• JGFH

BF Juni/Juli 2015 Östersund

Hej!
    Tänkte fråga om det är någon fler som ska få en liten i Juni/Juli 2015? 

• Svar på tråden BF Juni/Juli 2015 Östersund
  • JGFH
    thuram skrev 2015-05-22 18:57:45 följande:
    Hehe näe det är nog inte så ovanligt att man börjar drömma om det som snart ska ske, kroppen bearbetar nog väldigt mycket på natten nu :p Det kommer gå fin fint för oss båda :)

Jag testade mig fram och klickade i olika många dagar osv för att få fram en någorlunda summa på en månad, sen kom det ju upp hur många dagar totalt som var kvar att planera och hur många som var använda så då räknade jag ut hur många månader jag kunde vara hemma om jag tog ut si och så många dagar :p På så sätt var det rätt smidigt att allting står och att man bara kan testa sig fram :) Men som sagt, det är ju sjukt tråkigt :p Blir inte bättre av att se hur lite pengar det blir heller. Men vi ska väl inte klaga, vi får ju endå betalt det är ju inte i så många länder det är så :)

Tycker fortfarande det där med kläder är svårt.. Har inte heller överdrivet med kläder och tänk om man får en riktig kräkbebis så det går åt typ 5 bodysar varje dag, då kommer kläderna ta slut fort om man inte vill tvätta dygnet runt.. :p Men precis, man kan ju faktiskt shoppa när bebis är ute också ;)
    Okej, skönt att du går dit varje vecka iaf så du kan fråga om du börjar bli orolig också :) Det där löser sig säkert :)

Hehe precis, och många av sina favvonamn när man var liten är såna namn som är överpopulära nu också och redan tagna tycker ja :p Vi båda tror pojke och många runt omkring tror också pojke men nu när den har visat sin envisa sida så kanske det är en flicka då vi har en tendens att vara envisa ;) haha! Vill inte riktigt tro så hårt på något kön bara för att det inte ska bli en "besvikelse" om du förstår hur jag menar :p Vill liksom inte bli inställd på varken det ena eller andra :)

Bebisen tar nog ingen skada av lite rubbad hormonbalans och tårar så vi kan nog vara lugna ^^)
    Hehe okej, skönt att du kunde slappna av och passa på att vila :) Låg mest och tänkte hemska tankar att hjärtslagen helt plötsligt skulle sluta slå eller nå.. Lite nojjig ibland :p

Aaah! 3 dagar kvar, inte varje vecka man sitter på fredagen och längtar att helgen ska ta slut så det blir måndag ;) Var hos barnmorskan idag också, hon frågade lite nervöst om jag hade haft nå värkar då jag tydligen var öppen 3cm redan. Svårt att veta då jag inte riktigt vet hur dom känns.. Så nu ska jag ta det lugnt i helgen så det inte startar igång innan måndag! Väljer hellre ett planerat snitt på måndag än ett "akut" nu i helgen.. :p Sen är det ju så olika hur snabbt man öppnar sig men man kan ju aldrig veta! Jobbigt bara att vi har tvättning, storstädning och matlagning på schemat i helgen.. Så att ta det lugnt kan bli svårt :p
    Stort Grattis till lilla killen:D Gud så roligt. Gick allt bra? Har ni fått komma hem nu eller hur länge stannar man vid ett kejsarsnitt?
    Kollar de innan om man är öppen osv eller åkte ni bara in pga. värkar? Blev det akut snitt eller vad hände? 
    Skönt att det gick bra och att det var en bra upplevelse:) 
    Jag vill att bebis ska komma ut. Jag får säkert gå över bara för att mitt socker och blodtryck och allt är så bra. 
    Fast vi får se på tisdag vad som händer:) Om det eventuellt blir prat om igångsättning eller inte. 

Men så roligt för er. Kan inte sluta le över att ni fått eran bebis:) Har ni hittat något namn till honom nu?:)
  • JGFH
    L och K skrev 2015-05-21 16:07:45 följande:
    Ja juste :)

Ja vi tycker dom har varit jätte bra :)

gick de bra hos bm sist? ?

