Som liten alltid varit blyg och lite utanför, blivit vald sist på skolgympan t.ex. och liknande. Blev som liten slagen av min mamma. Fick alltid släpa med mitt mellansyskon för mamma inte riktigt orkade p.g.a. egen psykisk ohälsa. Aldrig som ung haft några riktigt bra/nära vänner som jag kunnat lita på. Blev under gymnasiet utfryst av några i min klass. Levde tidigare i ett destruktivt förhållande med en man som missbrukade droger och misshandlade mig fysiskt och psykiskt i 7 års tid innan jag hade mod att lämna. Efter att vi bröt upp behövde jag vara själv under ett par år för att reparera och hitta mig själv igen. Under denna period förlorade jag samtidigt plötsligt och oväntat min älskade mormor och alla mina s.k. "vänner" mig övergav mig i samma veva. Hade bara min barndomskompis kvar som bodde i en annan stad och hon är lite speciell och inte som andra. Behövde m.a.o. bygga upp mitt liv helt från noll igen med att våga lita på folk, bygga upp min självkänsla, skaffa ny umgängeskrets, o.s.v.
När jag träffade min nuvarande och vi började prata barn visste han först inte om han ville ha några barn alls (min stora dröm) så fick vänta på att han skulle bli redo vilket tog några år. När vi sen väl började försöka så visade det sig att vi inte kunde få barn alls på naturlig väg, var ofrivilligt barnlösa i 3 år vilket var hemskt och inget jag önskar att någon ska behöva gå igenom med utredningar, oklara besked, att leva mellan hopp och förtvivlan. Ville absolut ha barn innan 30, men så blev det inte...
Men, det som inte dödar det stärker. Är idag överlag nöjd med mitt liv. Är 30+ och har tak över huvudet, mat i magen, en säng att sova i & kläder på kroppen. Har en bra självkänsla, är vid god hälsa, har nära vänner (som jag tyvärr träffar allt för sällan) som jag kan lita på i vått och torrt. Har fina familjer, min och mannens i vår närhet. Har fått mitt efterlängtade barn (min stora dröm i 10 års tid), blev oxå en dotter som jag alltid önskat mig (självklart hade en son vart lika välkommen). Bor i ett hus på landet till en storstad (oxå en dröm som slagit in). Gift med en underbar man, ja, han som inte ville ha barn, har fast jobb med bra lön och bra utbildning i grunden. Jobbar deltid men får ut strax under en heltidslön (föräldraledig deltid + deltidsjobb). Planerar för barn nr. 2, planerar för att kanske flytta längre ut på landet inom de närmsta åren, kanske skaffa lite djur. Allt blir kanske inte som man tänkt sig men man är själv ansvarig för att ta tag i sitt liv och se till att man själv mår bra.