• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Gizza

Mitt hår är inte heller sig självt... Hårar MASSOR, dessutom blir det skitigt fortare än vanligt.
    Förra gången fick jag jättefett hår efter förlossningen, nu verkar det ha kommit redan så här tidigt...

~Dotter 130208~ ~Lillasyskon BF 150530~
  • TinkyWinky

vet inte om det har pratats om det innan, men dte har det säkert ;)

Har ni ringt o skrivit in er på mvc eller hur länge till kommer ni vänta ?

Jag funderar att ringa nu, plussade igår :)

är i vecka 5 idag. känns lite tidigt.. men jag vill gärna ha samma bm som ja haft de andra o kanske blir hon upptagen om ja väntar för länge, eller om hon ens jobbar kvar eller har tid..

★°☆ Kewin 9/7-09 ★°☆°★ Theo 9/1-13 ☆°★
  • carolinheiner
    TinkyWinky skrev 2014-10-06 11:50:40 följande:

är i vecka 5 idag. känns lite tidigt.. men jag vill gärna ha samma bm som ja haft de andra o kanske blir hon upptagen om ja väntar för länge, eller om hon ens jobbar kvar eller har tid..

?°? Kewin 9/7-09 ?°?°? Theo 9/1-13 ?°?
    Ja ringde samma dag som ja plussade.. Fick tid i morgon 7/10 för hälsosamtal å en tid för inskrivning :)
  • Lg85

Oplanerat. Men haft oskyddat sex i 2,5 år nu å vi har pratat mkt om barn å ffa min längtan.

Igår sa han att han ville ta bort facebook för att som hade med barn å göra ger han sån ångest att han inte vill va hemma eller på jobbet eller göra nåt. Samtidigt sa han när jag plussa att han acceptera att jag ville behålla och förra fredagen trodde jag han landa i de hela..

Abort finns inte på kartan för mig nu. Gjort de en gång m samma kille å funderar å ångrar de fortsatt ibland. Efter 6 års förhållande blir de nog mer smärtdammt

• emtfb

Mitt hår blir också jätte skitigt direkt, bara efter 1 dag. Minns att det var jätte fint förra graviditeten och blev inte alls fort lika skitigt, som nu. Dock är det ju bara precis i början nu. Men endå :)

Jag kommer ringa till mvc om kanske 2 veckor.. :) Hoppas jag får en annan BM än den jag hade förra gången, min förra var väääääldigt så här "nämen hej lilla du, hur är det idag då?" "Ja men du har ju haft en bra graviditet." Eller? Jag spydde bara varje dag till v. 17. Hade gallstensanfall varje vecka under hela graviditeten och opererade bort gallblåsan 2 veckor efter förlossningen men jo jag mådde bra. eller.. 

Aja, kan bara bli bättre den här gången känns det som :) 

Vet att det är väääldigt långt bort, men ska någon kolla könet vid UL? :)

• Limpan nr2

En liten knasig fundering kanske men hur långt "gångna" var ni när strecken på graviditetstestet var lika starka? Jag är enligt uträkning i v.5(4+1) och teststrecket är kanske hälften så starkt som kontrollstrecket.

Undrar om det är "normalt". Det har iaf blivit lite starkare för varje dag som gått sen jag plussade :)

• MaHo89

När jag väntade sonen blev mitt hår sjukt fett. För att det inte skulle bli det fick jag använda schampo * minst 2 (helst 4) och absolut inget balsam eller liknande. Sen blåsa torrt direkt efter tvätt! Då höll det sig bra en dag om jag hade tur.

Vanligtvis skulle jag lika gärna kunna tvätta håret en gång i veckan det skulle inte synas någon skillnad :P

• Amie

Mina streck va lika starka på morgonen 4+6. Testade 4 dagar i rad och det var stor skillnad på de fyra dagarna!

Har hälsosamtal om 1 vecka exakt. Ska få bokat ett tidigt VUL då också sa BM med tanke på mina två tidigar MF. Skönt att känna att de vill att man ska slippa oroa sig!

Limpan nr2 skrev 2014-10-06 12:35:48 följande:

En liten knasig fundering kanske men hur långt "gångna" var ni när strecken på graviditetstestet var lika starka? Jag är enligt uträkning i v.5(4+1) och teststrecket är kanske hälften så starkt som kontrollstrecket.

Undrar om det är "normalt". Det har iaf blivit lite starkare för varje dag som gått sen jag plussade :)

• Hemlig78

Flera skriver att ni kissar många gånger på natten, jag kissar bara 1-2 ggr.
    Är det inte bra eller är det också normalt?

• FruGnu
    TinkyWinky skrev 2014-10-06 11:50:40 följande:

Jag ringde samma dag (29/9) som jag plussade och var på första inskrivningsmötet hos mvc den 2/10. Nu går jag och väntar på nästa möte som är blodprover och KUB-tester den 11/11 och sen ultraljud den 18/11.
    Kan knappt bärga mig till UL! 
Svar på tråden BF Juni 2015