• Liggasked75

Frugan är tråkig i sängen

Hej Hej!

Undrar hur ni andra hade resonerat , speciellt ni tjejer!

Min fru som närmar sig 40 vill bara ha sex på hennes villkor . Tex. Hon bestämmer ställning i sängen och om hon får välja så ska hon endast ha sex 1 gång i veckan och endast rida.

Nu är det så att jag gillar fler ställningar , samt även oral och analsex men det är mer eller mindre otänkbart . Har försökt flera gånger att prata om detta men kommer ingenstans , då sex är viktigt och även kemin när man har sex , har jag funderat på att lämna henne istället för att "knulla av mig nån annanstans " .

Tidigare har vi haft sex ofta och även 69:an förekommit ofta och även analsex men nu är det kört.

Varför ?

vad ska jag göra ?

• Svar på tråden Frugan är tråkig i sängen
  • Anders 386
    sextiotalist skrev 2014-12-01 15:57:53 följande:
    Det finns många par som lever ihop utan sex, jag känner ett par, där killen (ja han har troligen en diagnos) får för sig att under perioder inte ha något sex och ja, min väninna fixar det, det har varit sexlöst i åratal (de har varit tillsamman i över 30 år och inga barn). Hon är självförsörjande (och självgående ska man väl lägga till) och stannar hos hon, för att hon älskar honom

Jag har vet ett par som levde ihop när han inte kunde ha sex (prostatacancer, tyvärr den aggressiva, så han är död), de kämpade mot den jäkla sjukdom i några år.

Att påstå att sex är det som är kittet i förhållandet är ute och seglar. Jag skulle inte vilja stanna i ett förhållande som har ett enda kitt.
    I mitt förhållandet är kärleken klistret. Inte sexet.
    För vissa funkar det, för andra funkar det inte. Så enkelt eller så komplicerat är det. Jag skulle inte vara lycklig i ett förhållande med dåligt sex. Jag har varit med om perioder med dålig sex, och då har jag inte haft ett bra liv. Självklart räcker det inte med bara bra sex för att ha ett bra förhållande. Men för mig är det en nödvändig ingrediens. En av flera nödvändiga ingredienser.
  • Anders 386
    sextiotalist skrev 2014-12-01 15:57:53 följande:
    ...................
    Att påstå att sex är det som är kittet i förhållandet är ute och seglar. Jag skulle inte vilja stanna i ett förhållande som har ett enda kitt.
    I mitt förhållandet är kärleken klistret. Inte sexet.
    Problemet är att kärleken bygger på attraktion som är en del av sexet.
    Försvinner sexet finns förmodligen ingen attraktion - och då är det stor risk att kärleken också försvinner...  Då blir det mera av ett "kompisförhållande", som iofs också kan vara trevligt - men det kan inte glöda som "riktig" kärlek. Men är inte sexet så viktigt kanske man nöjer sig med det som finns kvar... 
  • Anonym (?????)
    Anders 386 skrev 2014-12-01 09:25:45 följande:
    Skriv en egen tråd istället för att förstöra för den som har andra problem. Det är jättesynd om dig, du kanske faktiskt borde ha en älskare, men det löser du inte i någon annans tråd.
    Jag har inte övergett honom, för jag älskar min man. Och vårt förhållande är mer än mekaniskt sex med penetration i olika ställningar. Jag var ironisk. Om man älskar varann och är beredda att kompromissa så kan man hitta fungerande lösningar.
    Det är det TS borde göra tillsammans med sin fru. Kanske är hennes enda möjlighet till njutning vid penetrationssex just vid ridning och att de ställningar som hennes man föredrar inte ger någon njutning utan i värsta fall smärta eller komplikationer efteråt (analinkontinens). Det vet han inte om han inte frågar henne varför hon föredrar alternativt ogillar ditten eller datten.

Sex är inte bara ställningar och prestationer. Det är närhet, ömhet, lust och framförallt givande. Vårt sexliv är annorlunda än det var för fem år sedan, men det är inte sämre.
  • sextiotalist
    Anders 386 skrev 2014-12-01 16:14:45 följande:

Problemet är att kärleken bygger på attraktion som är en del av sexet.

Försvinner sexet finns förmodligen ingen attraktion - och då är det stor risk att kärleken också försvinner...  Då blir det mera av ett "kompisförhållande", som iofs också kan vara trevligt - men det kan inte glöda som "riktig" kärlek. Men är inte sexet så viktigt kanske man nöjer sig med det som finns kvar... 

nu är det nog svårt för yngre att förstå det. Men jag är säker på att de som arbetar inom äldrevården kan intyga om att den mannen som dag efter dag, kommer och hälsa på sin fru, med kärlek tar hand om henne, trots att hon knappt är kontaktbar, gör detta av genuin äkta kärlek. Jag har sett detta och jag är ganska säker på att även äldre män har sin sexualitet kvar.
  • sextiotalist
    MangaM skrev 2014-12-01 15:23:58 följande:

Jo för dom har inte upptäckt eller förstått hur bra dom kunde ha haft det. Därför är det synd om dom.

