Kingston skrev 2014-11-20 20:34:36 följande:
Jag vet inte med säkerhet att jag hade äl sist men jag har alltid haft egen äl (utan Pergo alltså) så jag förmodar att jag hade det. Allt såg väldigt bra ut på ul dagarna innan iaf.
Pratade med läkaren idag (ska resa bort och behövde veta lite hur jag skall göra under den tiden). Han sa att jag ska få utskrivet Letrizole om inte den här kuren fungerar...
Har försökt söka runt lite på nätet men det verkar inte finnas så mkt info om det...
Någon här som hört nåt om det?
Jag har hört lite, det är det nya pergo, eller vad man nu säger. Det är egentligen ett läkemedel som används vid bröstcancer MEN man har sett att om man tar en låg dos i början av menscykeln påverkar det på nått vänster ägglossningen. Har inte helt klart för mig hur det fungerar. Fördelen, framför pergo, är att det inte alls har samma risk för överstimulering och att det mognar fler ägg. DVs lägre risk för tvillingar osv.
Dessutom, finns det några studier som visar att det är mer effektivt för kvinnor med högre BMI. Men det finns inga stora översiktsstudier av det än (vad jag vet).