• Svar på tråden Gekås köa sjukt långt tid.
  • dejan9209
    ursula skrev 2014-10-27 09:22:15 följande:
    Har statistik på det i min butik. 95 % betalar med kort
    Men är det kreditkort eller syftar du på vanligt kort?
  • Yonndax
    Bara för att man betalar med kort behöver man inte köpa på kredit. För att du ska kunna handla några större mängder dagen innan löning (om du inte har sparat) måste du nästan handla på kredit.  Det är nog inte så många som åker till GeKås som gör det.
  • Drottningen70

Fast det innebär inte att man köper på kredit.
  • Frontline
    Jag betalar nog med kort i 99% av fallen men jag handlar aldrig på kredit...
    Jo ibland kör jag med SEQR men det är för man har glömt ta med sig plånboken och man ska handla hem lite mat...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • De5pojkarna

Jag var där för 3 helgersen.. Då var det 3,5 timma kö in och 2 timmar kö till kassan.. 

• Virriga Vera
    Drottningen70 skrev 2014-10-27 08:58:06 följande:
    "Lönehelg spelar ingen roll, för de flesta betalar med kort"...??

Hur tänkte du nu???
    Jag var på en föreläsning i februari där Boris Lennhov pratade om just detta, jag antar att han vet vad han pratar om.
  • ursula

Många betalar med kreditkort och får faktura i slutet av månaden.
    De som betalar kontant är hantverkare, pizzabagare. taxicaufförer, restaurangpersonal bl.a

• Virriga Vera
    Yonndax skrev 2014-10-27 09:29:31 följande:
    Bara för att man betalar med kort behöver man inte köpa på kredit. För att du ska kunna handla några större mängder dagen innan löning (om du inte har sparat) måste du nästan handla på kredit.  Det är nog inte så många som åker till GeKås som gör det.
    Jag tror att det är ganska många som gör det och då med deras eget kort. Ullaredskortet.
Svar på tråden Gekås köa sjukt långt tid.