• Idilia

För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre

Jag är lärare så mitt jobb är ju väldigt styrt efter terminer. Det gör art jag försöker planera föräldraledighet efter det. Är inte så enkelt att börja jobba mitt i en termin. Så vid varje misslyckat försök tänker jag om hur vi ska göra. Det är inget roligt...

• Idilia
    Annaba88 skrev 2015-03-21 13:04:44 följande:

Ååh så kom mensen :( vilken besvikelse. Ännu ett misslyckande :( börjar ge upp hoppet, vad gör vi fel? Känns omöjligt just nu..

Jag känner precis likadant som du efter att mensen kom förra veckan. Känns så hopplöst, så jag har inga peppande ord
  • Idilia

Jag tror vi kommer försöka med heminsemination den här månaden. De här försöken håller på att ta kål på vårt sexliv. Just nu har vi inte sex om vi inte måste och jag drar mig för all närhet. Jag hoppas att det ska hjälpa lite för närheten mellan oss.

• Idilia
    pandoraDiem skrev 2015-03-25 16:23:48 följande:

Mensen kom här också :( Känns rätt tungt idag, men det finns ju inte så mycket annat att göra än att försöka igen. Kommer nog att kännas bättre om några dagar, men just nu är jag rätt ledsen och inte speciellt hoppfull.

Vet precis hur det känns. Man måste få bli hur ledsen som helst och vara det hur länge som helst tycker jag. Att man ska sluta tänka på det så blir det barn är ju lika sant som att det går att tänka glada tankar för att bli frisk från en depression.
  • Idilia

Grattis LilaLove!

Ska tipsa lite själv också. Vi började ju med heminsemination den här månaden och det är bästa beslutet på länge! Jag mår så mycket bättre, är gladare och lugnare. Mannen med, även om han tycker det är lite pinsamt fortfarande. Nu är det bara att vänta och se om det ger resultat.

• Idilia
    Knävelborren skrev 2015-04-01 10:54:55 följande:

För mig är det den evighetslånga väntan på BIM som gäller nu efter vårt andra försök med heminsemination. 10 dagar kvar och varenda lilla magknip blir i mitt huvud till möjliga tecken på graviditet. Håhåjaja.

Nu är jag nyfiken men hur gör ni med inseminationen? Vi är på första försöket och jag tycker det är så svårt att veta om man gör rätt. Vilken spruta använder ni? Jag har läst att man ska spruta in långsamt, men vad fasen är långsamt? :) tycker det är mycket som snurrar i skallen
  • Idilia
    Knävelborren skrev 2015-04-01 17:17:20 följande:

Haha jag vet! Men lite tänker jag att många av de tips man läser famlar lika mycket i mörkret som man själv gör, dvs att det som funkat för något par kanske inte funkar för oss. Jag sprutar i eh "normal" takt och hoppas på det bästa. :) Vi beställde spruta och en kort slang (tycker det är mycket mer bekvämt) här: www.barnochfertilitetsbutiken.se/heminsemination-1/inseminationsprodukter

I övrigt gör jag nog inte så mycket, försöker typ ligga med rumpan högt en stund efteråt även om jag egentligen tror att det gör detsamma, de spermier som blir kvar i slidan efter några sekunder överlever ju ändå inte. Ni då, har ni några särskilda procedurer? :)

Jag sprutar superlångsamt :) men det kommer lite utanför ändå vilket gör mig nervös. Men så blir det ju när man har sex också. Vi har gjort försök precis när vi ska sova så då ligger jag ju ner ett tag :) har två veckor kvar till mfns så vi får se hur det gått
  • Idilia

Men nu när jag tittade på den där hemsidan hade ju deras sprutor en svart plupp i, det läste jag var dåligt för spermierna. Men om de säljer såna kan det ju inte vara någon fara.

• Idilia
    Knävelborren skrev 2015-04-01 20:17:42 följande:

Då är vi typ i synk, jag har också typ två veckors väntan kvar. Du får skriva sen om ni fått nåt resultat. :) jag tänker att när man har sex så kommer väl sperman i rätt rejäl fart så det borde väl funka vilket som? :)

Ja angående den där svarta pluppen så skriver de själva att det inte är någon fara och att de varit i kontakt med återförsäljaren som bekräftat att om pluppen skulle innehålla nåt farligt skulle man ju inte kunna ge medicin med sprutan heller, så det är lugnt.

Ja jag tänkte så också med sperman. Samtidigt som det (iaf för mig) alltid rinner ut lite när vi har sex. Och jag har kunnat bli gravid förut så vissa spermier når ju fram
Svar på tråden För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre