• SsaraL

Pergotime start Oktober 2014

Då har sambon och jag precis varit på första mötet och gjort vul!
    Hon kunde konstatera att jag hade pco, och efter 1 1/2 år ångrar jag att vi inte sökte hjälp tidigare.. Fick iallafall pergotime som jag hämtade ut nyss och ska börja med detta när mensen kommit (om ca 4 dagar!).

Är det fler som vill följas åt? Detta är vårt första barn och vi är supernervösa och pirriga över om det ska fungera eller ej.

Är det någon här som testat pergotime innan? På vilket försök gick det för er? =D

• Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014
  • SsaraL
    lantlivet skrev 2014-11-19 12:19:32 följande:

Nu det roliga börjar alltså ;) å sen den låååånga väntan på å se om mensen kommer eller inte. Tuffa tider. Tur vi är coola ;)

Haha jag har en vecka kvar tills bim och håller på att spricka! Tiden går ju så himla långsamt...
  • lantlivet

Ja nu när man som är framme vid den första chansen vi har på att kanske ens kunna få till ett barn så går tiden sååååååå sakta :) en vecka är inte så länge. Då ska ja börja med ältesten tänkte jag. Beräknar att ha ägglossning nästa helg typ :) om de funkar första kuren. Idag har jag haft stickningar å dragningar i äggstockarna. Aldrig haft det förut så detta är spännande!!!

SsaraL skrev 2014-11-19 19:58:27 följande:

Haha jag har en vecka kvar tills bim och håller på att spricka! Tiden går ju så himla långsamt...

• joss82

Jag har fått äl-flytningar idag, på sista kur-dagen. Undrar om äl kommer tidigare än jag trott, kanske läge att börja testa i morgon.

• lantlivet

Gör det du tycker känns rätt :) ja har ont i äggstockarna just nu jag. Känns bra faktiskt!

joss82 skrev 2014-11-19 20:27:37 följande:

Jag har fått äl-flytningar idag, på sista kur-dagen. Undrar om äl kommer tidigare än jag trott, kanske läge att börja testa i morgon.

• SsaraL
    lantlivet skrev 2014-11-19 20:11:27 följande:

Ja nu när man som är framme vid den första chansen vi har på att kanske ens kunna få till ett barn så går tiden sååååååå sakta :) en vecka är inte så länge. Då ska ja börja med ältesten tänkte jag. Beräknar att ha ägglossning nästa helg typ :) om de funkar första kuren. Idag har jag haft stickningar å dragningar i äggstockarna. Aldrig haft det förut så detta är spännande!!!

Verkligen, hoppas det har tagit.

Har haft mensvärk sedan äl och idag en "full" känsla i tjejmagen. Fruktansvärt svullen också... Konstigt som attan!
  • lantlivet

Låter positivt ;) hoppas hoppas!

SsaraL skrev 2014-11-19 21:29:29 följande:

Verkligen, hoppas det har tagit.

Har haft mensvärk sedan äl och idag en "full" känsla i tjejmagen. Fruktansvärt svullen också... Konstigt som attan!

• SsaraL
    lantlivet skrev 2014-11-19 21:39:06 följande:

Låter positivt ;) hoppas hoppas!

Ja, men hoppas inte på förmycker för hade endast sex på äl-dagen. Sambo bortrest dagarna innan och dagen efter! Vill liksom inte hoppas på förmycker för man har ju gjort det ett par gånger nu och man blir lika besviken varje gång :(
  • lantlivet
    SsaraL skrev 2014-11-19 22:13:03 följande:

Ja, men hoppas inte på förmycker för hade endast sex på äl-dagen. Sambo bortrest dagarna innan och dagen efter! Vill liksom inte hoppas på förmycker för man har ju gjort det ett par gånger nu och man blir lika besviken varje gång :(

Aha. De va ju tokigt.

Kom på inatt då ja hade min andra "sbettassomettasnatt" att man kan bli så av tabletterna. För annars ligger ja å typ fryser under mitt duntäcke med en tröja på mig. Inatt har jag legat utan tröja och täcket. Å sovit dåligt har jag oxå någon mer som haft dessa biverkningar?
  • SsaraL
    lantlivet skrev 2014-11-20 08:52:01 följande:

Aha. De va ju tokigt.

Kom på inatt då ja hade min andra "sbettassomettasnatt" att man kan bli så av tabletterna. För annars ligger ja å typ fryser under mitt duntäcke med en tröja på mig. Inatt har jag legat utan tröja och täcket. Å sovit dåligt har jag oxå någon mer som haft dessa biverkningar?

Har inte svettats, bara frusit. Men haft problem med att sova och varit trött konstant (speciellt vid äl?!). Vaknar nu alltid sjukt torr i käften också, det gör jag ALDRIG annars! Annars har jag inte haft några biverkningar :)
  • joss82

Jag sov nästan inte alls på dag 2 och 3 i kuren men sen gick det över, som tur var. Har inte känt av några andra biverkningar heller. Skönt.

Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014