• SsaraL

Pergotime start Oktober 2014

Då har sambon och jag precis varit på första mötet och gjort vul!
    Hon kunde konstatera att jag hade pco, och efter 1 1/2 år ångrar jag att vi inte sökte hjälp tidigare.. Fick iallafall pergotime som jag hämtade ut nyss och ska börja med detta när mensen kommit (om ca 4 dagar!).

Är det fler som vill följas åt? Detta är vårt första barn och vi är supernervösa och pirriga över om det ska fungera eller ej.

Är det någon här som testat pergotime innan? På vilket försök gick det för er? =D

• Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014
  • joss82

Har förstått att det är ett vanligt problem om man äter pergo att man inte får så mycket fertilt sekret. Har ni varit med om det?

• SsaraL
    lantlivet skrev 2014-11-18 07:45:35 följande:

Är så sjukt nevös så de känns som ja ska kräkas.. 930 ska vi in till bm å få veta om vi får hjälpen LR inte.... Huva!!

HÅLLER TUMMARNA!!!
  • SsaraL
    joss82 skrev 2014-11-18 08:07:49 följande:

Har förstått att det är ett vanligt problem om man äter pergo att man inte får så mycket fertilt sekret. Har ni varit med om det?

Jag har aldrig flytningar men när jag denna månaden åt pergotime fick jag en stor flytning dagen innan ägglossning. Nu är det 1 vecka sedan äl och börjat få "mjölkiga" flytningar inte tjocka alls utan mer utsmetad. Sjukt konstigt då jag nästan aldrig har flytningar.
  • tjejmedpco
    lantlivet skrev 2014-11-18 07:45:35 följande:

Är så sjukt nevös så de känns som ja ska kräkas.. 930 ska vi in till bm å få veta om vi får hjälpen LR inte.... Huva!!

Hoppas det går bra!! Håller tummarna :))
  • Kingston

Har fått väldigt mkt flytningar på denna kuren. Dessutom får jag vallningar och håller på att svettas ihjäl emellanåt...

• lantlivet
    joss82 skrev 2014-11-18 08:06:49 följande:

Vad är det för hjälp ni vill ha?

Jag har pco och ingen egen ägglossning så nu har jag fått pergotime för att få igång ägglossningen förhoppningsvis!
    tjejmedpco skrev 2014-11-18 09:23:04 följande:

Hoppas det går bra!! Håller tummarna :))

Det gick jättebra. Hon var supersnäll. Förklarade jättebra och vi gick igenom både mina å mannens prover. Så nu ligger första tabletten i magen!! Känns helt galet!
    SsaraL skrev 2014-11-18 09:15:07 följande:

HÅLLER TUMMARNA!!!

Tack det gick bra :) nu är det bara att vänta å se om något ägg vill släppa denna månad eller om det behövs fler och större kurer. Fick för 6 månader.
  • lantlivet

När började ni känna att något hände i kroppen efter att ni börjat äta tabletterna?

• SsaraL
    lantlivet skrev 2014-11-18 10:37:15 följande:

Tack det gick bra :) nu är det bara att vänta å se om något ägg vill släppa denna månad eller om det behövs fler och större kurer. Fick för 6 månader.

Åh vad skönt!!!! Fick du 6 månader enkel? Fasen vad länge... Jag fick 3 månader, sen ska jag börja med dubbel om det ej fäster.
  • SsaraL
    Kingston skrev 2014-11-18 10:36:06 följande:

Har fått väldigt mkt flytningar på denna kuren. Dessutom får jag vallningar och håller på att svettas ihjäl emellanåt...

Åh vad jobbigt! Jag har blivit frusen som fan! Kanske vädret, haha. Har blivit väldigt törstig iallafall, dricker normalt ingenting (fy på mig!) men nu MÅSTE jag dricka hela tiden typ..
  • SsaraL

Alltså så segt att vänta till bim!

Känner mig dock inte alls gravid, tror inte det satt sig :( är väl bara sjukt skengravid som all andra månader haha! Mensvärk, ont i höfterna/svanken, illamående ibland, törstig, kissar konstant och konstiga flytningar..

Fast och andra sidan har jag ju känt mig gravid typ alla andra månader så.... =)

Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014