Annaba88 skrev 2015-04-14 12:05:05 följande:
Brukar du ha mens som börjar med bara lite blod? Annars blöder ju flera i början av graviditeten utan att det är farligt. Hoppas för din skull! Här är jag på BIM -3 men bara ÄL +9. Som tur börjar jag jobba tidigt imorgon så lockas inte att testa innan jobbet och så slutar skifter på torsdag morgon så då hinner jag inte testa på morgonurinen. Bra så, på fredag är BIM och då eller på lördag har jag tänkt testa. Känns annorlinda den här månaden men jag vågar ändå inte hoppas.
De flesta läkare säger att det är okej att gå ner i vikt när man försöker bli gravid bara viktminskningen inte är så snabb att ÄL störs. Så skulle rekommendera att helt enkelt äta riktig mat i lagom mängder och motionera regelbundet. Glöm att räkna kalorier för sålänge du äter riktig mat. Jag har haft ett längre projekt för att lägga om kost och träning och har lärt mig att ju mer riktig mat jag äter desto snabbare går jag ner i vikt. Konstigt men sant.
Jag fick missfall i oktober och efter det har mensen börjat med litelite blod en dag och så sätter mensen igång dagen efter. Jag har hela tiden hoppats att det ska vara en nidblödning men det har det inte varit.
Räkna kalorier funkar bra för mig. Efter min hela graviditet gick jag ner 30 kg genom att promenera och räkna kalorier (nu har jag väl gått upp fem igen). Men då åt jag 1200 kalorier i snitt. Det tänkte jag inte göra nu.