• SsaraL

Pergotime start Oktober 2014

Då har sambon och jag precis varit på första mötet och gjort vul!
    Hon kunde konstatera att jag hade pco, och efter 1 1/2 år ångrar jag att vi inte sökte hjälp tidigare.. Fick iallafall pergotime som jag hämtade ut nyss och ska börja med detta när mensen kommit (om ca 4 dagar!).

Är det fler som vill följas åt? Detta är vårt första barn och vi är supernervösa och pirriga över om det ska fungera eller ej.

Är det någon här som testat pergotime innan? På vilket försök gick det för er? =D

• Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014
  • tjejmedpco
    ninni84 skrev 2014-11-13 14:31:37 följande:

Hej.
    Tänkte hoppa in lite här.
    Åt min första Pergo kur denna månad, och har gått oväntat på mensen nu, borde ju komma när som hels, för det gör den ju alltid. men fick ett infall i morse och testa mig, nått jag aldrig vågar annars och det visade att jag var gravid :) på första kuren, kan knappt tro det. nu väntar jag på att gyn ska höra av sig så vi kan boka in ett vul. hade nämligen två stora ägg på g dagarna innan ägglossningen.

förra gången jag åt pergotime, när jag skulle få mitt första barn fick vi kämpa som galningar, var inte fören på 4 kuren som hon blev till. det roliga är att hon också blev till i oktober, så vi kommer förhoppningsvis ha två juni/juli barn.

det jag vill säga ge inte upp, någon gång så händer det, vi hade försökt i flera år innan vi sökte hjälp, och sen var det utredningar på utredningar och pergotime utskrivet ett par gånger, i väntan på att vi skulle in på ivf samtal så fick vi sista kuren pergotime, i och med att det drog ut på tiden (de tog fel blodprover på mig), och då blev min lilla tjej till, hon är 1,5 år snart, och full med liv.

Grattis!! Vad roligt :)  Tack för att du kommer och ger en lite hopp! :)
  • lantlivet

Förmodligen blir det väl så så gubbens simmare va gröna :)

SsaraL skrev 2014-11-15 10:20:17 följande:

Fan vad bra tajming! Hoppas du får pergotime utan problem som jag fick!

• Donna78
    SsaraL skrev 2014-11-14 22:38:17 följande:

Ja, jag också. Jag frågade henne hur chansen är om man tex skulle ägglossa typ 5 ägg och hon bara skrattade och sa att det nästan var omöjligt. Under hennes karriär (typ 25 år!) hade hon bara haft enstaka som fått trillingar och ett par som fått tvillingar. Men chansen är ju större för tvillingar, men det ser jag bara som positivt! :)

• Donna78

Under min förra graviditet så hade jag fyra stora mogna ägg efter pergotime. Jag och min kille valde att trotsa sexförbudet (kommentarer undanbedes) men vi fick ändå "bara" ett barn.

SsaraL skrev 2014-11-14 22:38:17 följande:

Ja, jag också. Jag frågade henne hur chansen är om man tex skulle ägglossa typ 5 ägg och hon bara skrattade och sa att det nästan var omöjligt. Under hennes karriär (typ 25 år!) hade hon bara haft enstaka som fått trillingar och ett par som fått tvillingar. Men chansen är ju större för tvillingar, men det ser jag bara som positivt! :)

• joss82

Någon här som varit med om sömnlöshet som biverkning? Jag brukar sova bra men i natt var jag vaken nästan hela natten. Tredje dagen på kuren idag. Kan ju lika väl bero på något annat...

• lantlivet

Blir nog samma här om jag blir överstimulerad. Även om risken finns för flerbörd å min sambo inte vill ha tvillingar. Men om de är enda gången Pergo hjälper. Då tar jag denchansem :)

Donna78 skrev 2014-11-16 23:01:13 följande:

Under min förra graviditet så hade jag fyra stora mogna ägg efter pergotime. Jag och min kille valde att trotsa sexförbudet (kommentarer undanbedes) men vi fick ändå "bara" ett barn.

• SsaraL
    lantlivet skrev 2014-11-17 09:35:03 följande:

Blir nog samma här om jag blir överstimulerad. Även om risken finns för flerbörd å min sambo inte vill ha tvillingar. Men om de är enda gången Pergo hjälper. Då tar jag denchansem :)

Fast blir ni gravida med tvillingar vill han nog ha tvillingar. Min sambo säger att det hade varit jobbigt med första barnen som tvillingar, men man hade ju klarat det. Dubbel kärlek.
  • lantlivet

Ja han kan ju inte välja bort en direkt å risken finns endå trots att man inte äter pergotime. Men risken blir ju betydligt större. 1 av 10 ist för en av 100 LR va de va :)

Men han vill verkligen inte ha tvillingar om han kunde välja :

SsaraL skrev 2014-11-17 11:03:06 följande:

Fast blir ni gravida med tvillingar vill han nog ha tvillingar. Min sambo säger att det hade varit jobbigt med första barnen som tvillingar, men man hade ju klarat det. Dubbel kärlek.

• lantlivet

Är så sjukt nevös så de känns som ja ska kräkas.. 930 ska vi in till bm å få veta om vi får hjälpen LR inte.... Huva!!

• joss82
    lantlivet skrev 2014-11-18 07:45:35 följande:

Är så sjukt nevös så de känns som ja ska kräkas.. 930 ska vi in till bm å få veta om vi får hjälpen LR inte.... Huva!!

Vad är det för hjälp ni vill ha?
Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014