstrecket, jag är på vad jag tror bim+3, borde strecken vara lika starka då? :/ hur snabbt ska strecken öka i styrka?

Jag plussade inte ens förrän bim+4 förra graviditeten och vid bim+7 var strecket hälften så starkt som kontrollstrecket. Tycker inte su ska vara orolig.
  • VioloLaviose
    skorstenen skrev 2014-10-07 08:34:57 följande:
    De tycker de räcker med dem vi har ;) jag bryr mig noll om vad de tycker. ;) uppenbarligen. Som tur är så vet jag att vänner gläds med oss. Och jag är så lättad att min man faktiskt tänker positivt denna gången :) blir mkt lättare då ;)
    Hur många har ni :)?
  • Malllis

Dessa hormoner.... Idag på väg till jobbet fick jag punka när jag körde i 100km/h. Allt gick bra och jag kunde köra av vägen. Ringde maken och stortjöt. Ringde chefen och sa att jag inte kommer idag och fick hålla mig för att inte gråta.

Igår kväll på jobbet mådde jag skit, trött, ont i lederna och illamående. Alla frågade vad som var fel och det var jobbigt att inte kunna säga vad. Har bestämt mig för att även om det är tidigt ska jag berätta på jobbet imorgon så dom förstår varför jag är som jag är. Går det inte vägen med graviditeten så känns det skönt att dom vet i så fall.

Men jag trodde inte att jag skulle börja samla vätska och få ont i lederna redan. Det kom först vid v.13-15 förra graviditeten.

• enannanmaria
    Fiiaaa skrev 2014-10-07 07:37:26 följande:

Uj uj, illamåendet alltså. Det blir värre för varje dag och nu är det allra värst på morgnarna. Vaknar med en härlig blandning av åksjuka och bakfylla känns det som, och kräkreflexen sätter igång direkt. Måste få i mig nåt innan jag kan börja göra mig i ordning, men är ju inte sugen på nåt alls. Jobbigt är det, men hoppas att det är ett gott tecken <3 (förra gången när jag fick missfall mådde jag inte illa alls)

Det blir värre här med. Nu behöver jag äta lite strax innan jag lägger mig också för att dämpa illamåendet på natten. Behöver även äta något efter promenaden till jobbet på morgonen trots att jag redan har ätit frukost.

Funderar på att börja med fluortabletter för att inte förstöra tänderna. Hur gör ni andra som behöver äta oftare och vad äter ni? Jag läste om någon som tuggar tuggummi, hjälper det? Äter helst något med lite fett och socker. Hittills har det blivit riskakor. Läste någon som blev hjälpt av citron, men det kanske är svårt att ha i handväskan (och munnen kanske inte gillar allt för mycket syra heller).

Jag är inte konstant illamående så jag vill försöka utan Postafen (kan inte bli tröttare än vad jag redan är).
  • emm84

Hej!
    Jag vill oxå vara med i denna tråd, helt ny här på familjeliv så förstår inte så mkt av det än, men men det ordnar sig nog :)

• MalinA87

För er som läser och hör att många mår ganska dåligt i den här perioden kan jag berätta att det inte är alla som mår så - jag mår jättebra. Mår inget illa alls - tack gode gud för det! Jag har ömma bröst och är enormt trött och kan kännande en molande värk som mensvärk lite då och då. Men inget annat.. Jag försöker njuta så mkt jag kan och försöker intala mig att alt kommer att gå bra. Och om det, mot förmodan, inte gör det så är det kanske "lika bra" då det förmodligen va något fel på barnet..

Dock har jag en hemsk förkylning med en jobbig hosta och tydligen får man inte ta hostmedicin.. så får stå ut och dricka varmt för att lindra så gott det går..

• emm84
    emm84 skrev 2014-10-07 10:53:47 följande:

Hej!
    Jag vill oxå vara med i denna tråd, helt ny här på familjeliv så förstår inte så mkt av det än, men men det ordnar sig nog :)

Kanske ska tillägga att jag har BF 5 Juni :)
  • Gizza

Var tvungen att föreviga mina test på samma bild kände jag... Såhär ser min stegring ut och nu ska jag sluta testa (som jag skrev förut fick jag en hel drös test gratis, annars hade jag aldrig testat mer än de tre jag hade hemma)

Dotter 130208 Lillasyskon BF 150530
  • Gizza
    Gizza skrev 2014-10-07 11:12:37 följande:

Var tvungen att föreviga mina test på samma bild kände jag... Såhär ser min stegring ut och nu ska jag sluta testa (som jag skrev förut fick jag en hel drös test gratis, annars hade jag aldrig testat mer än de tre jag hade hemma)

Kanske ska tillägga att första testet är på dag 3+3 efter mens. Idag är jag på 6+3.
    Dotter 130208 Lillasyskon BF 150530
Svar på tråden BF Juni 2015