• Svar på tråden Gekås köa sjukt långt tid.
  • glutten
    ursula skrev 2014-10-27 11:07:12 följande:

Många betalar med kreditkort och får faktura i slutet av månaden.
    De som betalar kontant är hantverkare, pizzabagare. taxicaufförer, restaurangpersonal bl.a

Haha jag vet ingenting om just Gekås men är detta verkligen vanligt?! Jag handlar aldrig nånsin på kredit, däremot alltid med kort. Och jag är inte hantverkare/pizzabagare/whatever.
  • Dixie

Hur kan man stå i 3 timmars kö för att komma in till en affär?! 

• Dixie
    dejan9209 skrev 2014-10-27 11:20:19 följande:
    Jag lovar det ä'r fullt möjligt!
    jo, jag vet folk gör det - men för mig är det helt orimligt..... förstår inte hur man kan köra massor av mil genom Sverige, stå i kö både i och ut ur en affär för att tjäna några extra kronor..... räknar man med alla omkostnader undrar jag om man verkligen tjänar på att åka......
  • Virriga Vera
    Dixie skrev 2014-10-27 11:23:29 följande:
    jo, jag vet folk gör det - men för mig är det helt orimligt..... förstår inte hur man kan köra massor av mil genom Sverige, stå i kö både i och ut ur en affär för att tjäna några extra kronor..... räknar man med alla omkostnader undrar jag om man verkligen tjänar på att åka......
    Tjänar några pengar gör du knapapst, men du kan spara en hel del om du är prismedveten.
  • dejan9209
    Dixie skrev 2014-10-27 11:23:29 följande:
    Jo det håller jag med om, men det är en charm i det, att bara ta en tur med familjen och bilen, umgås shoppa äta, för att sedan packa in sig i bilen och åka hem igen, man gör ju inte det så ofta, ja det blir nästan som en mini semester för familjen!
    julenstid.blogg.se
  • Dixie
    Virriga Vera skrev 2014-10-27 11:25:51 följande:
    Tjänar några pengar gör du knapapst, men du kan spara en hel del om du är prismedveten.
    tack för att du påpekade detta - viktigt att klargöra nu när jag använde fel ord!!
  • Drottningen70
    Virriga Vera skrev 2014-10-27 11:01:06 följande:

Jag var på en föreläsning i februari där Boris Lennhov pratade om just detta, jag antar att han vet vad han pratar om.

Själv antar jag att du måste ha missförstått nåt...
  • Drottningen70
    Liam05Milton08 skrev 2014-10-27 09:59:47 följande:

Jag var där för 3 helgersen.. Då var det 3,5 timma kö in och 2 timmar kö till kassan.. 

Obegripligt att folk utsätter sig för detta frivilligt. Och rent av betraktar det som nåt slags nöje..
  • nozpa

Varit där några ggr. Aldrig köat in. Knappt ut heller. Inte längre än kön på ica ivf.

Angående kort, har inte Gekås något eget kreditkort? Många kanske åker dit och shoppar loss med det tänker jag. (Angående att det kvittar om det är löning eller ej). Ikeas sånt där kort verkar ju vara poppis. Lite samma personer känns det som.

Fanns det mycket julsaker dejan?

Svar på tråden Gekås köa sjukt långt tid.