• Idilia

För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre

Jini Shearer skrev 2015-05-06 21:59:42 följande:

dont get me wrong! jag förstår att det är jätte jobbigt även om man har ett barn men tanken att man är infertil är ju inget som man tänker om man gjort de en gång. kan också tänka mig att när man tänkt sig mer än ett barn så e de tufft att det inte går och på de så tittar man nog på sitt barn och tänker att man gör de barnet besviket när de inte får sitt syskon... bara gissar.

Jo, men så är det nog. Jag vet ju att det går. Fick missfall efter fjärde försöket den här gången så jag vet ju att jag kan bli gravid.
  • Idilia

Jag är lika knäpp som vanligt under den här tiden. Bim är på tisdag. Jag känner mig mer lättrörd än vanligt och allmänt arg. Men jag tempar och tempen har varit helknäpp den här månaden. Fast jag funderar på om det är ett positivt tecken, den brukar ju vara jämn och då har jag inte varit gravid.

Just nu sitter jag och försöker att inte gråta till Emil i Lönneberga som dottern tittar på. Så antingen är jag gravid eller så är det en himla pms den här månaden :)

• Idilia
    Jini Shearer skrev 2015-05-10 20:20:03 följande:

Idilia: håll ut! känner igen mig allt för väl... såg ett gammalt par på en restaurang och började nästan böla... förutom de har jag gråtit till futurama... sambon tyckte jag va galen. tisdag kommer snabbare än du tror :)

Inte så lätt :) idag mår jag illa! Trodde jag skulle kräkas i morse. Men det kom lite rött blod igår så jag väntar egentligen bara på mensen. Tur att jag har så fullt upp idag så jag inte har tid att ta ett test.
  • Idilia

Jag är på BIM nu utan mens... Lite rött blod i söndags och lite blodblandad flytning igår. Och när jag säger lite menar jag yttepytte lite (är jag den enda som granskar toapappret vid varje toalettbesök runt BIM?) Jag mår illa men vädret är så tryckande så det kan lika gärna vara det. Tog ett negativt test igår så jag tänkte vänta till i morgon ifall mensen inte kommit då. Hoppashoppas.

• Idilia
    Jini Shearer skrev 2015-05-13 03:48:44 följande:

bim+4 :D aldrig varit här förr utan att mensen kommit... om man tänker på den här omgången de vill säga men jag tycker nog inte man kan räkna med sånt som hände för 9 år sen. blir att köpa test imorgon och testa på fredag morgon om inget händer till dess :D yeeeey

Vad kul! Bara att hoppas :) förstår inte hur du klarar att vänta så länge med att ta ett test. Jag gjorde ett Bim-1 och kommer göra ett idag bim+1 ifall mensen inte kommit när jag kommer hem från jobbet.
  • Idilia

Här kom mensen igårkväll så jag hann aldrig göra något mer test...

• Idilia

Jag är faktiskt inte så ledsen den här gången. Tog allt förra månaden kanske, och ganska mycket i söndags.

Jag försöker tänka långsiktigt vilket inte är lätt för mig. Min målsättning just nu är ett plus inom ett halvår. Jag jobbar som lärare och jag vet redan nu att läsåret 2016/2017 kommer bli skittufft. Så mitt mål är att vara mammaledig det året. Då måste jag bli gravid inom ett halvår. Eftersom det var sjätte försöket (+4 försök och ett missfall) som gick åt skogen nu tycker jag det vore dags inom den tiden.

• Idilia
    oOLillaJagOoo skrev 2015-06-01 12:44:35 följande:

Försökt sedan januari, prickat in ÄL fyra ggr iaf. Negativt test idag på bim-2. Jag går sönder. Tänk om de aldrig blir något syskon.

Jag har också börjat fundera på det... Vi är inne på sjunde försöket efter att vi fick missfall efter fyra försök. Så det är ju ett års försök som inte gett något resultat. Jag känner mig otacksam för det barnet jag har. Men min önskan är 3-4 barn och om det bara blir ett... Det var ju inte så livet skulle se ut.
  • Idilia

Stackare! Det är ju så hemskt när man är säker ocg så kommer det där jäkla blodet.

Harvester skrev 2015-06-02 09:36:39 följande:

Faaaan i helvete!!! Skit! Trodde verkligen på denna gång.. Mått illa osv.. Psykosomatiskt?

• Idilia

BIM på onsdag och jag tycker att jag har varit så lugn den här månaden. Jag har upprepat för mig själv att målet är att bli gravid före november, det är långt kvar dit. Men idag, nu kom nojjen tillbaka. Tur att jag både har mycket på jobbet och mycket hemma just nu så jag har annat att koncentrera mig på.

• Idilia
    miamarina84 skrev 2015-06-05 15:06:27 följande:

Jag hade oxå bim i onsdags o mensen kom :( har din kommit?

Jag har fem dagar kvar till mensen, ingen än..
  • Idilia

BIM idag och ingen mens än. Men tempen är på väg ner och det är ett säkert tecken. Jag är så säker på att mensen ska komma att jag inte är ett dugg sugen att göra ett test.

• Idilia

Hur går det för er andra? Själv är jag bim-2 och känner mig faktiskt hoppfull. Tempen är fortfarande hög och jag är gråtmild. Det brukar jag inte vara runt mens men när jag är gravid. Hoppas hoppas!

Lilltess: jag tänker att bakterier är ju något man kan bli av med. Om det är problemet så går det att lösa och så har ni inga problem sen. Men jag förstår din oro.

• Idilia
    Tallbarr12 skrev 2015-07-08 19:20:36 följande:

Inget här heller, är inne på månad 15 nu... Har fått en gyntid hos en privat fertilitetsklinik i augusti, så hoppas på lite hjälp! Fick avslag från sjukhuset eftersom vi har gemensamt barn sen tidigare. Morr!

Men det är ju jättehemskt! Bara för att man har ett barn kan det ju vara svårt att få fler. Och om det tog tid att skaffa det första barnet så kan ju det vara ett tecken på att allt inte står rätt till.
  • Idilia
    Tallbarr12 skrev 2015-07-08 21:17:36 följande:

Jo, rätt trist. Tog ju ett år med sonen och påbörjade utbildning, men eftersom han blev till naturligt innan vi fick hjälp så är vi inte berättigade till hjälp från landstinget utan får gå privat och pröjsa istället. Och tiden bara rinner iväg och sonen blir bara större och större...

Då blir jag orolig för oss. Min mens kom idag (skitskitskit) och nu har vi försökt i ett år. Men vi fick missfall efter fyra månader så det här räknas nog bara som åttonde försöket. Men första barnet fick vi på första försöket så risken är ju stor att de säger samma sak till oss.
  • Idilia

Nu blir jag tokig! Igår kom mensen, men bara lite. Behövde knappt använda något skydd. Idag kom inget, inte ens lite blod på toapappret. Är det mensen som är fucked up eller vad är det??! *suck* får se om den kommit igång i morgon...

• Idilia

Nu är jag på bim+4 och ingen ordentlig mens än... Kom blod i torsdag, mer som blodig flytning och inte som min mens brukar vara. Litegrann idag med men fortfarande inte mens "på riktigt". Tog test igår som var negativt.

Kommer mensen inte i morgon och ett nytt test är negativt ringer jag barnmorskemottagningen. Jag har inte varit mer än två dagar sen på flera år så någonting är konstigt.

• Idilia

Såhär ser det ut för mig idag :) bim-2 så det är svagt. Fast tydligare i verkligheten.

Svar på tråden För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre