Gekås köa sjukt långt tid.
Sjukt lång kö på Ullared var där i lördags, och helt ärligt vi fick nog vänta 1 timma i regn innan vi komm in?
Har ni varit där när det är kö?
julenstid.blogg.se
Sjukt lång kö på Ullared var där i lördags, och helt ärligt vi fick nog vänta 1 timma i regn innan vi komm in?
julenstid.blogg.se
Nej, det menar varken han eller jag. Han menade att idag när man kan betala sin faktura i slutet av månaden så är man inte lika beroende av att vänta tills det är barnbidrag/lön. De har en jämnare fördelning av sina kundbesök utspritt på en månad än vad de hade tidigare innan folk handlade mer på kort. Så jag tror inte att jag har missförstått något.
Än en gång så tror jag att han har bättre koll på detta än både dig och mig.
Hur lång tid man behöver beror lite på hur ofta man är där. Elle om inte alls har varit där innan. Första gången kan det ta lite tid att hitta var just det man vill titta på ligger. Sen om man är där ofta tittar man inte igenom varuhuset varje gång utan tar olika delar. 6 timmar räcker för mig med son och make men då är vi där 3-4 ggr per år. För oss brukar det ta max 4 ink ca 45 min för att äta lunch. Hade varit skönt dock att åka dit och veta att jag har en hel dag på mig utan gnäll från make och son.
Hur lång tid man behöver beror lite på hur ofta man är där. Elle om inte alls har varit där innan. Första gången kan det ta lite tid att hitta var just det man vill titta på ligger. Sen om man är där ofta tittar man inte igenom varuhuset varje gång utan tar olika delar. 6 timmar räcker för mig med son och make men då är vi där 3-4 ggr per år. För oss brukar det ta max 4 ink ca 45 min för att äta lunch. Hade varit skönt dock att åka dit och veta att jag har en hel dag på mig utan gnäll från make och son.
2,5 tim i kö och 2 tim i butiken. Helt sjukt mycket folk. Man kunde knappt gå en meter utan att slå i någon. Var runt nov för 5 år sen, så nu är det ju större i butiken.
Jag har varit där 4 ggr o aldrig köat för att komma in. Lönehelg alla gånger utom en dessutom, sommaren var värst o då var det inte lönehelg men semestertider.
Varit där kanske tio gånger tror jag och köat en gång, då tog det max tjugo minuter (regnade gjorde det inte heller). Risken ökar väl om man åker helg (särskilt lönehelg) förstås.
Åker alltid i juli och har ALDRIG stått i kö för att komma in. En gång åkte jag i november och aldrig mer, säger jag bara. Var helt sjukt. Gick inte att vända sig om i gångarna med kundvagnen.
julenstid.blogg.se
Jag har en vännina som bor strax utanför Ullared. Brukat vara hos henne ett veckoslut då och då. Var där nu fösta veckan i oktober. Gick in i butiken torsdag em kl 16. Ingen kö varken in eller vid kassorna. Kassörskna berättade att lördagen dessförinnan hade de fått ut alla männiksor ur butiken kl 21.30. Butiken stänger kl 20 på lördagar!! helt galet!! När vi kikade hur det såg ut på lördagen p hemsidan (jag hade glömt några saker på torsdagen visade kölampan rött dv mcyket köer fram till kl 16 på em. Jag åkte dit en timme innanstängning lördag och då var det relativt lugnt i butiken och ojämna köer i kassorna. Hade man kundvagn var det svårt att komma fram eftersom så mång andra redan står i del långar köerna även om vissa kassor knappt hade kö. Så jag gick med min korg igenom och fram till kassan på max 10 min... Så jag skulle säga att eftermiddagar är bäst!!
Är du tvingad att åka dit?
julenstid.blogg.se
Spana in Ikea vid löning så får ni se på mycket folk..... gjort misstaget för många gånger att vara ute och shoppa vid löning :P
OnT: Åker alltid till Ullared en vardag strax in lön = ingen kö och hyfsat lugnt med folk. En gång har jag varit där en helg vid lön = massor av folk och kö in.
Hur många timmar som spenderas där? 8 timmar brukar det landa på!