• Anonym (Lite ledsen men ändå inte...)

Blev livet som du tänkt dig?

Sitter här. Men ändå, är det här mitt liv nu? Har en snäll, snygg man. Fint hem. Fin bil. Två barn. Känns ändå inte som livet blev som jag drömde om. Ena barnet ha adhd, glutenallergiker, den andra född med ett handikapp. Älskar dem mest av allt i mitt liv. Missnöjd med hemmet, för litet men ok för nu. Ekonomin är ok, men kunde vara bättre. Tröstshoppar ibland. Äter för gott och dricker för gott ibland. Fast jobb. Ekorrhjul? Ska jag vara nöjd? Vad drömde ni om, vad har ni fått? Blev det bättre? Sämre?

• Svar på tråden Blev livet som du tänkt dig?
  • Anonym (Intressant!)
    Kendra skrev 2014-09-28 14:45:20 följande:

Lite svårt att svara på denna fråga, då det är en fråga jag inte känner ett behov att svara på heller förrän jag är tidigast 60 och ser tillbaka på mitt förhoppningsvis lyckliga liv :)

Kanske låter titelfrågan lite uppgiven och pessimistisk.. Mycket är ju inte för sent att ändra på om man prioriterar det, så en öppnare och mer framtidsinriktad fråga kanske hade varit - Är du nöjd med ditt liv hittills? För resten av livet skapar man ju själv!..

Kanske låter som en floskel för vissa men är man missnöjd nu blir man ju bara bittrare om man tror att det är kört och inte vänder skutan som går åt fel håll.
  • asta66
    Centurione skrev 2014-09-28 12:16:24 följande:

En annan tanke: det kan också vara så att man inser att det inte GÅR att ha allting på samma gång. Barn, karriär, hus med trädgård, o.s.v.. Man orkar inte. Att då avstå från något av det behöver inte vara ett misslyckande, även om det stod på önskelistan som 14-åring. Utan tvärtom: att man blir lyckligare än man var innan, när man höll på att slita ihjäl sig!

Ibland kan man också ha missbedömt den man man gifte sig med, eller ha haft otur från början, eller han kan ha förändrats. Då kan man bli lyckligare som ensamstående ÄVEN om kärnfamiljen ingick i drömpaketet från början.

Det är lite vanskligt att stämma av punkt för punkt mot en önskelista som man skrev vid en tidpunkt i livet, då man INGET visste...

Det känner jag igen att man reviderar sin önskelista. Just att vardagen ska vara bra känns viktigare.
  • Anonym (Anna)

Mitt liv blev inte som jag tänkt mig. Jag fick en kronisk livslång sjukdom när jag var 25 och fick sluta jobba som journalist, vilket var mitt drömyrke. Jag är pga. sjukdomen överviktig eftersom jag inte kan träna och röra normalt på mig. Min man och jag fick efter 10 års barnlöshet en underbar dotter, som tyvärr har en cp-skada. Så det är mycket sjukgymnastik, träning och sjukhusbesök med henne.

Men trots allt, fast allt inte blev som jag tänkt så är livet bra ändå. Jag har min familj, min älskade man och dotter. Jag får sjukpension från försäkringskassan och vi bor i ett hus på landet, något jag också alltid drömt om.

Allt hade kunnat se annorlunda ut, men nu är det som det är.

• Anonym (Bea)

Nej, det blev det inte och nu känns det som om det är för sent att göra något åt det. Har inga drömmar kvar. Blir så ledsen när jag tänker på att det här var allt, att jag får ha det såhär resten av livet. 

• Mrs Moneybags

Både ja och nej. Jag är lycklig i det liv som blev, det är inte försent för mig att förverkliga fler drömmar. 

Jag är tacksam för varje nytt år som jag får att leva... Det finns så många som önskar att de hade fått leva i 43 år.

• Anonym (Nä)

Svar nej. Förlorade min mamma i cancer förra året och blev hastigt och oplanerat gravid och fick barn i början på detta året. Har tappat mycket känslor för min sambo som gör att jag funderar på att lämna honom. Mitt liv är med andra ord inte alls som jag trodde det skulle vara just nu ;)

• Anonym (Missnöjd)
    Anonym (Ensam) skrev 2014-09-28 13:19:07 följande:

Vad har hänt dig om man ödmjukt får fråga? 

Ja lättare att svarta på vad som inte hänt Gissar att det som inte hänt händer snart väldig jobbigt , just nu är det lång hård väg att ta sig upp och vet inte var man ska börja men försöker hitta positiva saker och positiva energier .lättare bland folk som är sug själv .
  • Anonym (Nix)

Nej, det blev det inte.

Jag drömde om man och barn och ett lyckligt liv med bra utbildning och jobb och en hygglig lön.
    Jag fick ett ensamt och olyckligt liv med dåligt betalda jobb pga dålig eller ingen direkt utbildning.

Om jag fick leva om mitt leva skulle jag gärna göra det och göra om allt rätt från början.

• Anonym (Missnöjd)
    Anonym (Ensam) skrev 2014-09-28 13:19:07 följande:

Vad har hänt dig om man ödmjukt får fråga? 

Har gått ta några stora viktiga beslut som kan ses negativt men jag lever efter det fr.o.m. nu .
Svar på tråden Blev livet som du tänkt dig?