Du har tydligen inte hört talas om asexuella.
  • Anders 386
    sextiotalist skrev 2014-12-01 17:15:30 följande:
    nu är det nog svårt för yngre att förstå det. Men jag är säker på att de som arbetar inom äldrevården kan intyga om att den mannen som dag efter dag, kommer och hälsa på sin fru, med kärlek tar hand om henne, trots att hon knappt är kontaktbar, gör detta av genuin äkta kärlek. Jag har sett detta och jag är ganska säker på att även äldre män har sin sexualitet kvar.
    Jag får nog ge mig lite här...  Du har säkert rätt. Jag är inte helt ung själv, och jag hoppas att vi kan fortsätta älska varandra även när kroppen inte orkar med sex längre. Men just NU känns sexet väldigt viktigt.
  • BengtH
    Anonym (?????) skrev 2014-12-01 16:52:52 följande:
    Sex är inte bara ställningar och prestationer. Det är närhet, ömhet, lust och framförallt givande. Vårt sexliv är annorlunda än det var för fem år sedan, men det är inte sämre.
    En typiskt kvinnlig inställning. För männen är sex just ställningar, prestationer och njutning.
  • Anonym (Kanske)

Jag har bara skummat genom tråden så kanske har du fått detta svar av någon annan.

Jag är kvinna och jag vill helst också bara rida. Varför? Jag får ytterst ytterst sällan orgasm annars.
    Det är ok då och då om jag inte kommer vid sex, men inte flera gånger på raken, då tappar jag lusten. Som tur är vet min man detta och förstår, och jag förstår att det kanske inte alltid är roligt när jag rider så när jag har kommit så kan vi ta en annan ställning, men det är inte alltid vi hinner

Oralt, ja det sker inte så ofta för min man, trots påminnelser, är ganska dålig på rengöringen. Alltsom oftast är det lite tvål kvar och ibland har han tvättat slarvigt. Tyvärr. Att be honom gå och tvätta sig är för mig en avtändare så då struntar jag i det de ggr jag inte duschat tillsammans med honom så jag vet att all tvål är borta och att det är riktigt rent.

Analt, ja det kan vara skönt ibland men då måste jag ha kommit innan eller ha en sån där 'mellangrej' där vi har sex för att sex överlag är skönt även om jag inte kommer. Dessutom är det en bekvämlighetsgrej för mig, kommer han i mig vid analt så verkar det som ett laxermedel. Inte SÅ himla kul att behöva gå på toa direkt. 

Bakifrån som är min mans favorit ja det kör vi ibland trots att det faktiskt är rätt obehagligt då min man stöter i livmodertappen då. Antar att det blir bättre när jag tar ut spiralen. (När han har gjort en vasektomi)

Vi har testat andra ställningar men jag kommer (nästan) bara om jag rider. Att han hjälper till med fingrarna hjälps inte jag behöver en väldig väldigt monoton beröring som fingrar sällan kan ge. Inte ens mina egna då stötarna 'stör' rytmen. Ibland använder vi någon vibrator och då kan jag komma i andra ställningar, nästan alltid i alla fall men helt klart skönast är när jag rider, då behöver jag inte koncentrera mig på annat än min orgasm.

För att förtydliga: Ibland är det han som inte kommer vid sex, ibland är det jag. Oftast kommer vi båda två.

Det jag har skrivit kanske är en förklaring, eller en del av det till att din fru inte vill ha sex på annat vis än att hon rider. Tillägger att för egen del kan det ibland också vara så att sex är något jag vill ha, men få det 'undanstökat' och det är när jag är stressad av en eller annan anledning. Tex att barnen kan höra, vi har massor med annat vi egentligen borde göra eller stress på jobbet.

• Anonym (Kanske)
    BengtH skrev 2014-12-01 17:52:12 följande:
    En typiskt kvinnlig inställning. För männen är sex just ställningar, prestationer och njutning.
    Vilket ofta innebär att kvinnan inte njuter. Vissa kvinnor klarar av att byta ställning ofta, andra några få ggr, och åter andra, som jag, inte alls. Jo, om det görs i början, innan jag börjar komma så att säga.
    Det byggs upp mer och mer och när det har börjat göra det för mig så måste vi fortsätta så som vi gör eller så avbryts min orgasm och kommer inte igång igen. Detta är djupt frustrerande och irriterande vilket gör att sex inte alls gör mig glad och tillfreds, snarare tvärtom = jag kan lika gärna onanera.

Om det är en sån gång som jag inte kommer, ja då vill jag inte att det ens har börjat byggas upp en orgasm, för det är som sagt, O E R H Ö R T  frustrerande.

Alla kvinnor är inte som jag, men många är det och kanske är TS kvinna liknande som jag.

• BengtH
    Liggasked75 skrev 2014-11-29 20:26:18 följande:

Hej Hej!

Undrar hur ni andra hade resonerat , speciellt ni tjejer!

Min fru som närmar sig 40 vill bara ha sex på hennes villkor . Tex. Hon bestämmer ställning i sängen och om hon får välja så ska hon endast ha sex 1 gång i veckan och endast rida.

försökt flera gånger att prata om detta men kommer ingenstans , då sex är viktigt och även kemin när man har sex , har jag funderat på att lämna henne istället för att "knulla av mig nån annanstans " .

Vad är problemet ? Du får ligga 1 gång i veckan, var glad för det och bry dig inte om ställningen, den är en bisak. Många får ingen sex alls.
Svar på tråden Frugan är tråkig i sängen