• Anonym (Lite ledsen men ändå inte...)

Blev livet som du tänkt dig?

Sitter här. Men ändå, är det här mitt liv nu? Har en snäll, snygg man. Fint hem. Fin bil. Två barn. Känns ändå inte som livet blev som jag drömde om. Ena barnet ha adhd, glutenallergiker, den andra född med ett handikapp. Älskar dem mest av allt i mitt liv. Missnöjd med hemmet, för litet men ok för nu. Ekonomin är ok, men kunde vara bättre. Tröstshoppar ibland. Äter för gott och dricker för gott ibland. Fast jobb. Ekorrhjul? Ska jag vara nöjd? Vad drömde ni om, vad har ni fått? Blev det bättre? Sämre?

• Svar på tråden Blev livet som du tänkt dig?
  • Centurione

En annan tanke: det kan också vara så att man inser att det inte GÅR att ha allting på samma gång. Barn, karriär, hus med trädgård, o.s.v.. Man orkar inte. Att då avstå från något av det behöver inte vara ett misslyckande, även om det stod på önskelistan som 14-åring. Utan tvärtom: att man blir lyckligare än man var innan, när man höll på att slita ihjäl sig!

Ibland kan man också ha missbedömt den man man gifte sig med, eller ha haft otur från början, eller han kan ha förändrats. Då kan man bli lyckligare som ensamstående ÄVEN om kärnfamiljen ingick i drömpaketet från början.

Det är lite vanskligt att stämma av punkt för punkt mot en önskelista som man skrev vid en tidpunkt i livet, då man INGET visste...

• Anonym (Missnöjd)
    Zerafina skrev 2014-09-28 11:33:48 följande:

Jag är inte klar än på länge Är 36 år idag, och kom till en vändpunkt i mitt liv i våras då jag av olika anledningar ställdes inför ett avgörande val - att vinna eller försvinna.

Valde livet och klippte med i princip allt jag byggt upp och omgett mig med de senaste 7-8 åren och började om på ett blankt blad. Familjen finns inte där så jag får stå på egna ben men har mina mål klara och fasta, dessutom har alla de smällar jag erfarit tidigare gjort mig till en starkare individ.

Nu har jag fått jobb på heltid, fått bostad, funnit en underbar man och med siktet inställt på drömutbildningen känns allt väldigt ljust och hoppfullt Och vad skönt det var att kunna skriva detta (stor vändning på gång)!

Vinna eller försvinna ? Vem är det dj har maktkamp med ?
  • Anonym (Missnöjd)
    Zerafina skrev 2014-09-28 11:33:48 följande:

Jag är inte klar än på länge Är 36 år idag, och kom till en vändpunkt i mitt liv i våras då jag av olika anledningar ställdes inför ett avgörande val - att vinna eller försvinna.

Valde livet och klippte med i princip allt jag byggt upp och omgett mig med de senaste 7-8 åren och började om på ett blankt blad. Familjen finns inte där så jag får stå på egna ben men har mina mål klara och fasta, dessutom har alla de smällar jag erfarit tidigare gjort mig till en starkare individ.

Nu har jag fått jobb på heltid, fått bostad, funnit en underbar man och med siktet inställt på drömutbildningen känns allt väldigt ljust och hoppfullt Och vad skönt det var att kunna skriva detta (stor vändning på gång)!

Kommer du från undre världen ?
  • Zerafina
    Anonym (Missnöjd) skrev 2014-09-28 12:17:56 följande:
    Vinna eller försvinna ? Vem är det dj har maktkamp med ?
    Mig själv. Har levt med depressioner och ångest och har därav misslyckats med så mycket i mitt liv tidigare. Fick aldrig riktigt ordning på min tillvaro eller leverne men i våras så tog jag ett beslut efter att ha fått en så djup svacka att nu måste jag ta tag i mig själv och börja leva på riktigt. 
  • Zerafina
    Anonym (Missnöjd) skrev 2014-09-28 12:18:56 följande:
    Kommer du från undre världen ?
    Nej, absolut inte.
  • Anonym (Intressant!)
    Zerafina skrev 2014-09-28 12:46:51 följande:

Mig själv. Har levt med depressioner och ångest och har därav misslyckats med så mycket i mitt liv tidigare. Fick aldrig riktigt ordning på min tillvaro eller leverne men i våras så tog jag ett beslut efter att ha fått en så djup svacka att nu måste jag ta tag i mig själv och börja leva på riktigt. 

Bravo!

Sånt är inte lätt!
  • Anonym (Ensam)
    Anonym (Intressant!) skrev 2014-09-28 13:10:34 följande:
    Bravo!

Sånt är inte lätt!
    Tack! Nej, det är inte så lätt men det underlättar med goda, ärliga människor runt sig och att jag är så säker på att mitt beslut är rätt så lever efter det nu.
  • Anonym (Ensam)
    Anonym (Missnöjd) skrev 2014-09-28 07:49:15 följande:

Nej Finns inte mycket att va nöjd över , verkar ju inte bli bättre heller mest en massa förluster uppofringar men inget annat .. Nej Nu får man ta dagen som den kommer det finns i get nöje i det heller.

Vad har hänt dig om man ödmjukt får fråga? 
  • Anonym (Intressant!)
    Anonym (Ensam) skrev 2014-09-28 13:18:03 följande:

Tack! Nej, det är inte så lätt men det underlättar med goda, ärliga människor runt sig och att jag är så säker på att mitt beslut är rätt så lever efter det nu.

Låter bra! Det svåra som jag tycker i det du beskriver är just att bryta upp med en inriktning och drömmar i livet som man byggt upp men gnagande börjar inse är fel. Kan ta år att hitta en ny väg som känns rätt och mycket tvivel på vägen. Men du verkar ha gjort en analys av ditt liv och bytt riktning tvärt? Och du verkar dessutom säker på att det är rätt. Beundransvärt!
  • Kendra

Lite svårt att svara på denna fråga, då det är en fråga jag inte känner ett behov att svara på heller förrän jag är tidigast 60 och ser tillbaka på mitt förhoppningsvis lyckliga liv :)

Svar på tråden Blev livet som du tänkt dig?