• Idilia

För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre

Jag är lärare så mitt jobb är ju väldigt styrt efter terminer. Det gör art jag försöker planera föräldraledighet efter det. Är inte så enkelt att börja jobba mitt i en termin. Så vid varje misslyckat försök tänker jag om hur vi ska göra. Det är inget roligt...

• Idilia
    Annaba88 skrev 2015-03-21 13:04:44 följande:

Ååh så kom mensen :( vilken besvikelse. Ännu ett misslyckande :( börjar ge upp hoppet, vad gör vi fel? Känns omöjligt just nu..

Jag känner precis likadant som du efter att mensen kom förra veckan. Känns så hopplöst, så jag har inga peppande ord
  • Idilia

Jag tror vi kommer försöka med heminsemination den här månaden. De här försöken håller på att ta kål på vårt sexliv. Just nu har vi inte sex om vi inte måste och jag drar mig för all närhet. Jag hoppas att det ska hjälpa lite för närheten mellan oss.

• Idilia
    pandoraDiem skrev 2015-03-25 16:23:48 följande:

Mensen kom här också :( Känns rätt tungt idag, men det finns ju inte så mycket annat att göra än att försöka igen. Kommer nog att kännas bättre om några dagar, men just nu är jag rätt ledsen och inte speciellt hoppfull.

Vet precis hur det känns. Man måste få bli hur ledsen som helst och vara det hur länge som helst tycker jag. Att man ska sluta tänka på det så blir det barn är ju lika sant som att det går att tänka glada tankar för att bli frisk från en depression.
  • Idilia

Grattis LilaLove!

Ska tipsa lite själv också. Vi började ju med heminsemination den här månaden och det är bästa beslutet på länge! Jag mår så mycket bättre, är gladare och lugnare. Mannen med, även om han tycker det är lite pinsamt fortfarande. Nu är det bara att vänta och se om det ger resultat.

• Idilia
    Knävelborren skrev 2015-04-01 10:54:55 följande: