• MiWe

35+ första barnet, BF vår/sommar 2015

Som rubriken lyder, tänkte skapa en tråd för oss som har lyckan att vänta första barnet och har passerat 35 år, just för att det finns en hel del vi inte har gemensamt med de yngre förstagångsmammorna.

Skulle även gärna skapa en dold grupp på Facebook om det finns intresse.

Men vi börjar väl här? ;)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-11 14:05
    Nu har vi en "hemlig" grupp på Facebook!
    Vill du vara med i den, gör så här:
    1- Skicka ett privat meddelande till mig här på Familjeliv där du anger antingen ditt fulla namn och stad, eller en länk till din FB-sida, eller den mailadress som du registrerat ditt FB-konto på.
    Jag kommer att lägga till dig som vän på FB för att kunna lägga till dig i gruppen sedan.

2- Om du inte lyckas skicka ett meddelande till mig här på FL, skriv bara helt enkelt i tråden att du vill vara med i FB-gruppen, så skickar jag ett privat meddelande här på FL till dig med mitt namn på FB så du kan lägga till mig istället! :)

• Svar på tråden 35+ första barnet, BF vår/sommar 2015
  • Starshaped
    Kattungen skrev 2015-01-22 08:21:31 följande:

Mälarsjukhuset Eskilstuna. Det var ett mycket bra samtal. Har läst så många negativa upplevelser men BM jag träffade var mjuk och vänlig, inte alls rabiat över att vaginal förlossning är det enda bästa. Utan att det viktiga är att finna den lösning som är bäst för MIG. Fick tid om 3v till läkare som beslutar, hoppas hon är lika bra!

Vad skönt :)

Hur känner du nu?

Läkare som beslutar? Om jag fattat allt rätt så är det du som bestämmer hur du vill föda :)
  • Nrk79

Hej!

Vi är ju några här... Tänkte fråga er om någon fått veta att ni läcker fostervatten eller har liten mängd? Kram

• mimixx
    Nej men det är något som oroar då man inte kan göra något om det väl händer, vad jag förstår. Är det bara lite så fyller det ju på sig självt, men annars är det väl riktigt illa?
  • Kattungen
    Starshaped skrev 2015-01-23 09:11:53 följande:
    Vad skönt :)

Hur känner du nu?

Läkare som beslutar? Om jag fattat allt rätt så är det du som bestämmer hur du vill föda :)
    Ja vissa säger ju så. Men andra verkar inte få det som de önskar själva. Man måste ha tungt vägande skäl. Och det är läkaren som beslutar om mina skäl är good enough liksom.
  • Nrk79
    mimixx skrev 2015-01-23 18:30:47 följande:

Nej men det är något som oroar då man inte kan göra något om det väl händer, vad jag förstår. Är det bara lite så fyller det ju på sig självt, men annars är det väl riktigt illa?

Det är ju tyvärr det...

För de som har lågt hela tiden är det nog mer ok och man gör regelbundna kontroller för att se att det inte sjunker. I mitt läge så misstänker de läckage, så då blir det allvarligt.

Skulle vilja hitta fler i min situation, men vet inte vart... Haft blödningar i 2,5 v och vi trodde det var uvi. I onsdags upptäckte bm och läkarna att fostervattnet var lågt och jag lades in för observation och sängläge. I dag är jag i vecka 21+5 och vi måste kämpa oss fram till den 23+0 då fostret anses vara ett barn och man gör då livsinsatser om barnet skulle komma ut för tidigt. Så 8 dgr kvar... Kämpar!
  • MiWe
    Nrk79 skrev 2015-01-24 08:30:02 följande:

Det är ju tyvärr det...

För de som har lågt hela tiden är det nog mer ok och man gör regelbundna kontroller för att se att det inte sjunker. I mitt läge så misstänker de läckage, så då blir det allvarligt.

Skulle vilja hitta fler i min situation, men vet inte vart... Haft blödningar i 2,5 v och vi trodde det var uvi. I onsdags upptäckte bm och läkarna att fostervattnet var lågt och jag lades in för observation och sängläge. I dag är jag i vecka 21+5 och vi måste kämpa oss fram till den 23+0 då fostret anses vara ett barn och man gör då livsinsatser om barnet skulle komma ut för tidigt. Så 8 dgr kvar... Kämpar!

Oj oj, kämpa!!!! Håller tummarna så hårt jag kan för er! <3

Jag vet att jag läste en tråd om fostervatten här på FL, har du sökt redan kanske?
  • Nrk79

Hej.

Ligger just nu inlagd på sjukhuset pga för lågt fostervatten och en bebbe i vecka 22+0... Beordrad sängläge och får bara förflytta mig mellan sängen och toan.

Nu har jag börjar skriva en blogg för att få tiden att gå och tankarna under kontroll. Följ den gärna:

frasseliten.blogg.se/

Tack!

• mimixx
    Nrk79 skrev 2015-01-26 11:54:33 följande:

Hej.

Ligger just nu inlagd på sjukhuset pga för lågt fostervatten och en bebbe i vecka 22+0... Beordrad sängläge och får bara förflytta mig mellan sängen och toan.

Nu har jag börjar skriva en blogg för att få tiden att gå och tankarna under kontroll. Följ den gärna:

frasseliten.blogg.se/

Tack!

Jag håller alla tummar för er!
    Vad säger läkarna, är detta en komplikation av FVP eller har det skett helt utan orsak?
  • Nrk79
    mimixx skrev 2015-01-26 12:28:54 följande:
    Jag håller alla tummar för er!
    Vad säger läkarna, är detta en komplikation av FVP eller har det skett helt utan orsak?
    Hej mimixx.

Tack för stödet!

De tror inte det då det gått flera veckor utan någon minskning av fostervattnet, men visst kan det kanske vara det. Ingen som vet vad det beror på...

Nu lever vi på hoppet och väntar på nästa måndag!
  • räkans
    Nrk79 skrev 2015-01-26 11:54:33 följande:

Hej.

frasseliten.blogg.se/

Tack!

Håller alla tummar för er. Hoppas verkligen att det går bra, och att den lille får stanna kvar så länge som möjligt!
Svar på tråden 35+ första barnet, BF vår/sommar 2015