• Zarina

Analystråden för ägglossningstest!

"Svagt plus eller spökstreck"-tråden får alltid sin beskärda del av äl test också, kanske vi kan samla dem här istället? :) Kasta in bilder på alla era äl test ni är osäkra på så hjälps vi åt att fundera!

• Svar på tråden Analystråden för ägglossningstest!
  • Paap

Ville bara ge ett litet exempel på hur viktigt det är att man tar ägglossningstest på rätt tid, annars kan man lätt missa sin stegring. Dessa är tagna bara 1,5 timme efter varandra och ganska snart kommer de bli svaga igen, mina stegringar varar bara i ett par timmar så bara för att du inte får ett solklart positivt är det inte kört, du kan bara haft oturen att missa din stegring :)

• KaffeTös

Någon som kan gissa när ägget släpper baserat på dessa tester? Lika starkt i tre dagar nu, och dagen innan dess (den 8/3) var testet också positivt, alltså starkare än kontrollstrecket. Fyra dagars positivt låter för länge? 1-3 har jag hört, men fyra..?

Vill så gärna få ett svagare imorgon vilket betyder att ägget släppt om jag inte har helt fel? 

• Mymlan1986

Hej, slutade med p-piller förra månaden efter att ha ätit preventivmedel i ca 13 år. Hade en cykel på 35 dagar i juni, vilket kändes som väldigt långt tid, men jag vet inte då jag inte haft koll på min cykel. Enligt min ÄL-kalender ska jag ha ÄL 3/8 (uträknat på om jag skulle ha 35 dag) i dag är dag 14 och Jag har tagit detta test, testlinjen är smalare men lika stark som kontrollstrecket. I går hade jag ett svagt teststreck och dagen innan det syntes inte kontrollstrecket. Är detta ett positivt test??

• Mymlan1986

]Hej, slutade med p-piller förra månaden efter att ha ätit preventivmedel i ca 13 år. Hade en cykel på 35 dagar i juni, vilket kändes som väldigt långt tid, men jag vet inte då jag inte haft koll på min cykel. Enligt min ÄL-kalender ska jag ha ÄL 3/8 (uträknat på om jag skulle ha 35 dag) i dag är dag 14 och Jag har tagit detta test, testlinjen är smalare men lika stark som kontrollstrecket. I går hade jag ett svagt teststreck och dagen innan det syntes inte kontrollstrecket. Är detta ett positivt test??

• Zarina
    Mymlan1986 skrev 2015-07-26 17:53:10 följande:

]Hej, slutade med p-piller förra månaden efter att ha ätit preventivmedel i ca 13 år. Hade en cykel på 35 dagar i juni, vilket kändes som väldigt långt tid, men jag vet inte då jag inte haft koll på min cykel. Enligt min ÄL-kalender ska jag ha ÄL 3/8 (uträknat på om jag skulle ha 35 dag) i dag är dag 14 och Jag har tagit detta test, testlinjen är smalare men lika stark som kontrollstrecket. I går hade jag ett svagt teststreck och dagen innan det syntes inte kontrollstrecket. Är detta ett positivt test??

php5aeVkR14944.jpg

Tycker inte det är pos ännu, men troligen imorgon. Märket på testet?
  • Fronten
    Mymlan1986 skrev 2015-07-26 16:46:41 följande:

Hej, slutade med p-piller förra månaden efter att ha ätit preventivmedel i ca 13 år. Hade en cykel på 35 dagar i juni, vilket kändes som väldigt långt tid, men jag vet inte då jag inte haft koll på min cykel. Enligt min ÄL-kalender ska jag ha ÄL 3/8 (uträknat på om jag skulle ha 35 dag) i dag är dag 14 och Jag har tagit detta test, testlinjen är smalare men lika stark som kontrollstrecket. I går hade jag ett svagt teststreck och dagen innan det syntes inte kontrollstrecket. Är detta ett positivt test??

Visst är det testlagrets? Det ser ju positivt ut. Får mest också smala streck med dessa. Fick detta nu. Men nu är jag jätteförvirrad om det är äl på g alls då jag fått lotionsliknande flytningar helt plötsligt?...

• Fronten

I går såg det ut så här...

• Fronten

I morse menar jag : ) Förvirrad

• Zarina

Tycker inte någondera av er har positivt... Såhär ser mina ut då det är positivt! :)

Svar på tråden Analystråden för ägglossningstest!