• Liggasked75

Frugan är tråkig i sängen

Hej Hej!

Undrar hur ni andra hade resonerat , speciellt ni tjejer!

Min fru som närmar sig 40 vill bara ha sex på hennes villkor . Tex. Hon bestämmer ställning i sängen och om hon får välja så ska hon endast ha sex 1 gång i veckan och endast rida.

Nu är det så att jag gillar fler ställningar , samt även oral och analsex men det är mer eller mindre otänkbart . Har försökt flera gånger att prata om detta men kommer ingenstans , då sex är viktigt och även kemin när man har sex , har jag funderat på att lämna henne istället för att "knulla av mig nån annanstans " .

Tidigare har vi haft sex ofta och även 69:an förekommit ofta och även analsex men nu är det kört.

Varför ?

vad ska jag göra ?

• Svar på tråden Frugan är tråkig i sängen
  • Anonym (66)
    Anonym (varför?) skrev 2014-11-30 20:48:39 följande:

Tyvärr verkar vissa kvinnor tycka att det är normalt att tråka till sig i sängen efter 40. Jag vet en som rentav tyckte att de skulle sluta ha sex överhuvudtaget, "för vi har ju de barn vi vill ha". Och nej, det var inte en Jesuskramare utan en helt vanlig tjej.

Inte vet jag var det gick fel men jag hade lämnat efter något år av trist eller inget sex (om inte partnern gjorde något för att hitta orsaken eller verkade inse att det var ett problem för mig), och jag är kvinna.

Alla tjejer som skriver att sexet inte är viktigt, hur funkar NI. 
    Det är ju ett "klister" i ett förhållande....som kille blir man både helt nojjig och frustrerad om tjejen inte bryr sig över denna del av förhållandet...
    Förklarar också varför killar lämnar sina fruar/sambos som bara dör ut i sängen......
  • Anonym (tjej)
    Anonym (66) skrev 2014-12-01 14:22:29 följande:
    Det är ju ett "klister" i ett förhållande....som kille blir man både helt nojjig och frustrerad om tjejen inte bryr sig över denna del av förhållandet...
    Förklarar också varför killar lämnar sina fruar/sambos som bara dör ut i sängen......
    Vill bara förtydliga att det kan vara tvärtom också. Inte alltid tjejen som inte vill, kan likväl vara killen. Har varit där, fruktansvärt frustrerande.
  • MangaM
    Anonym (tjej) skrev 2014-12-01 14:29:20 följande:
    Vill bara förtydliga att det kan vara tvärtom också. Inte alltid tjejen som inte vill, kan likväl vara killen. Har varit där, fruktansvärt frustrerande.
    Instämmer. Folk som skriver att det inte betyder något vet inte vad det innebär att ha ett väl fungerande sexliv och hur bra det får en att må. Det tillför kroppen och själen så mycket mer än bara njutning för stunden. Tycker synd om alla, män som kvinnor, som skriver och tycker att det inte är viktigt med sex i ett förhållande!
  • Anonym (prata!)

Du kan ju inte kräva att din fru gör saker hon inte vill men du kan kräva att ni pratar om det.

Kanske är det någon orsak som hon inte vill berätta för dig, typ att vissa ställningar gör ont eller så? Att hon bara vill rida antyder att hon vill ha kontroll på hur hårt, snabbt och djupt du är inne i henne.

Fråga hur hon vill ha det, vad hon längtar efter etc och be henne sedan att lyssna på dig. Det kanske kan hända massa saker för att få upp spänningen som gör att det sedan känns jättebra med att hon rider dig tillslut, eller så kan ni komma på andra ställningar som känns bra för båda. 

Men börja med "mjuka" saker även om det är varierat (smekningar på olika sätt, kanske andra förspel, romantik och kanske att du fokuserar mycket på hennes lust i början). Om det blir bättre för henne och hon känner sig mer avslappnad kommer hon säkert att få lust oftare och vilja ge tillbaka till dig också.

Lycka till!

• Anders 386
    MangaM skrev 2014-12-01 15:13:12 följande:
    Instämmer. Folk som skriver att det inte betyder något vet inte vad det innebär att ha ett väl fungerande sexliv och hur bra det får en att må. Det tillför kroppen och själen så mycket mer än bara njutning för stunden. Tycker synd om alla, män som kvinnor, som skriver och tycker att det inte är viktigt med sex i ett förhållande!
    Dom som inte tycker att sex är viktigt är det väl inte synd om ett dugg?? Dom är ju lyckliga även utan sex.Skrattande

Däremot att ha en partner som inte tycker det är viktigt med sex - det kan vara riktigt frustrerande. Problemet är ju dessutom att en ointresserad partner inte ens inser att det finns ett problem...Obestämd
  • MangaM
    Anders 386 skrev 2014-12-01 15:22:08 följande:
    Dom som inte tycker att sex är viktigt är det väl inte synd om ett dugg?? Dom är ju lyckliga även utan sex.Skrattande

Däremot att ha en partner som inte tycker det är viktigt med sex - det kan vara riktigt frustrerande. Problemet är ju dessutom att en ointresserad partner inte ens inser att det finns ett problem...Obestämd
    Jo för dom har inte upptäckt eller förstått hur bra dom kunde ha haft det. Därför är det synd om dom.
  • Anonym (tjej)
    MangaM skrev 2014-12-01 15:23:58 följande:

Jo för dom har inte upptäckt eller förstått hur bra dom kunde ha haft det. Därför är det synd om dom.

Fast som allt annat så finns det de som inte finner något eller åtminstone mindre intresse av sex. Det är inte förrän man har ett förhållande med någon som inte har samma intresse som en själv som problemen uppstår :)
  • Anders 386
    MangaM skrev 2014-12-01 15:23:58 följande:
    He he, så tänker inte jag. Det resonemanget håller jag inte med om. Man kan ju knappast sakna nåt som man inte önskar???   Skrattande

Då kan jag väl säga att jag tycker jättesynd om alla som inte kör motorcykel eftersom det är det roligaste som finns näst efter sex då...  Vilka stackare...  Solig Skrattande  Eller dom som tycker om att sticka kanske tycker synd om alla som inte stickar eftersom det är så kul..  
  • MangaM
    Anders 386 skrev 2014-12-01 15:47:18 följande:
    He he, så tänker inte jag. Det resonemanget håller jag inte med om. Man kan ju knappast sakna nåt som man inte önskar???   Skrattande

Då kan jag väl säga att jag tycker jättesynd om alla som inte kör motorcykel eftersom det är det roligaste som finns näst efter sex då...  Vilka stackare...  Solig Skrattande  Eller dom som tycker om att sticka kanske tycker synd om alla som inte stickar eftersom det är så kul..  
    Så sant :)
  • sextiotalist
    Anonym (66) skrev 2014-12-01 14:22:29 följande:
    Det finns många par som lever ihop utan sex, jag känner ett par, där killen (ja han har troligen en diagnos) får för sig att under perioder inte ha något sex och ja, min väninna fixar det, det har varit sexlöst i åratal (de har varit tillsamman i över 30 år och inga barn). Hon är självförsörjande (och självgående ska man väl lägga till) och stannar hos hon, för att hon älskar honom

Jag har vet ett par som levde ihop när han inte kunde ha sex (prostatacancer, tyvärr den aggressiva, så han är död), de kämpade mot den jäkla sjukdom i några år.

Att påstå att sex är det som är kittet i förhållandet är ute och seglar. Jag skulle inte vilja stanna i ett förhållande som har ett enda kitt.
    I mitt förhållandet är kärleken klistret. Inte sexet.
Svar på tråden Frugan är tråkig i sängen