• Anonym (fundersam)

Flytta ifrån mitt barn.

Det är så att jag har ett barn på 7 år, jag och pappan har delad vårdnad och separerade när barnet var 10 månader. Vi kommer bra överrens om de mesta.

Jag har bott på ett och samma ställe i alla år och misstrivs här psykiskt. Har alltid velat flyttat härifrån men har aldrig kommit längre än att jag tänkt tanken.

Har nu kommit fram till att jag vill flytta med min sambo till hans hemland här i europa.

Jag vet att jag aldrig får med mig mitt barn och pappan är beredd på att ta hand om barnet.

Så vi kommer att ha delad vårdnad och barnet kommer vara hos mig på loven.

Jag är en dålig mamma eftersom att jag misstrivs här. Och för att vara osjälvisk så vill jag inte bråka och försöka ta med mig mitt barn, barnet har all övrig släkt här. Och jag vet att h*n har det bra här även om det kommer att göra fruktansvärt ont.

Är jag en dålig mamma som lämnar mitt barn i Sverige eller borde jag stanna kvar här o stå ut och må dåligt ?

• Svar på tråden Flytta ifrån mitt barn.
  • Helenmedh
    Tow2Mater skrev 2014-11-05 23:14:06 följande:
    For att du lämnade bebisen eller lämnade din nästan 2-åring? Varfor kunde inte pappan åka hem o vara med tvååringen?
    Typ för att jag inte kunde vara med båda samtidigt och att situationen är som den är. Man vill ju vara en "hel" familj när man har flera barn. 
    Och jo, pappan har också varit hemma men jag ville såklart också träffa vår 20månaders.. 
  • Anonym (Lo)
    Sweet Sofia skrev 2014-11-05 23:27:02 följande:

Är utomlands synonymt med ett soligt land?

Oh snap.
  • Anonym (Aldrig)
    Tow2Mater skrev 2014-11-05 23:15:48 följande:
    Jag tror inte du upplevt alla omständigheter som kan inträffa i livet för att adekvat kunna göra den 'aldrig' bedömningen.
    På den punkten är jag säker, skulle ALDRIG ske!
  • Anonym (:))
    Sweet Sofia skrev 2014-11-05 23:18:44 följande:
    Barnet har ju en pappa så övergivit blir det knappast.

Själv har jag gjort tvärtom, låtit barnet forsätta bo utomland med sin pappa med dans jag flyttade tillbaka till då Sverige och nu Norge. Och det är 10 år sedan.
    Övergivet av mamman blir ju barnet fast pappan finns kvar! Ditt val din förlust! Fattar fortfarande inte vad som kan vara mer viktig än en nära och bra relation med sitt eget barn! Du är inte där när barnet är ledsen,sjuk,glad, läxhjälp, första tappade tanden, först kärlekstrubbel mm mm visst man kan prata i tele men den nära dagliga relationen mister man ju! En spontan kram eller att bara kunna vara tillsammans det finns ju inte då! Nej finns inte på min världskarta att lämna sitt barn i sticker påöste viset!
    Sweet Sofia skrev 2014-11-05 23:18:44 följande:
    Barnet har ju en pappa så övergivit blir det knappast.

Själv har jag gjort tvärtom, låtit barnet forsätta bo utomland med sin pappa med dans jag flyttade tillbaka till då Sverige och nu Norge. Och det är 10 år sedan.
    Övergivet av mamman blir ju barnet fast pappan finns kvar! Ditt val din förlust! Fattar fortfarande inte vad som kan vara mer viktig än en nära och bra relation med sitt eget barn! Du är inte där när barnet är ledsen,sjuk,glad, läxhjälp, första tappade tanden, först kärlekstrubbel mm mm visst man kan prata i tele men den nära dagliga relationen mister man ju! En spontan kram eller att bara kunna vara tillsammans det finns ju inte då! Nej finns inte på min världskarta att lämna sitt barn i sticket på de viset!
    Bobelin skrev 2014-11-04 20:18:57 följande:

Är jag en dålig förälder för att min man flyttade 40 mil bort med min tvååring? Jag kan inte flytta med för jag har ju mitt jobb här.