Ah just :) jo inge kul när man har ont :/ men men.

Ja inte länge kvar nu! =)
    Vi var hos bm igår och det gick jätte bra:)
    Nästa vecka får vi se våran mini igen. Blir då vi får reda på hur det kommer bli med ev. igångsättning osv. Jag har så ont i bäckenet att jag bara vill att bebis ska komma nu. Men som sagt, vi får se nästa vecka:) 
    Längtar.

hur går det för dig? Har ni varit på någon mer koll? När kollar de hur bebis ligger för dig? Vet inte vilken vecka man gör det på friska gravida personer:p
  • thuram
    L och K skrev 2015-05-24 15:30:26 följande:

Meeeen åååå:D tänkte gå in o svara på de här inlägget men såg ditt senaste GRATTIS :D va kuuuul:D gick det bra med allt?? ????

så spännande att det verkligen kan bli när som! O att de va dygnet innan. ????????

För oss går de bra:) är lugnt. Så spänd på att få veta hur bebis kommer att välja att ligga!

Tack!! Det gick jättebra! Hade precis lagt mig när vattnet gick och tänkte bara att "nej inte nu!". Väldigt oväntat i och med att jag inte haft några känningar alls egentligen att det skulle vara pågång. I och med att han var en rumpnisse så fick vi ju åka in på förlossningen på engång där även värkarna satte igång ordentligt så det ordnades med snitt utan någon väntetid.

Lite snopet när man ändå hade en dag planerad liksom, hade ju grejer jag skulle fixa sista dagen ju.. :p

Skönt att allt flyter på bra för er nu :)
  • thuram
    JGFH skrev 2015-05-27 12:00:00 följande:

Stort Grattis till lilla killen:D Gud så roligt. Gick allt bra? Har ni fått komma hem nu eller hur länge stannar man vid ett kejsarsnitt?

Kollar de innan om man är öppen osv eller åkte ni bara in pga. värkar? Blev det akut snitt eller vad hände? 

Skönt att det gick bra och att det var en bra upplevelse:) 

Jag vill att bebis ska komma ut. Jag får säkert gå över bara för att mitt socker och blodtryck och allt är så bra. 

Fast vi får se på tisdag vad som händer:) Om det eventuellt blir prat om igångsättning eller inte. 

Men så roligt för er. Kan inte sluta le över att ni fått eran bebis:) Har ni hittat något namn till honom nu?:)

Tack! :) ja i och med att jag inte ville föda i säte så fick jag ju komma in direkt för undersökning och väl inne på rummet så startade värkarna rätt tätt så var bara att boka in snitt direkt, gick endå lugnt till men behövde liksom inte vänta. Och tack vare värkarna så längtade jag sjukt mycket efter den fruktade sprutan i ryggen för då visste jag ju att jag inte skulle känna nå mer, så sprutan som jag trodde var värst var det bästa ;) hehe! Vi stannade i 48h då dom tar pku test på bebisen, jag gick på smärtstillande då också så var lagom tid att stanna :) Jag repade mig rätt fort tycker jag, även om det gör ont fortfarande och att jag går långsammare än en snigel ;)

Okej, det kan ju starta tidigare ändå ;) Själv fick jag veta nu efter förlossningen att jag antagligen hade fått havandeskapsförgiftning om han inte valt att titta ut just då. Konstigt då alla mina prover alltid sett bra ut hos bm.. Hade mycket protein i urinen och högt blodtryck. Vet inte om det är min barnmorskas fel eller att det stack iväg så fort nu i slutet..

