• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Fiiaaa
    enannanmaria skrev 2014-10-07 11:51:00 följande:

Tack för idéer, ska testa mineralvatten citron. Frukt är jag rädd förstör tänderna om jag äter ofta. Det blir säkert så även med riskakorna. Men mineralvatten och tuggummi ska testas!

Jag kör mandariner och nötter, funkar dugligt. Kanske ska testa riskakor... Mineralvatten kör jag hemma, men inte på jobbet. Håller med om problematiken runt tänderna och även småätande generellt, men vad ska man göra liksom. Känner precis som du, äter frukost hemma, men är hungrig igen när jag kommer till jobbet. Inte klokt...
  • Diamant
    Fiiaaa skrev 2014-10-07 12:46:49 följande:
    Jag kör mandariner och nötter, funkar dugligt. Kanske ska testa riskakor... Mineralvatten kör jag hemma, men inte på jobbet. Håller med om problematiken runt tänderna och även småätande generellt, men vad ska man göra liksom. Känner precis som du, äter frukost hemma, men är hungrig igen när jag kommer till jobbet. Inte klokt...
    Hur går det med ditt illamående?

Drabbades precis av illamåendevågen från helvetet! Har läst att man ska äta något då men mat är det SISTA man tänker på!
  • skorstenen

Tänderna tar stryk. Fick nyligen göra en rotfyllning pga täta graviditeter o småätande.

Men man måste ju småäta. Iaf jag.

Grönt äpple skuret i tunna skivor som legat i kylen är grymt.

Åkte o handlade mat idag. Blev mkt grönt. Suger snaps fick jag syn på o de åkte ner en rejäl påse i vagnen ;)

• Snöfrid

Hur många barn har du sen innan? :)

skorstenen skrev 2014-10-07 13:35:23 följande:

Tänderna tar stryk. Fick nyligen göra en rotfyllning pga täta graviditeter o småätande.

Men man måste ju småäta. Iaf jag.

Grönt äpple skuret i tunna skivor som legat i kylen är grymt.

Åkte o handlade mat idag. Blev mkt grönt. Suger snaps fick jag syn på o de åkte ner en rejäl påse i vagnen ;)

• skorstenen
    VioloLaviose skrev 2014-10-07 13:44:51 följande:

Är jag osynlig? Hehehe ...

Mkt bf listor som läggs upp nu :/ inläggen försvinner...vad skrev du?
  • Snöfrid

Åh härligt! Grattis! Jag skulle vilja ha stor familj. Få se om vi hinner. Jag är 32 och min fru är 37!

skorstenen skrev 2014-10-07 14:31:00 följande:

Tre :)

• dietcoke

Är det bara jag som inte känner något mer än trötthet? Varken ömma bröst, illamående eller något annat. Min pojke ammar iofs fortfarande, kanske är därför jag inte är öm? Jag spydde liksom fram till vecka 20 med honom så känner mig faktiskt lite nojig.. :(

• emm84

Jag har lite frågor om nån kan svara på det, har inte hunnit satt mej in i detta än så mkt och detta med att vara gravid är rena djungeln, tex med alla förkortningar å så.
    VUL, när görs det? Och görs det för alla?
    Jag var hos BM i torsdags och pratade, var det hälsosamtal eller inskrivning? Fick lite information + att hon tog vikt å bltr å lite sånt. Ska tillbaka 12 nov för blodprov inför KUBtestet om jag fattade henne rätt.

Har laddat ner lite olika appar som alla ger olika beräknat födelsedatum, + - 2 dagar, men hos BM räknade hon annorlunda än apparna, när jag enligt appen var i v6 förra veckan drog hon tillbaka att jag var i v5, ändå fick jag ett tidigare datum för förlossning, hur räknar de egentligen?
    Hoppas nån kan svara på detta, som sagt, allt är helt nytt för mig och aldrig tidigare intresserat mej hur det funkar :)

Svar på tråden BF Juni 2015