• SsaraL

Pergotime start Oktober 2014

Då har sambon och jag precis varit på första mötet och gjort vul!
    Hon kunde konstatera att jag hade pco, och efter 1 1/2 år ångrar jag att vi inte sökte hjälp tidigare.. Fick iallafall pergotime som jag hämtade ut nyss och ska börja med detta när mensen kommit (om ca 4 dagar!).

Är det fler som vill följas åt? Detta är vårt första barn och vi är supernervösa och pirriga över om det ska fungera eller ej.

Är det någon här som testat pergotime innan? På vilket försök gick det för er? =D

• Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014
  • monn

Grattis! :)

tjugofemton skrev 2014-11-20 12:17:49 följande:

Jag plussade i morse på BIM+2. BF 27 juli ÄNTLIGEN var det vår tur! Bara hoppas att det går vägen

• Heobea

Jag plussade i morse på BIM+2. BF 27 juli ÄNTLIGEN var det vår tur! Bara hoppas att det går vägen

Woho! Grattis!
    Hygienhäxan!
  • Kingston

Grattis! Ingen dålig julklapp!
  • Kingston
    lantlivet skrev 2014-11-20 12:13:00 följande:

Så jobbigt :/ konstig. Hade du öl sist ?

Jag vet inte med säkerhet att jag hade äl sist men jag har alltid haft egen äl (utan Pergo alltså) så jag förmodar att jag hade det. Allt såg väldigt bra ut på ul dagarna innan iaf.

Pratade med läkaren idag (ska resa bort och behövde veta lite hur jag skall göra under den tiden). Han sa att jag ska få utskrivet Letrizole om inte den här kuren fungerar...

Har försökt söka runt lite på nätet men det verkar inte finnas så mkt info om det...

Någon här som hört nåt om det?
  • lantlivet

Varför ska du då äta pergotime? Låter konstigt tycker jag.

Nä de har ja aldrig hört talas om men ja är ju ny pergopingla så ja vet typ lite å inget egentligen :)

• Heobea
    Kingston skrev 2014-11-20 20:34:36 följande:
    Jag vet inte med säkerhet att jag hade äl sist men jag har alltid haft egen äl (utan Pergo alltså) så jag förmodar att jag hade det. Allt såg väldigt bra ut på ul dagarna innan iaf.

Pratade med läkaren idag (ska resa bort och behövde veta lite hur jag skall göra under den tiden). Han sa att jag ska få utskrivet Letrizole om inte den här kuren fungerar...

Har försökt söka runt lite på nätet men det verkar inte finnas så mkt info om det...

Någon här som hört nåt om det?
    Jag har hört lite, det är det nya pergo, eller vad man nu säger. Det är egentligen ett läkemedel som används vid bröstcancer MEN man har sett att om man tar en låg dos i början av menscykeln påverkar det på nått vänster ägglossningen. Har inte helt klart för mig hur det fungerar. Fördelen, framför pergo, är att det inte alls har samma risk för överstimulering och att det mognar fler ägg. DVs lägre risk för tvillingar osv.
    Dessutom, finns det några studier som visar att det är mer effektivt för kvinnor med högre BMI. Men det finns inga stora översiktsstudier av det än (vad jag vet).

Hygienhäxan!
  • SsaraL

Är på äl+10 idag och så sugen på att testa! Fick igår fruktansvärt ont i mina bröstvårtor. Fortfarande ont i tjejmagen, precis som om jag har typ en stor fis där framme! (Hahaha sjukt svårt att förklara men är helt uppsvälld och full typ). Dessutom drar det i häften/äggstocken på höger sida.

Antagligen bara inbillning eller skengravid, men jag hoppas så himla mycket. Blev fruktansvärt deprimerad igår när en vän berättade att de är med barn. Kan inte glädjas åt andra när jag ser hur lätt det är för dem. Fast jag vill.

De förstår inte hur mycket det tar på psyket kär man försökt såhär länge, snart 2 år för oss.. Usch! Jaja, ska vänta till äl +14, är det negativt då är det väl bara nya tag... Igen.

• joss82
    SsaraL skrev 2014-11-21 07:45:36 följande:

Är på äl+10 idag och så sugen på att testa! Fick igår fruktansvärt ont i mina bröstvårtor. Fortfarande ont i tjejmagen, precis som om jag har typ en stor fis där framme! (Hahaha sjukt svårt att förklara men är helt uppsvälld och full typ). Dessutom drar det i häften/äggstocken på höger sida.

Antagligen bara inbillning eller skengravid, men jag hoppas så himla mycket. Blev fruktansvärt deprimerad igår när en vän berättade att de är med barn. Kan inte glädjas åt andra när jag ser hur lätt det är för dem. Fast jag vill.

De förstår inte hur mycket det tar på psyket kär man försökt såhär länge, snart 2 år för oss.. Usch! Jaja, ska vänta till äl +14, är det negativt då är det väl bara nya tag... Igen.

Håller alla tummar för dig!
  • lantlivet
    SsaraL skrev 2014-11-21 07:45:36 följande:

Håller alla tummar! Min mens är snart över så då börja de roliga. Sista tabletten tas imorgon har sovit typ 4h på 3 dagar. Men äh, kan ta alla biverkningar bara detta funka! De har slutat sticka i äggstockarna dock men vi får väl se vad det betyder :)
  • SsaraL
    joss82 skrev 2014-11-21 10:43:02 följande:

Håller alla tummar för dig!

Tack! Hoppas jag får se två blåa ränder snart istället för en!
Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014