• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • lyckobubblor
    TinkyWinky skrev 2014-10-07 20:22:21 följande:

Jag ringde igår o va då i vecka 4+0 

Ang gruppen, så för att jag ska kunna lägga till er där så måste ni bli vän med mig, men sen när ni är tillagda i gruppen så tar jag bort er från min vännerlista.

Jag heter Heidi Römer, har en profilbild på mig som är svartvit. men tror ej det finns så många med mitt namn ;)

? Kewin 9/7-09 ? Theo 9/1-13 ? Bebis BF, 14 Juni 2015 ?
    Har lagt till dig på FB, heter Anna Goring :)
  • Limpan nr2
    ScillaBlå skrev 2014-10-07 19:59:44 följande:
    Jag kommer göra båda pga att min man har en kromosomförändring, balanserad translokation. Vet inte riktigt vilken skillnad det är, men ska träffa läkare på torsdag och diskutera det då.
    Aha ok då förstår jag. Återkom gärna med lite info efter att du träffat läkaren. Lite nyfiken om mkp visar samma och lika mycket som fvp.
  • ÄlskarMina

Usch, idag har jag mått illa hela dagen. Kräks känns som jag går med kräks i halsen.. lättar tillfälligt när jag äter men det går ju inte att äta hela tiden.
    Har en kompis som också är gravid men 3 mån före mig och hon mår alltid så illa under hennes graviditeter så hon måste åka in till sjukhuset för dropp emellanåt. Jag är då inte avundsjuk och får bara hoppas att denna grav blir lindrig.

Ikväll tog jag också min första blodförtunnande spruta. Gick bra! De känns knappt då nålen är tunn och kort så detta ska väl gå bra även denna gång. För proppar igen vill jag då Inte ha!

·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Arvid -10*.¸¸.·*¨`·
  • lyckobubblor

Nu har vi fått plats hos MVC på BB Södra, känns fantastiskt! Då har vi förtur till BB Södra när det är dags för förlossningen oxå. För dem som har BF i maj var det redan fullt så känns skönt att ha fått plats... :)

• Awe83
    lyckobubblor skrev 2014-10-07 21:10:42 följande:

Nu har vi fått plats hos MVC på BB Södra, känns fantastiskt! Då har vi förtur till BB Södra när det är dags för förlossningen oxå. För dem som har BF i maj var det redan fullt så känns skönt att ha fått plats... :)

Oj måste man "beställa" eller "boka" plats redan?? Shit jag har ingen aning om vart jag vill föda. Någon som kan rekommendera något bra och trevligt BB?
  • Wilbes

Ni ska få skratta lite.
    Min man kom precis hem från jobbet och berättade att han hade sagt till sin chef lite avskilt så där att hans pappadagar kommer under våran fyllas på om allt går som de ska...

Och hans chef tittar lite förundrat på honom och frågar honom om vi skulle få fler dagar från försäkringskassan eller om han behövde vara ledig extra eller vad som var orsaken till att han berättade det här just nu..

Och min man tittade på honom och säger *med huvudvärk* att frun är gravid och vi ska ha ha bebis i maj/juni....

Chefen skiner upp och säger JAHA ja grattis eller det kanske man inte ska säga...

Behöver jag tala om att jag vek mig dubbelt här hemma och undrar vad kompetenskravet på platschefer är i dag
  • lyckobubblor
    Awe83 skrev 2014-10-07 21:16:32 följande:
    Oj måste man "beställa" eller "boka" plats redan?? Shit jag har ingen aning om vart jag vill föda. Någon som kan rekommendera något bra och trevligt BB?
    Vart bor du? Det är nog bara här i Sthlm några ställen till det är så. Föda får man ju alltid, men några ställen är ju bättre än andra.
  • TinkyWinky
    Cecilisa skrev 2014-10-07 21:46:55 följande:
    Jag har gjort en sluten facebookgrupp för alla i Skåne om man vill vara med? Men behöver veta mailadress/namn på Facebook för att bjuda in så skicka ett pm i så fall :)
    som jag skrev ovan så finns det även nu en grupp för alla från hela sverige med :) 
    ★ Kewin 9/7-09 ★ Theo 9/1-13 ★ Bebis BF, 14 Juni 2015 ★
  • Malllis
    TinkyWinky skrev 2014-10-07 20:22:21 följande:

Jag ringde igår o va då i vecka 4+0 

Ang gruppen, så för att jag ska kunna lägga till er där så måste ni bli vän med mig, men sen när ni är tillagda i gruppen så tar jag bort er från min vännerlista.

Jag heter Heidi Römer, har en profilbild på mig som är svartvit. men tror ej det finns så många med mitt namn ;)

? Kewin 9/7-09 ? Theo 9/1-13 ? Bebis BF, 14 Juni 2015 ?
    Jag har lagt till dig på Facebook!
Svar på tråden BF Juni 2015