Du måste ha godkänt flytten! Annars kan han inte flytta iväg med barnet! Jag hade aldrig släppt iväg mina barn!! Ni som dumpar era barn för egen vinning skull eller släpper iväg barna långväga är sjukt egoistiska och dåliga föräldrar oavsett om du är mamma eller pappa. Det ligger ett stort ansvar i att skaffa barn! Så tänk efter och skaffa för Gud skull inga fler barn som ni sedan väljer bort!!!
  • Sweet Sofia
    Anonym (:)) skrev 2014-11-11 01:10:27 följande:
    Övergivet av mamman blir ju barnet fast pappan finns kvar! Ditt val din förlust! Fattar fortfarande inte vad som kan vara mer viktig än en nära och bra relation med sitt eget barn! Du är inte där när barnet är ledsen,sjuk,glad, läxhjälp, första tappade tanden, först kärlekstrubbel mm mm visst man kan prata i tele men den nära dagliga relationen mister man ju! En spontan kram eller att bara kunna vara tillsammans det finns ju inte då! Nej finns inte på min världskarta att lämna sitt barn i sticker påöste viset!
    Jodå, jag var där när mitt barn tappade första tanden. Och jag har en nära och bra relation med mitt barn. Träffar mitt barn varannan vecka och halva sommarlovet, plus novemberlovet och jullovet (han firar varannan jul, men resterande del av lovet är han hos mig=
  • Anonym (;))
    Sweet Sofia skrev 2014-11-11 17:59:33 följande:
    Jodå, jag var där när mitt barn tappade första tanden. Och jag har en nära och bra relation med mitt barn. Träffar mitt barn varannan vecka och halva sommarlovet, plus novemberlovet och jullovet (han firar varannan jul, men resterande del av lovet är han hos mig=
    Om han bor 40 mil bort.. Är han hos dej varannan vec ändå?
  • Sweet Sofia
    Anonym (;)) skrev 2014-11-11 19:25:04 följande:
    Om han bor 40 mil bort.. Är han hos dej varannan vec ändå?
    Varannan helg ska det stå. Nej, han bor mer än 40 mil bort... Han bor i ett annat land.
    Sweet Sofia skrev 2014-11-12 00:02:34 följande:
    Varannan helg ska det stå. Nej, han bor mer än 40 mil bort... Han bor i ett annat land.
    Okej då var det någon annan som flyttat ifrån sitt barn 40 mil bort..

Jag kan ändå inte förstå de valet att flytta ifrån eller låta barnet flytta med någon av föräldrarna så långt bort!
  • Sweet Sofia
    Anonym (:)) skrev 2014-11-12 00:23:11 följande:
    Okej då var det någon annan som flyttat ifrån sitt barn 40 mil bort..

Jag kan ändå inte förstå de valet att flytta ifrån eller låta barnet flytta med någon av föräldrarna så långt bort!
    Mitt barn ville inte flytta ifrån alla kompisar, skola etc. Så det var inte något jag valde utan det blev så för att jag ville mitt barns bästa.
  • Anonym (nej!)

NEJ flytta inte ifrån ditt barn! Jag själv satt med den tanken för ngt år sedan, jag och barnets pappa separerade och vi hade delad vårdnad. Jag vantrivdes fruktansvärt och ville flytta 30 mil bort, som tur var gjorde jag inte det. Vi är idag ett par igen och jag skulle Inte för ngt i världen flytta ifrån mitt barn. Som förälder har man ett ansvar och tänk allt du missar.. Dom växer upp så fort så ta vara på tiden tillsammans, lr åtminstone så ofta ni bara kan.

• Anonym (;))
    Sweet Sofia skrev 2014-11-12 13:52:39 följande:
    Mitt barn ville inte flytta ifrån alla kompisar, skola etc. Så det var inte något jag valde utan det blev så för att jag ville mitt barns bästa.
    Barnets bästa hade väl ändå varit om du "offrade" dej och bodde kvar i samma stad som barnet anser jag!
  • Sweet Sofia
    Anonym (;)) skrev 2014-11-12 17:52:59 följande:
    Barnets bästa hade väl ändå varit om du "offrade" dej och bodde kvar i samma stad som barnet anser jag!
    Nej, det var inte det bästa för barnet. Det bästa för barnet var det jag och pappan gjorde. Var bäst för oss och för barnet. Jag har idag en alldeles utmärkt relation med barnet som inte har förändrats eller blivit dårlig av att han inte bor med mig.

Och det var inte en annan stad utan ett annat land.
Svar på tråden Flytta ifrån mitt barn.