• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Jenny 285
    JosPhi skrev 2014-10-07 17:07:11 följande:

Fick en liten blödning idag och liksom avidande värk i magen, så ringde till gyn och fick komma in direkt på ultraljud då jag är i vecka 9 (8+1).

Tyvärr "ser det inte bra ut" enligt läkaren. Antingen ligger jag 4 veckor tillbaka mot bms uträkning, annars är det en tom hinnsäck (förmodligen det första). Ska in på ultraljud igen om en vecka, ser de inte en utveckling så har jag fått missfall i vecka 5 ungefär, men kroppen har inte stött bort det som det ska.

VÄRSTA dagen i mitt liv by far. Hur går man vidare efter det här?

Vill lägga mig ner och dö.

Fan också. Helvete vad jobbigt. Fick också blödning idag, typ som mens. Har fortfarande. Är livrädd. Tänkte avvakta till träff med BM på fredag. Jättedålig känsla för det här. 

2012 upptäcktes på mitt kub-test v14 att fostret var dött sen flera veckor, fick gå igenom flera cytotec-kurer för att få bort det. I efterhand önskar jag att jag hade valt skrapning istället, då hade det varit ett tillfälle, och sen klart. Nu tog det sammanlagt en och en halv månad innan jag fick bort allt ur livmodern. Hoppas jag aldrig behöver gå igenom det igen. Vi håller väl fortfarande tummarna för att allt ska gå bra?

• Nolan

Förstår jag dig helt rätt finns det alltså fortfarande en liten, liten chans? Måste vara fruktansvärt jobbigt att behöva vänta en vecka på att få slutgiltigt svar. :( Tillåt dig själv att vara ledsen, man kan inte förväntas låtsas som ingenting. KRAM

JosPhi skrev 2014-10-07 17:07:11 följande:

Fick en liten blödning idag och liksom avidande värk i magen, så ringde till gyn och fick komma in direkt på ultraljud då jag är i vecka 9 (8+1).

Tyvärr "ser det inte bra ut" enligt läkaren. Antingen ligger jag 4 veckor tillbaka mot bms uträkning, annars är det en tom hinnsäck (förmodligen det första). Ska in på ultraljud igen om en vecka, ser de inte en utveckling så har jag fått missfall i vecka 5 ungefär, men kroppen har inte stött bort det som det ska.

VÄRSTA dagen i mitt liv by far. Hur går man vidare efter det här?

Vill lägga mig ner och dö.

Lillprinsen 2012-12-12
  • Zandraorneling
    lyckobubblor skrev 2014-10-07 20:54:31 följande:
    Har lagt till dig på FB, heter Anna Goring :)
    Skulle du vilja lägga till mig :)

Heter Zandra Örneling Subasi
  • Amfam
    lyckobubblor skrev 2014-10-07 21:10:42 följande:

Nu har vi fått plats hos MVC på BB Södra, känns fantastiskt! Då har vi förtur till BB Södra när det är dags för förlossningen oxå. För dem som har BF i maj var det redan fullt så känns skönt att ha fått plats... :)

Åh, så skönt! Hade också gärna gått där. Men uppfyller inte riktigt kriterierna. :(

Blev Mama Mia söder denna gång som jag hoppas ska kännas bra!
  • JosPhi

Jo alltså, men en väldigt väldigt liten, och min kropp och min hjärna har liksom gett upp idg, och känner mig bara som världens svagaste människa.

Har varit rökfri en tid nu pga graviditeten och idag föll jag dit = hemskt dåligt samvete.

Helst skulle jag vilja "bli av med allt" så jag kan börja bearbeta och börja om på nytt, allt är så förvirrande just nu och jag vet inte hur jag ska tänka.

