• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Amie

Usch vad tråkigt <3 Känner verkligen med er!

Man måste tillåta sig själv att må så jävla unket skit kasst när det händer :( Grät många gånger långt efter det hände mig.

Styrkekramar!!

JosPhi skrev 2014-10-07 17:07:11 följande:

Fick en liten blödning idag och liksom avidande värk i magen, så ringde till gyn och fick komma in direkt på ultraljud då jag är i vecka 9 (8+1).

Tyvärr "ser det inte bra ut" enligt läkaren. Antingen ligger jag 4 veckor tillbaka mot bms uträkning, annars är det en tom hinnsäck (förmodligen det första). Ska in på ultraljud igen om en vecka, ser de inte en utveckling så har jag fått missfall i vecka 5 ungefär, men kroppen har inte stött bort det som det ska.

VÄRSTA dagen i mitt liv by far. Hur går man vidare efter det här?

Vill lägga mig ner och dö.

• Limpan nr2
    ScillaBlå skrev 2014-10-07 16:12:24 följande:

Det där med veckor är lite lurigt, jag blir alltid förvirrad. Jag är t.ex. i vecka 6 enligt Appen, men då står det vecka 5+5 inom parentes. Jag har alltså gått fem fulla veckor och fem dagar. BM räknar det som att jag är fem veckor gången. Därför hamnar du en vecka bakom.

Det där med VUL är väldigt olika. Jag har blödigt i V 8-9 med båda mina och då åkt in för VUL. Alltså akut, ej planerat. Var även vid VUL som senaste MA (missed abortion) upptäcktes, då i V 12. Nu har jag haft tre MF/MA så jag erbjuds tidigt VUL. Sen ska jag göra fostervsttensprov och moderkaksprov som väl också innehåller VUL. Men vid en normal graviditet ingår det inte alls utan man får vänta till RUL i V 18 typ. Eller betala för VUL privat.

Mot illamående rekomenderar jag gurka och morot i stavar. Kalla.

En liten fråga bara, ska du göra både moderkaksprov och fostervattenprov?? Jag trodde att se visade typ samma sak. Jag ska göra moderkaksprov men det är för att det provet tas tidigare än fostervattenprovet...
  • Limpan nr2
    JosPhi skrev 2014-10-07 17:07:11 följande:

Fick en liten blödning idag och liksom avidande värk i magen, så ringde till gyn och fick komma in direkt på ultraljud då jag är i vecka 9 (8+1).

Tyvärr "ser det inte bra ut" enligt läkaren. Antingen ligger jag 4 veckor tillbaka mot bms uträkning, annars är det en tom hinnsäck (förmodligen det första). Ska in på ultraljud igen om en vecka, ser de inte en utveckling så har jag fått missfall i vecka 5 ungefär, men kroppen har inte stött bort det som det ska.

VÄRSTA dagen i mitt liv by far. Hur går man vidare efter det här?

Vill lägga mig ner och dö.

Beklagar verkligen! Var med om samma sak i somras. Det känns så orättvist! Tillåt dig att sörja. Kram
  • Cecilisa
    MalinA87 skrev 2014-10-07 11:02:02 följande:

För er som läser och hör att många mår ganska dåligt i den här perioden kan jag berätta att det inte är alla som mår så - jag mår jättebra. Mår inget illa alls - tack gode gud för det! Jag har ömma bröst och är enormt trött och kan kännande en molande värk som mensvärk lite då och då. Men inget annat.. Jag försöker njuta så mkt jag kan och försöker intala mig att alt kommer att gå bra. Och om det, mot förmodan, inte gör det så är det kanske "lika bra" då det förmodligen va något fel på barnet..

Dock har jag en hemsk förkylning med en jobbig hosta och tydligen får man inte ta hostmedicin.. så får stå ut och dricka varmt för att lindra så gott det går..

Härligt att höra!! Jag mår oxå toppen! Är piggare än vanligt! Det enda är att jag stundtals har sååånna smärtor i matmagen pga gaser. Har köpt dimetikon idag så får se om det hjälper :)
  • ScillaBlå
    Limpan nr2 skrev 2014-10-07 18:29:13 följande:
    En liten fråga bara, ska du göra både moderkaksprov och fostervattenprov?? Jag trodde att se visade typ samma sak. Jag ska göra moderkaksprov men det är för att det provet tas tidigare än fostervattenprovet...
    Jag kommer göra båda pga att min man har en kromosomförändring, balanserad translokation. Vet inte riktigt vilken skillnad det är, men ska träffa läkare på torsdag och diskutera det då.
  • TinkyWinky

Skickar en stor kram till dig JosPhi ♥

Inboxa mig  ni som vill va med i gruppen på facebook, jag gör så den heter maj- juni bebisar 2015.

Inboxa ert namn på facebook.. :)

★°☆ Kewin 9/7-09 ★°☆°★ Theo 9/1-13 ☆°★
  • TinkyWinky
    TinkyWinky skrev 2014-10-07 20:00:44 följande:

Skickar en stor kram till dig JosPhi

Inboxa mig  ni som vill va med i gruppen på facebook, jag gör så den heter maj- juni bebisar 2015.

Inboxa ert namn på facebook.. :)

jag gör den helt hemlig så den ej är sökbar.. 
    ★°☆ Kewin 9/7-09 ★°☆°★ Theo 9/1-13 ☆°★
  • dstrl

Jag vill gärna vara med här :) har plussat idag i v 4 (3+5). Svårt o greppa, men så underbart!

När kontaktade ni MVC första ggn?

• TinkyWinky
    dstrl skrev 2014-10-07 20:12:12 följande:
    Jag vill gärna vara med här :) har plussat idag i v 4 (3+5). Svårt o greppa, men så underbart!

Jag ringde igår o va då i vecka 4+0 

Ang gruppen, så för att jag ska kunna lägga till er där så måste ni bli vän med mig, men sen när ni är tillagda i gruppen så tar jag bort er från min vännerlista.

Jag heter Heidi Römer, har en profilbild på mig som är svartvit. men tror ej det finns så många med mitt namn ;)

★ Kewin 9/7-09 ★ Theo 9/1-13 ★ Bebis BF, 14 Juni 2015 ★
  • Wilbes
    dstrl skrev 2014-10-07 20:12:12 följande:

Jag kontaktade mvc i tisdag förra veckan när jag var i 4+5 då jag är gastrikbypass opererad och dem vill ha täta kontroller på mig för att hålla koll på värdena.

Svar på tråden BF Juni 2015