• MiWe

35+ första barnet, BF vår/sommar 2015

Som rubriken lyder, tänkte skapa en tråd för oss som har lyckan att vänta första barnet och har passerat 35 år, just för att det finns en hel del vi inte har gemensamt med de yngre förstagångsmammorna.

Skulle även gärna skapa en dold grupp på Facebook om det finns intresse.

Men vi börjar väl här? ;)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-11 14:05
    Nu har vi en "hemlig" grupp på Facebook!
    Vill du vara med i den, gör så här:
    1- Skicka ett privat meddelande till mig här på Familjeliv där du anger antingen ditt fulla namn och stad, eller en länk till din FB-sida, eller den mailadress som du registrerat ditt FB-konto på.
    Jag kommer att lägga till dig som vän på FB för att kunna lägga till dig i gruppen sedan.

2- Om du inte lyckas skicka ett meddelande till mig här på FL, skriv bara helt enkelt i tråden att du vill vara med i FB-gruppen, så skickar jag ett privat meddelande här på FL till dig med mitt namn på FB så du kan lägga till mig istället! :)

• Svar på tråden 35+ första barnet, BF vår/sommar 2015
  • mimixx
    MiWe skrev 2014-12-24 11:36:48 följande:

God jul allihopa!

Här är vi i Norrländska snön över jul, 17+6 idag. En vecka till RUL! :D

Igår fick vi låna en proffsdoppler och fick höra starka hjärtslag! <3 Och några sparkar, haha! :D Heeelt underbart!

Hej! Vad är en proffsdoppler?? Låter härligt att få höra hjärtslag och sparkar!!
  • MiWe
    mimixx skrev 2014-12-25 08:49:14 följande:

Hej! Vad är en proffsdoppler?? Låter härligt att få höra hjärtslag och sparkar!!

En kraftigare maskin som de använder på MVC. :)

Kan ta en bild på den imorrn kanske.

Jaaa, det var helt underbart att höra! :)
  • MiWe
    mimixx skrev 2014-12-25 08:49:14 följande:

Här kommer en bild. :) Just det, den visar frekvens också, vet inte om de från CB gör det?

• MiWe

Idag var det RUL. Allt satt på rätt plats och vi väntar mest troligt en liten flicka! :D Full fart var det på armar o ben, underbart att se!

• Kattungen

Tror jag kände bebisen inatt!! (V16+1)

När jag gick o lade mig efter nyårsfesten o låg raklång i sängen, det var alldeles tyst o stilla. Då kände jag nåt i magen, svårt att sätta ord på men det enda ord jag kan komma på är fladder. Och just ordet fladder är ju något som många andra använder som beskrivning kul!

• MiWe
    Lokattis skrev 2014-12-30 21:55:04 följande:

MiWe: Stort grattis! Härligt!

Tackar! Nu känns det som att en väldigt stor del av min oro har släppt! Dags att NJUTA av bebben!! 20+0 idag! <3

Kattungen skrev 2015-01-01 11:32:28 följande:

När jag gick o lade mig efter nyårsfesten o låg raklång i sängen, det var alldeles tyst o stilla. Då kände jag nåt i magen, svårt att sätta ord på men det enda ord jag kan komma på är fladder. Och just ordet fladder är ju något som många andra använder som beskrivning kul!

Ja! Grattis, så har det känts ett tag för mig med, nu läääängtar jag efter att känna en "riktig" spark, fast min mamma säger att jag kommer få sparkar så det räcker tids nog... hahaha!

• Nrk79
    MiWe skrev 2014-12-30 21:26:29 följande:

Idag var det RUL. Allt satt på rätt plats och vi väntar mest troligt en liten flicka! :D Full fart var det på armar o ben, underbart att se!

phpyfoLGS72141.jpg

Stort grattis! Njut och må bra. :)
  • Nrk79
    Kattungen skrev 2015-01-01 11:32:28 följande:

När jag gick o lade mig efter nyårsfesten o låg raklång i sängen, det var alldeles tyst o stilla. Då kände jag nåt i magen, svårt att sätta ord på men det enda ord jag kan komma på är fladder. Och just ordet fladder är ju något som många andra använder som beskrivning smile1.gif kul!

Kul! Grattis!

Jag tror mig ha känt något liknande men tycker det är svårt att säga om det är det. Väntar på något mer "tydligt', kanske så även sambon kan känna. :) kram
  • MiWe
    MiWe skrev 2015-01-01 16:55:45 följande:

Tackar! Nu känns det som att en väldigt stor del av min oro har släppt! Dags att NJUTA av bebben!! 20+0 idag!

Det skulle ju vara 19+0, vi gick ju IN i v 20. *duh*

:)

Lite för ivrig. .. ;)
Svar på tråden 35+ första barnet, BF vår/sommar 2015