• Anonym (fundersam)

Flytta ifrån mitt barn.

Det är så att jag har ett barn på 7 år, jag och pappan har delad vårdnad och separerade när barnet var 10 månader. Vi kommer bra överrens om de mesta.

Jag har bott på ett och samma ställe i alla år och misstrivs här psykiskt. Har alltid velat flyttat härifrån men har aldrig kommit längre än att jag tänkt tanken.

Har nu kommit fram till att jag vill flytta med min sambo till hans hemland här i europa.

Jag vet att jag aldrig får med mig mitt barn och pappan är beredd på att ta hand om barnet.

Så vi kommer att ha delad vårdnad och barnet kommer vara hos mig på loven.

Jag är en dålig mamma eftersom att jag misstrivs här. Och för att vara osjälvisk så vill jag inte bråka och försöka ta med mig mitt barn, barnet har all övrig släkt här. Och jag vet att h*n har det bra här även om det kommer att göra fruktansvärt ont.

Är jag en dålig mamma som lämnar mitt barn i Sverige eller borde jag stanna kvar här o stå ut och må dåligt ?

• Svar på tråden Flytta ifrån mitt barn.
  • Anonym (Japl)
    Bobelin skrev 2014-11-04 20:18:57 följande:

Är jag en dålig förälder för att min man flyttade 40 mil bort med min tvååring? Jag kan inte flytta med för jag har ju mitt jobb här.

Eh JA en jävligt dålig förälder som väljer jobb framför att vara närvarande under sitt barns uppväxt. Trodde du vi skulle ge dig ryggdunk eller? En usel jävla förälder är vad du är. Inse för fan!!!
  • Anonym (Skulle aldrig över ge mina barn)

Jag ska vara ärlig och svara på din fråga!

JA jag tycker tt du skulle vara en dålig mamma!

Så pass dålig att jag tror du skulle förstöra din relation till barnet!

Är ditt liv mer värt en ditt barns?ja för mig är du så fall ingen mamma! Värd att kallas gör mamma!....

Men dra du bara stick å lämna barnet, för det är högt troligt så barnet kommer känna!

Jag skulle aldrig kunna över ge mina barn men känner du att du kan ja då äre upp till dig, men i mina ögon skulle du vara helt Känslokall och jag skulle helt ärligt inte tro att du brydde dig om och älskade ditt barn

• Helenmedh

Oj.. Och jag tycker att JAG är en dålig mamma som lämnade min 10dagars på Neonatalen med sin pappa för att själv åka hem och vara med vår 20månaders några timmar Förvånad Grät hela tiden och hade så enormt dåligt samvete. 

Så ja, jag anser att du gör ett väldigt dumt val och i mina ögon är du en dålig mamma. 

• Anonym (Aldrig!)

Jag skulle ALDRIG under några som helst omständigheter flytta ifrån mitt barn, bara tanken på att nån ens kan överväga det får mig att rysa..

• Tow2Mater
    Helenmedh skrev 2014-11-05 13:38:53 följande:

Oj.. Och jag tycker att JAG är en dålig mamma som lämnade min 10dagars på Neonatalen med sin pappa för att själv åka hem och vara med vår 20månaders några timmar Förvånad Grät hela tiden och hade så enormt dåligt samvete. 

For att du lämnade bebisen eller lämnade din nästan 2-åring? Varfor kunde inte pappan åka hem o vara med tvååringen?
  • Tow2Mater
    Anonym (Aldrig!) skrev 2014-11-05 21:53:38 följande:

Jag skulle ALDRIG under några som helst omständigheter flytta ifrån mitt barn, bara tanken på att nån ens kan överväga det får mig att rysa..

Jag tror inte du upplevt alla omständigheter som kan inträffa i livet för att adekvat kunna göra den 'aldrig' bedömningen.
  • Sweet Sofia
    Anonym (:)) skrev 2014-11-03 18:25:21 följande:

Skulle aldrig flytta ifrån mina barn... Förstår inte ens hur man kan tänka i dom banorna! När barna har flyttat hemifrån då är man "fri" att göra som man vill men fram till dess har man ansvar för barn man har satt till världen!! Tänk dej in i barnet sitts och bli övergiven, lämnad... Vad du än må säga till barnet kommer det ändå känna sig övergivet! Tro mej jag lever med ett barn som blivit lämnat av flyttande förälder.. Och stå bredvid å och se funderingar och känslan av att ha blivit övergiven är verkligen inget kul...

Barnet har ju en pappa så övergivit blir det knappast.

Själv har jag gjort tvärtom, låtit barnet forsätta bo utomland med sin pappa med dans jag flyttade tillbaka till då Sverige och nu Norge. Och det är 10 år sedan.
  • Sweet Sofia
    Anonym (Lo) skrev 2014-11-04 19:07:26 följande:

Så att flytta utomlands skulle göra dig psykiskt frisk? En solbränna och du skulle må tippeli topp?

Nej. Du kan inte fly från ditt mående, du måste ta itu med dina problem utan att lämna ditt barn.

Är utomlands synonymt med ett soligt land?
  • Anonym (Skulle inte kunna över ge mina barn)

Mina ögon är en mamma som lämnar en rutten mamma! Och bara tanken ååå planen du har så är du det

• Anonym (Ärtan)

Ja du är en dålig mamma om du flyttar ifrån ditt barn. Däremot kan det ju vara så att du är så psykiskt sjuk/mår så psykiskt dåligt att det är bättre för barnet att leva utan dig. Är det så bör du flytta. Är det inte så är det enbart hemskt och egoistiskt att du sätter ditt eget välmående framför din son.

Men av vilken anledning det än beror på är du inte en bra mamma.

Svar på tråden Flytta ifrån mitt barn.