• MiWe

35+ första barnet, BF vår/sommar 2015

Som rubriken lyder, tänkte skapa en tråd för oss som har lyckan att vänta första barnet och har passerat 35 år, just för att det finns en hel del vi inte har gemensamt med de yngre förstagångsmammorna.

Skulle även gärna skapa en dold grupp på Facebook om det finns intresse.

Men vi börjar väl här? ;)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-11 14:05
    Nu har vi en "hemlig" grupp på Facebook!
    Vill du vara med i den, gör så här:
    1- Skicka ett privat meddelande till mig här på Familjeliv där du anger antingen ditt fulla namn och stad, eller en länk till din FB-sida, eller den mailadress som du registrerat ditt FB-konto på.
    Jag kommer att lägga till dig som vän på FB för att kunna lägga till dig i gruppen sedan.

2- Om du inte lyckas skicka ett meddelande till mig här på FL, skriv bara helt enkelt i tråden att du vill vara med i FB-gruppen, så skickar jag ett privat meddelande här på FL till dig med mitt namn på FB så du kan lägga till mig istället! :)

• Svar på tråden 35+ första barnet, BF vår/sommar 2015
  • Nenne79
    Nrk79 skrev 2015-01-26 11:54:33 följande:

Hej.

Ligger just nu inlagd på sjukhuset pga för lågt fostervatten och en bebbe i vecka 22+0... Beordrad sängläge och får bara förflytta mig mellan sängen och toan.

Nu har jag börjar skriva en blogg för att få tiden att gå och tankarna under kontroll. Följ den gärna:

frasseliten.blogg.se/

Tack!

Tänker på er och håller alla tummar att det går vägen! Kämpa på!

Kramar
  • Lokattis

Hej.

Ligger just nu inlagd på sjukhuset pga för lågt fostervatten och en bebbe i vecka 22+0... Beordrad sängläge och får bara förflytta mig mellan sängen och toan.

Nu har jag börjar skriva en blogg för att få tiden att gå och tankarna under kontroll. Följ den gärna:

frasseliten.blogg.se/

Tack!

Håller alla tummar jag har för er. Stor kram!
  • Kies79

Hej.

frasseliten.blogg.se/

Tack!

Tänker på er och håller tummarna!

All styrka till er!
  • Nrk79

I torsdags, sent på kvällen, lämnade Frasse oss. Såg ut som vi skulle klara det, men saker hände och när vi lyssnade på hjärtat en andra gång samma kväll så slog inte hjärtat.

Jag vill tacka för allt stöd och det har varit otroligt roligt att få följa era resor. Njut av era graviditet och jag hoppas att allt blir super för just dig/er!

TS, jag ber dig att plocka bort mig överst med mitt bf och allt. Kram/Frida

• Lokattis
    Nrk79 skrev 2015-01-31 08:58:22 följande:

I torsdags, sent på kvällen, lämnade Frasse oss. Såg ut som vi skulle klara det, men saker hände och när vi lyssnade på hjärtat en andra gång samma kväll så slog inte hjärtat.

Jag vill tacka för allt stöd och det har varit otroligt roligt att få följa era resor. Njut av era graviditet och jag hoppas att allt blir super för just dig/er!

Åh, jag beklagar... Stora styrkekramar till er, ta hand om er...
  • Nrk79
    Lokattis skrev 2015-01-31 13:48:43 följande:
    Åh, jag beklagar... Stora styrkekramar till er, ta hand om er...
    Tack alla! Går ur denna tråd nu och hoppas att träffa er på familjeliv under andra situationer. Lycka till med era graviditet och framtid! Kram
  • MiWe
    Nrk79 skrev 2015-01-31 08:58:22 följande:

Beklagar än en gång! <3 Stor kram!

Självklart plockar jag bort dina uppgifter ur FB-tråden (antar det är den du menar).
  • Kattungen

Var hos läkare idag pga foglossning och smärtor i magen/livmodern pga den bukoperation för äggstocken jag gjorde i gravidvecka 11... Hon började med att fråga varför jag väntat med att skaffa barn tills jag var 37år!! Social kompetens AB. Vad har det med saken att göra och det ska väl hon skita i och vara glad att jag är gravid nu iallafall.

Hahaha så...nu har jag fått gnälla lite tycker ni andra att folk reagerar på er ålder?

• MiWe

Men herregud vilken korkad kommentar, hade hon sagt det till mig hade jag svarat "jaa, jag hade gärna skaffat barn tidigare men jag var tvungen att ta hand om (nån släktings) barn pga den hemska händelsen när de (...)"

Eller jag önskar jag hade sagt nåt sånt, hade väl antagligen bara pipit ur mig "vad har du med det att göra", möjligtvis... ;P

• MiWe

Tråden här på FL är ju inte så aktiv sedan vi började med gruppen på fb, lyfter den ifall det finns fler därute som vill vara med i Facebookgruppen. :)

• Lokattis
    MiWe skrev 2015-03-03 07:55:51 följande:

Tråden här på FL är ju inte så aktiv sedan vi började med gruppen på fb, lyfter den ifall det finns fler därute som vill vara med i Facebookgruppen. :)

Svar på tråden 35+ första barnet, BF vår/sommar 2015