• Zarina

    Analystråden för ägglossningstest!

    "Svagt plus eller spökstreck"-tråden får alltid sin beskärda del av äl test också, kanske vi kan samla dem här istället? :) Kasta in bilder på alla era äl test ni är osäkra på så hjälps vi åt att fundera!

  • Svar på tråden Analystråden för ägglossningstest!
  • inez898
    jennie08 skrev 2017-09-27 16:45:20 följande:

    Fel bild. Det här är dagens.


    Jag har ett exakt likadant resultat idag med samma test (testlagret va?)! Undrar också?! Förut har jag testat med Apotekets och då har teststrecket blivit supermycket starkare än kontrollstrecket när det varit positivt, men testlagrets kanske är "svagare"? Vet inte om jag ska föra in + eller - i NC-appen? Först tänkte jag + men nu har jag ändrat mig lite, strecken äääär ju ändå inte riktigt lika starka... hur tänker du? :)
  • jennie08
    inez898 skrev 2017-09-28 18:29:26 följande:

    Jag har ett exakt likadant resultat idag med samma test (testlagret va?)! Undrar också?! Förut har jag testat med Apotekets och då har teststrecket blivit supermycket starkare än kontrollstrecket när det varit positivt, men testlagrets kanske är "svagare"? Vet inte om jag ska föra in + eller - i NC-appen? Först tänkte jag + men nu har jag ändrat mig lite, strecken äääär ju ändå inte riktigt lika starka... hur tänker du? :)


    Jag hade en skarp smärta över vänster äggstock igår kväll som jag brukar få vid ägglossning. Idag när jag testade på fm så var strecket svagare än igår. Jag hade alltså ägglossning igår och hade jag testat på kvällen hade det nog varit lika starkt som kontrollstrecket :)

    Testa att ta ett nytt nu ikväll eller så kan du avvakta tills imorgon bitti och se om strecket blivit svagare.
  • inez898
    jennie08 skrev 2017-09-28 18:34:07 följande:

    Jag hade en skarp smärta över vänster äggstock igår kväll som jag brukar få vid ägglossning. Idag när jag testade på fm så var strecket svagare än igår. Jag hade alltså ägglossning igår och hade jag testat på kvällen hade det nog varit lika starkt som kontrollstrecket :)

    Testa att ta ett nytt nu ikväll eller så kan du avvakta tills imorgon bitti och se om strecket blivit svagare.


    Ok, tack för att du berättade om hur det var för dig! Jag tänkte testa igen imorgon :)
  • jennie08
    inez898 skrev 2017-09-28 19:08:56 följande:

    Ok, tack för att du berättade om hur det var för dig! Jag tänkte testa igen imorgon :)


    Gör så och Lycka till :)
  • Pacific

    Positivt ägglossningstest i fredags samt igår. Beräknad ägglossning idag och får detta. Lite svagare än kontrollinjen, visst gills det som negativt? Och vad innebär det, kan ägglossningen ha skett på förmiddagen eller natten mot idag?



  • Ericsson93

    Detta är positivt va? Började se stegring igår och idag detta på stickan. Kontrollsträcket är det nedersta sträcket.

  • Lottch3n

    Någon här som kan hjälpa mig?
    Har nu i 6dagar testat med cb dubbel indikator och fått blinkande gubbe alla dessa dagar.. i fredags hade jag sådana enorma känningar i "tjejmagen", kom som stötar emellanåt och sen på lördagen var det lättare igen.
    Har även testat med billiga stickor från graviditetskollen.se, men inte fått fullt positivt men relativt starkt utslag, till det märkliga här hör då att på fredagen när jag hade som mest känningar så visade Stickan knappt något teststreck alls :/
    Ska tilläggas att min cykel är fruktansvärt oregelbunden, men den känslan jag hade i fredags tyder ju på äl? Ska man lita på kroppen eller testen? Kan jag blivit gravid trots ingen fast gubbe eller fullt utslag på Stickan?
    Många frågor i ett här men börjar bli otålig på denna blinkande gubbe..

  • Jooosen

    Enligt gynundersökning borde jag ha äl imorn dag13. Men enligt app och tidigare månader borde det vara på fredag. Vet att detta test är neg men när tror ni det kan bli positivt?


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Sjundehimlenfinns

    LH-stegring 2 ggr/månad BILD

    Sjundehimlenfinns
    Idag 15:00
    Lägger in en bild på mina äl-test den senaste månaden. Började testa på sista blödningsdagen och som synes fick jag konstigt nog en lh-stegring nästan direkt, bara ett par dagar efter mens. Hade självklart sex under dessa dagar när jag trodde jag hade ägglossning men fortsatte ändå testa med äl-testen. Stickorna blev långsamt svagare efter detta för att sedan börja stegra igen, se bilden. Vad är detta?
    Kan komma på 3 alternativ egentligen, antingen reagerar stickorna för att jag är gravid (dock neg på gravtest fast samtidigt alldeles för tidigt att testa) eller så har jag haft 2 ägglossningar (vilket är väldigt ovanligt så den teorin tror jag ej) det sista alternativet är att testen helt enkelt är missvisande o den första stegringen är fel. För kan man ens få ägglossning bara ett par dagar efter mens?

    Är idag på bim-2 och sista äl-testet togs på bim-3.

    #0
    Sjundehimlenfinns
    Idag 15:00
    Lägger in en bild på mina äl-test den senaste månaden. Började testa på sista blödningsdagen och som synes fick jag konstigt nog en lh-stegring nästan direkt, bara ett par dagar efter mens. Hade självklart sex under dessa dagar när jag trodde jag hade ägglossning men fortsatte ändå testa med äl-testen. Stickorna blev långsamt svagare efter detta för att sedan börja stegra igen, se bilden. Vad är detta?
    Kan komma på 3 alternativ egentligen, antingen reagerar stickorna för att jag är gravid (dock neg på gravtest fast samtidigt alldeles för tidigt att testa) eller så har jag haft 2 ägglossningar (vilket är väldigt ovanligt så den teorin tror jag ej) det sista alternativet är att testen helt enkelt är missvisande o den första stegringen är fel. För kan man ens få ägglossning bara ett par dagar efter mens?

    Är idag på bim-2 och sista äl-testet togs på

Svar på tråden Analystråden för ägglossningstest!