• Idilia

För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre

frestelsen skrev 2015-01-18 13:06:20 följande:

Nu har jag äntligen fått tid för att operera bort polypen i livmodern. 3 mars :) lite läskigt att bli sövd men hoppas att efter kan vi slippa alla missfall och få en bebis. Längtar :)

Hoppas hoppas =)

Jag är verkligen tokig just nu. Blödde pyttelite igår, fyra dagar kvar till bm. Hoppas att det var en nidblödning. Ska försöka hålla mig från ta ett test förrän till torsdag...
  • Idilia
    frestelsen skrev 2015-01-18 21:50:45 följande:

Spännande :) hålla sig från att testa har jag aldrig klarat;)håller tummarna

Jag är lite skrockfull med test. De gånger jag blivit gravid har jag väntat med att testa på bm-dagen. De gånger jag börjat testa tidigare har det inte blivit något =)
  • Idilia
    HopefulCookie skrev 2015-01-19 08:55:40 följande:

Hej.

Jag o min man har försökt att skaffa barn sedan april -14. Vi hade rätt mycket sex i början men ju längre tiden går ju mindre sex har vi. Han verkar ha fått prestations ångest. Vi har pratat om det och han säger att han vill ha barn och jag tror honom. Vet bara inte vad jag ska göra för att vi ska ha mer sex. Känns inte som vi ger det en ärlig chans. Blir så ledsen och nere varje gång det ännu en gång blir ett negativt grav test.

Någon som har några råd!

Tack

Vi kör sex-schema. Sex varannan dag under veckan jag får ägglossning. Oftast vill ingen av oss men vi vill ha barn. Och vi kan skratta åt det totalt oromantiska i situationen

Vet inte om det hjälpte något
  • Idilia

Ja man får ju försöka tänka positivt. Jag försöker tänka att det egentligen bara är vårt andra försök. För på fjärde försöket blev jag gravid men fick missfall, så det här är andra försöket sen missfallet

• Idilia

Idag är första dagen på min fertila period den här månaden. Känner mig inte direkt upplagd för något mys. Men ändå en vecka av just det framöver. Hoppas så att det går vägen den här gången!

• Idilia

Idag är det riktigt jobbigt. Jag har som menavärk, känns verkligen som de kramper jag brukar få. Har äl på torsdag så det är ju helt fel tid. Någon som har någon aning om vad det kan vara?

Det kan ju egentligen bara vara magknip, jag är ganska hypokondrisk :)

• Idilia
    lilltess skrev 2015-02-05 23:36:56 följande:

Negativt test på bim dagen. Bim+3 idag och fortfarande ingen mens. Dock fått ett par ljusbruna flytningar (ursäkta infon), så om det inte betyder annat så kanske mensen är påväg. Annars väntar nytt test om ett par dagar :)

Att du klarar av att vänta några dagar ????
  • Idilia

Jag är också deppig nu. Bim -2 och idag fick jag rosa flytningar... Så det verkar som sjunde försöket också skiter sig.

Jag är så trött på att ha sex just nu. Tvingar mig själv runt ägglossningen. Annars vill jag inte. Och så måste vi på't igen en månad till *suck*

• Idilia

;Äschdå :( hoppas att flytningarna inte är nåt.. Är det pressen på att det ska lyckas som gör att du inte vill ha sex eller är du inte annars heller intresserad av sex? Själv njuter jag nästan alltid och skulle kunna göra det hur ofta som helst men nu den här månaden blev det plötsligt konstigt runt just ÄL för oss båda. Det blev plötsligt mera prestation än njutning och eftet ÄL pausade vi en vecka bara för att båda var så less men nu är det som "vanligt" igen..[/quote]

Jag har inte så stark sexlust i vanliga fall. Och nu när det ligger som ett tvång bakom blir lusten noll. Så sexet blir ju inte jättebra heller, tur att vi kan skratta åt eländet :)

Svar på tråden För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre