• SsaraL

Pergotime start Oktober 2014

Då har sambon och jag precis varit på första mötet och gjort vul!
    Hon kunde konstatera att jag hade pco, och efter 1 1/2 år ångrar jag att vi inte sökte hjälp tidigare.. Fick iallafall pergotime som jag hämtade ut nyss och ska börja med detta när mensen kommit (om ca 4 dagar!).

Är det fler som vill följas åt? Detta är vårt första barn och vi är supernervösa och pirriga över om det ska fungera eller ej.

Är det någon här som testat pergotime innan? På vilket försök gick det för er? =D

• Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014
  • SsaraL
    lantlivet skrev 2014-11-14 10:49:15 följande:

Va tvungen å lämna tbc katten då ja fick en jätte allergichock inatt å kunde knappt andas. Känns hemskt!! :'(

Men va, vad hemskt!!! Din andra katt då?? :O
  • SsaraL
    joss82 skrev 2014-11-14 11:45:05 följande:

Startade en egen tråd men inser nu att det ju finns en här! Hoppas det är ok att jag hoppar in?

Jag var hos gyn igår och fick utskrivet pergotime för första gången då hon inte trodde att jag har någon ordentlig ägglossning, åtminstone inte varje månad. Får äl-flytningar och positiva äl-test och även en viss temphöjning efter positivt test men hon menar att det kan vara så ändå. Gjord ett VUL för ett tag sedan och då tyckte hon att det såg ut som att äl var på gång, men det kanske inte stämde då?Har oregelbunden cykel på 32-40 dagar och alldeles för låga progesteronvärden (7 och 15 de två cykler vi mätt). 

Min gyn följer inte upp det med VUL utan bara med blodprov efter äl för att kolla progesteronhalten, är det vanligt?

Känns bra att något händer efter att ha försökt sedan tidigt i våras, men också jobbigt att något verkar vara fel med min ägglossning .

Du kan lika bra hoppa in här ;) !

Jag ska inte göra vul efter pergotime, jag skulle kontanter henne den 2 månaden jag tar Pergo om jag var SÄKER ja hade haft ägglossning för att ta blodprov, annars ta kontakt med henne när mina 3 kurer är slut..
  • joss82
    SsaraL skrev 2014-11-14 12:17:05 följande:
    Du kan lika bra hoppa in här ;) !

Jag ska inte göra vul efter pergotime, jag skulle kontanter henne den 2 månaden jag tar Pergo om jag var SÄKER ja hade haft ägglossning för att ta blodprov, annars ta kontakt med henne när mina 3 kurer är slut..
    ok, lite skönt att höra att det inte bara är jag som får vara utan vul. Hittade (förstås) lite skräckhistorier på nätet om hur det kan gå om man tar pergotime utan vul med massor av mogna äggblåsor osv. Väljer ändå att lita på min läkare.
  • lantlivet

Han tål jag så han har vi kvar . Han lämnar vi aldrig bort :)

SsaraL skrev 2014-11-14 12:15:47 följande:

Men va, vad hemskt!!! Din andra katt då?? :O

• SsaraL
    joss82 skrev 2014-11-14 16:02:33 följande:

ok, lite skönt att höra att det inte bara är jag som får vara utan vul. Hittade (förstås) lite skräckhistorier på nätet om hur det kan gå om man tar pergotime utan vul med massor av mogna äggblåsor osv. Väljer ändå att lita på min läkare.

Ja, jag också. Jag frågade henne hur chansen är om man tex skulle ägglossa typ 5 ägg och hon bara skrattade och sa att det nästan var omöjligt. Under hennes karriär (typ 25 år!) hade hon bara haft enstaka som fått trillingar och ett par som fått tvillingar. Men chansen är ju större för tvillingar, men det ser jag bara som positivt! :)
  • SsaraL
    lantlivet skrev 2014-11-14 20:39:11 följande:

Han tål jag så han har vi kvar . Han lämnar vi aldrig bort :)

Phew, tur! Vad hemskt att behöva göra sig av med sina älsklingar bara sådär!
  • lantlivet
    SsaraL skrev 2014-11-14 22:39:26 följande:

Phew, tur! Vad hemskt att behöva göra sig av med sina älsklingar bara sådär!

Ja de kändes jättehemskt. Men de va ju för det bästa å vår katt verka trivas som ensamkatt så de va nog bra för alla.

Nu fortsätter ja att va skitnervös inför tisdag då ja ska till bm.mensen håller på att dra igång vilket är perfekt tid nu! :)
  • SsaraL
    lantlivet skrev 2014-11-15 09:32:24 följande:

Ja de kändes jättehemskt. Men de va ju för det bästa å vår katt verka trivas som ensamkatt så de va nog bra för alla.

Nu fortsätter ja att va skitnervös inför tisdag då ja ska till bm.mensen håller på att dra igång vilket är perfekt tid nu! :)

Fan vad bra tajming! Hoppas du får pergotime utan problem som jag fick!
  • SsaraL

Har en fruktansvärt mensvärk idag som går ut i höfterna! Helt konstigt alltså...

• tjejmedpco
    monn skrev 2014-11-13 09:36:32 följande:

Sex kurer är max eller? Vad blir nästa steg om det inte tar sig?

Jag har bara varit mycket varmare än vanligtvis, annars har jag mått bra :) hoppas det blir ägglossning snart! För dig med :)

Jag vet inte hur många kurer som är max och jag har ingen aning om vad som blir nästa steg! Ivf kanske. Har inte pratat med min läkare om det, fick utskrivet tre kurerer sist och sen sa han bara att vi skulle höras efter det.

Okej, jag har varit lite illamående bara.. Jag håller tummarna för dig också! :))

Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014