• Liggasked75

Frugan är tråkig i sängen

Hej Hej!

Undrar hur ni andra hade resonerat , speciellt ni tjejer!

Min fru som närmar sig 40 vill bara ha sex på hennes villkor . Tex. Hon bestämmer ställning i sängen och om hon får välja så ska hon endast ha sex 1 gång i veckan och endast rida.

Nu är det så att jag gillar fler ställningar , samt även oral och analsex men det är mer eller mindre otänkbart . Har försökt flera gånger att prata om detta men kommer ingenstans , då sex är viktigt och även kemin när man har sex , har jag funderat på att lämna henne istället för att "knulla av mig nån annanstans " .

Tidigare har vi haft sex ofta och även 69:an förekommit ofta och även analsex men nu är det kört.

Varför ?

vad ska jag göra ?

• Svar på tråden Frugan är tråkig i sängen
  • Anonym (Mjölkbonden)
    BengtH skrev 2014-12-01 21:31:00 följande:
    Vad är problemet ? Du får ligga 1 gång i veckan, var glad för det och bry dig inte om ställningen, den är en bisak. Många får ingen sex alls.
    Tvättställningen måste vårdas! Eller tycker du inte det?
  • sextiotalist
    BengtH skrev 2014-12-01 17:52:12 följande:

En typiskt kvinnlig inställning. För männen är sex just ställningar, prestationer och njutning.

prestationssex och gymnastikövningar i sängen är direkt avtändande
  • MangaM
    Anonym (Kanske) skrev 2014-12-01 21:23:41 följande:
    Vilket ofta innebär att kvinnan inte njuter. Vissa kvinnor klarar av att byta ställning ofta, andra några få ggr, och åter andra, som jag, inte alls. Jo, om det görs i början, innan jag börjar komma så att säga.
    Det byggs upp mer och mer och när det har börjat göra det för mig så måste vi fortsätta så som vi gör eller så avbryts min orgasm och kommer inte igång igen. Detta är djupt frustrerande och irriterande vilket gör att sex inte alls gör mig glad och tillfreds, snarare tvärtom = jag kan lika gärna onanera.

Om det är en sån gång som jag inte kommer, ja då vill jag inte att det ens har börjat byggas upp en orgasm, för det är som sagt, O E R H Ö R T  frustrerande.

Alla kvinnor är inte som jag, men många är det och kanske är TS kvinna liknande som jag.
    Du kan lika gärna onanera om du inte får orgasm säger du. Innebär det att närheten, den delade upplevelsen och intimiteten med din partner är helt ointressant och inte tillför någonting för din egen del, det är orgasmen som gäller, inget annat??
  • sextiotalist
    MangaM skrev 2014-12-03 08:40:37 följande:
    Du kan lika gärna onanera om du inte får orgasm säger du. Innebär det att närheten, den delade upplevelsen och intimiteten med din partner är helt ointressant och inte tillför någonting för din egen del, det är orgasmen som gäller, inget annat??
    Hon svarade på detta med prestationssex, att enligt en person så ska sexet bestå av flera ställningar och många byten. Jag har lite svårt att se intimiteten och någon positiv upplevelse med detta.
    Hade det varit den intima upplevelsen, då hade det räckt med ett stillsamt sex och båda får njutning eller hur?
  • MangaM
    sextiotalist skrev 2014-12-03 08:50:03 följande:
    Hon svarade på detta med prestationssex, att enligt en person så ska sexet bestå av flera ställningar och många byten. Jag har lite svårt att se intimiteten och någon positiv upplevelse med detta.
    Hade det varit den intima upplevelsen, då hade det räckt med ett stillsamt sex och båda får njutning eller hur?
    Förstår inte hur du kan veta vad hon svarar på. Hon skriver ju tydligt att om hon inte får orgasm kan hon lika gärna onanera...
    Därav min fråga.
    Vad gäller din kommentar är den ganska märklig den också, skulle man inte kunna ha flera olika ställningar och ändå bevara den stillsamma intima upplevelsen? Eller du menar att det inte går att att få en positiv intim upplevelse om man har flera ställningar?
  • Anonym (Lisan)
    BengtH skrev 2014-12-01 17:52:12 följande:

En typiskt kvinnlig inställning. För männen är sex just ställningar, prestationer och njutning.

Och du anser inte att man bör bejaka den kvinnliga inställningen när man har sex? Du vet, väga in bådas sidor? Ursäkta men inte konstigt att din fru inte finner njutning i sex när du inte verkar tycka att dessa sidor är viktiga. Om du vill ha någon som bara ser till kåthet kanske du och TS borde pippa varandra?
  • Mimosa86

Ja men visst, lämna tryggheten, kärleken och ev barn och bege dig ut och knulla av dig du. Sen när du sitter där i ensamheten med bara nr till sk body calls så kan di väl återkomma och berätta hur fulländat ditt liv är. Idiot.

Har n kollega som förra året förlorade sin fru och minsta son i bilolycka. Lite perspektiv tack. Du verkar ha det ganska bra

• MangaM
    Anonym (Lisan) skrev 2014-12-03 12:32:10 följande:
    Och du anser inte att man bör bejaka den kvinnliga inställningen när man har sex? Du vet, väga in bådas sidor? Ursäkta men inte konstigt att din fru inte finner njutning i sex när du inte verkar tycka att dessa sidor är viktiga. Om du vill ha någon som bara ser till kåthet kanske du och TS borde pippa varandra?
  • sextiotalist
    MangaM skrev 2014-12-03 12:24:19 följande:

Förstår inte hur du kan veta vad hon svarar på. Hon skriver ju tydligt att om hon inte får orgasm kan hon lika gärna onanera...

Därav min fråga.

Vad gäller din kommentar är den ganska märklig den också, skulle man inte kunna ha flera olika ställningar och ändå bevara den stillsamma intima upplevelsen? Eller du menar att det inte går att att få en positiv intim upplevelse om man har flera ställningar?

för mig försvinner det direkt.
  • MangaM
    sextiotalist skrev 2014-12-03 13:00:46 följande:
    för mig försvinner det direkt.
    Om man byter ställning under akten så försvinner den intima upplevelsen?
Svar på tråden Frugan är tråkig i sängen