Anonym (.) skrev 2014-09-27 17:58:57 följande:
Jag drömde om det klassiska familjelivet...barn, trygg man, hus, bra jobb, resor osv..
Nu sitter jag här, 30 år och är långt ifrån min dröm. Jag är visserligen gift sedan ett år, men med en man som lever som om han vore själv. Gör upp helt egna planer och räknar aldrig in mig. Mycket vänner, hobbys och festande. Fick dessutom precis reda på att han varit otrogen. Har inga barn. Inget jobb. Hoppade av gymnasiet och är rätt körd på arbetsmarknaden. Flyttade till andra sidan sverige för mannen och inga vänner kvar. Inte mycket till liv med andra ord.
oj du är ju jätteung och tycks ha gift dig med fel person. skilj dig och skaffa dig ditt drömliv. du har bara ETT enda liv, slösa det inte där du befinner dig nu. vad skulle du säga till dig själv på din dödsbädd om du stannat kvar där du är olycklig nu men fick chansen att ändra allt? jag är den där rösten till dig nu. du kan ändra allt! du kan fortfarande plugga (komvux/folkhögskola sen universitet) flytta, skaffa nya vänner eller hitta tillbaka till gamla, resa och träffa en bättre man, en man som vill leva och göra saker med dig i första hand. du är skyldig dig själv att ta ansvar för att du gör de val i livet nu som leder dig till det liv du vill leva. ditt ENDA liv. bara du har makten över det.