• Zarina

Analystråden för ägglossningstest!

"Svagt plus eller spökstreck"-tråden får alltid sin beskärda del av äl test också, kanske vi kan samla dem här istället? :) Kasta in bilder på alla era äl test ni är osäkra på så hjälps vi åt att fundera!

• Svar på tråden Analystråden för ägglossningstest!
  • Anateresa

Någon som kan hjälpa mig tyda dessa? Blev det ingen äl denna gång eller hade jag behövt testa 2 ggr om dagen?

• vasg
    Anateresa skrev 2017-06-30 00:37:53 följande:

Någon som kan hjälpa mig tyda dessa? Blev det ingen äl denna gång eller hade jag behövt testa 2 ggr om dagen?

Det är lätt att missa stegringen. Jag skulle tro att om du tagit ett nytt test 30-60 min efter det den 28/6 så hade det varit positivt. Jag hade alltså räknat den 28/6 som positivt och du hade troligtvis äl igår :)
  • Anateresa
    vasg skrev 2017-06-30 06:30:21 följande:

Det är lätt att missa stegringen. Jag skulle tro att om du tagit ett nytt test 30-60 min efter det den 28/6 så hade det varit positivt. Jag hade alltså räknat den 28/6 som positivt och du hade troligtvis äl igår :)

Tack! Hade sex sent på kvällen den 27:e alltså tisdag, vilket borde ha varit bra tajmat då va?
  • vasg
    Anateresa skrev 2017-06-30 07:53:27 följande:

Tack! Hade sex sent på kvällen den 27:e alltså tisdag, vilket borde ha varit bra tajmat då va?

Jajamen :) Håller tummarna!
  • Tezzan

Fick detta imorse! Om jag o sambon myser ikväll, tror ni att det finns en chans att lyckas? :)
  • vasg
    Jessima skrev 2015-10-27 17:13:15 följande:

Testet högst upp är från igår runt 16 tiden, det andra från igår runt 21. Det tredje från i morse kl 6:00 och det längst ner alldeles nyligen.

Det sista testet visade bara (O). Men visst är det ändå en stegring?

Betyder stegringen att ett ägg växer till sig och kommer släppa?

Stegring indikerar att hormonet är på uppgång och försöker släppa ett ägg, dock är varken stegring eller ett psoitivt test en garanti för att ett ägg faktiskt skäpper :)
  • vasg
    HoppasPåEnTill skrev 2017-03-25 16:18:41 följande:

När ni tar test mer än en gång om dagen, hur länge står utinin i blåsan innan ni testar?

Jag testar en gång i halvtimmen när jag har nästan positiva test. Brukar bli positivt då :) Oftast får jag positivt 3e gången jag går på toa mellan 9-11 på morgonen :)
  • vasg
    Tezzan skrev 2017-06-30 08:23:28 följande:

Fick detta imorse! Om jag o sambon myser ikväll, tror ni att det finns en chans att lyckas? :)

Ägglossning sker 12-48 timmar efter positivt test om det finns ett moget ägg, så ja, absolut :)
  • FrökenE1985

Hej,

Delar återigen med mig av mina äl-test. Denna gång använde jag testlagrets. Stegringen gick väldigt fort och ca 2 timmar efter jag tog testet morgonen den 27/6 fick jag bekräftat med vul att jag hade ägglossning samma dag. Jag rekommendera att om man har sina aningar om att äl är på g bör man testa 2-3 ggr/dag.

Svar på tråden Analystråden för ägglossningstest!