Nolan skrev 2014-10-07 22:13:11 följande:

Förstår jag dig helt rätt finns det alltså fortfarande en liten, liten chans? Måste vara fruktansvärt jobbigt att behöva vänta en vecka på att få slutgiltigt svar. :( Tillåt dig själv att vara ledsen, man kan inte förväntas låtsas som ingenting. KRAM

Ja fyfan vad det här är hemskt... En liten del av mig hoppades ju få se ett tickande hjärta på ultraljudet, istället för ett svart hål.. Ändå kan jag ju vara glad att jag "bara" är i v 9, jag kommer nog bryta ihop helt oavsett beskedet på måndag, kroppen vill slappna av nu, nu har jag mått skit psykiskt i tre veckor pga oro.

Har nog aldrig känt mig så jävla trasig som när jag låg med benen i vädret under ett vaginalt ultraljud och få höra att "det här ser ju inte bra ut". Och dessutom behöva hålla igen medans läkaren pratar om att våra kroppar fungerar helt normalt? Finns inget som känns normalt med detta helvete.

Ursäkta allt beklagande, men just nu är detta den mest förstående platsen jag har... Kram på alla er fina människor!!
    Jenny 285 skrev 2014-10-07 22:07:57 följande:

Fan också. Helvete vad jobbigt. Fick också blödning idag, typ som mens. Har fortfarande. Är livrädd. Tänkte avvakta till träff med BM på fredag. Jättedålig känsla för det här. 

2012 upptäcktes på mitt kub-test v14 att fostret var dött sen flera veckor, fick gå igenom flera cytotec-kurer för att få bort det. I efterhand önskar jag att jag hade valt skrapning istället, då hade det varit ett tillfälle, och sen klart. Nu tog det sammanlagt en och en halv månad innan jag fick bort allt ur livmodern. Hoppas jag aldrig behöver gå igenom det igen. Vi håller väl fortfarande tummarna för att allt ska gå bra?

• lyckobubblor
    Amfam skrev 2014-10-07 22:19:41 följande:
    Åh, så skönt! Hade också gärna gått där. Men uppfyller inte riktigt kriterierna. :(

Blev Mama Mia söder denna gång som jag hoppas ska kännas bra!
    Ja, allt måste ju vara "normalt" för att få föda där annars blir det vanliga förlossningen. Men på BB Stockholm tar de emot alla, där födde vi sist och det var fantastiskt bra. Nu bor vi i Nacka annars hade vi tagit där igen.
  • Jenny 285
    JosPhi skrev 2014-10-07 22:22:50 följande

Helst skulle jag vilja "bli av med allt" så jag kan börja bearbeta och börja om på nytt, allt är så förvirrande just nu och jag vet inte hur jag ska tänka.

Jamen det är ju nästan det värsta, man kan inte ens gå vidare. Än. En förlust som man inte kan börja sörja, för det kanske kanske kanske inte är någon förlust. Hoppet är för litet för att göra nytta, men ändå ivägen.
  • micra
    enannanmaria skrev 2014-10-07 11:51:00 följande:
    Tack för idéer, ska testa mineralvatten citron. Frukt är jag rädd förstör tänderna om jag äter ofta. Det blir säkert så även med riskakorna. Men mineralvatten och tuggummi ska testas! smile1.gif
    Mineralvatten är inte heller bra för tänderna. För du menar med kolsyra va? Min tandläkare upplyste mig om det senast jag var där. Kolsyran fräter.
  • micra
    Diamant skrev 2014-10-06 22:43:57 följande:
    <3

Tack för omtanken!

Tyvärr är det oförändrat, kom hem från sjukhuset inatt och ska få vila upp mig hemma. Kan ta lång tid att återhämta sig tydligen och jag får mer dropp om jag behöver, men just nu är jag hellre hemma och FÖRSÖKER äta iallafall.

Hur går det för dig, har illamåendet startat?
    Skönt att vara hemma i alla fall? Kan du skilja ut några gravidsymptom nu när du mår så dåligt eller är det svårt? Åt du något när du låg inne eller var det bara dropp då?

Inte än. Det har funnits lite i bakgrunden de två senaste kvällarna men inte slagit igenom ordentligt. Önskar nästan att det skulle göra det så jag vet att hormonerna ökar som de ska. Men de orden får jag nog äta upp. :)
Svar på tråden BF Juni 2015