Hihi, kan inte förstå det själv! Han är hur snäll som helst, än så länge ;) haha näe.. Han kallas lejonungen och lilla sköldpaddan.. ;) vi har två namn som vi velar lite på så försöker testa oss fram :)
  • JGFH
    thuram skrev 2015-05-28 18:33:57 följande:
    Tack! :) ja i och med att jag inte ville föda i säte så fick jag ju komma in direkt för undersökning och väl inne på rummet så startade värkarna rätt tätt så var bara att boka in snitt direkt, gick endå lugnt till men behövde liksom inte vänta. Och tack vare värkarna så längtade jag sjukt mycket efter den fruktade sprutan i ryggen för då visste jag ju att jag inte skulle känna nå mer, så sprutan som jag trodde var värst var det bästa ;) hehe! Vi stannade i 48h då dom tar pku test på bebisen, jag gick på smärtstillande då också så var lagom tid att stanna :) Jag repade mig rätt fort tycker jag, även om det gör ont fortfarande och att jag går långsammare än en snigel ;)

Okej, det kan ju starta tidigare ändå ;) Själv fick jag veta nu efter förlossningen att jag antagligen hade fått havandeskapsförgiftning om han inte valt att titta ut just då. Konstigt då alla mina prover alltid sett bra ut hos bm.. Hade mycket protein i urinen och högt blodtryck. Vet inte om det är min barnmorskas fel eller att det stack iväg så fort nu i slutet..

Hihi, kan inte förstå det själv! Han är hur snäll som helst, än så länge ;) haha näe.. Han kallas lejonungen och lilla sköldpaddan.. ;) vi har två namn som vi velar lite på så försöker testa oss fram :)
    Men vad skönt att det gick bra ändå:) Hur går det såhär veckan efter allt? Gör det fortfarande ont eller går det bra nu?

Men oj, det var riktigt dåligt av dom att inte titta mer på det. Dom är verkligen noga med att titta allt sånt på mig. Men ingen bebis på g än tror jag. Får se vad dom säger imorgon. Jag har sån fruktansvärd foglossning och hormonsvängar att jag blir galen. Haha. Haft något utbrott igår men det har gått ganska ändå tycker sambon. Haha. Hoppas den lilla vill titta ut nu snart. 

Vad roligt:D är han fortfarande snäll, sover mycket och så? Okej:) Kommit någon vart med namnfronten än? 
  • thuram
    JGFH skrev 2015-06-01 15:15:45 följande:
    Men vad skönt att det gick bra ändå:) Hur går det såhär veckan efter allt? Gör det fortfarande ont eller går det bra nu?

Men oj, det var riktigt dåligt av dom att inte titta mer på det. Dom är verkligen noga med att titta allt sånt på mig. Men ingen bebis på g än tror jag. Får se vad dom säger imorgon. Jag har sån fruktansvärd foglossning och hormonsvängar att jag blir galen. Haha. Haft något utbrott igår men det har gått ganska ändå tycker sambon. Haha. Hoppas den lilla vill titta ut nu snart. 

Vad roligt:D är han fortfarande snäll, sover mycket och så? Okej:) Kommit någon vart med namnfronten än? 
    Det går bra, har lite ont när jag ska sätta mig eller ställa mig upp. Vet inte om det mest är från snittet eller för att man har tappat alla magmuskler :p

Vad jag förstår så kan det tydligen vända rätt fort och bli havandeskapsförgiftning på några timmar så jag vet inte om min bm skulle upptäckt det eller inte.. Aja jag slapp ju det i alla fall :) Jobbigt med foglossning, jag kände knappt av det ja. hehe ja dom verkar rätt tåliga ändå, min sambo tyckte också att jag var rätt okej fast jag kände mig jätteelak emellanåt :p  Hur gick det igår för dig? :) Jag hoppas också hon tittar ut snart :D

Ganska snäll men väldigt mammig.. svårt att få han att sova utan att ligga på mig.. Men vi jobbar på det, mysigt en stund men jag känner att jag måste få vara "ifred" ibland också och inte hålla honom 24/7.. Men han har sina goa stunder, alltid jättesnäll när vi får besök och visar sin bra sida ;) Vi har nog bestämt oss även om vi inte sakt till någon än.. Men blir nog en liten Nils ^^)
  • L och K
    JGFH skrev 2015-05-27 12:04:10 följande:

Vi var hos bm igår och det gick jätte bra:)

Nästa vecka får vi se våran mini igen. Blir då vi får reda på hur det kommer bli med ev. igångsättning osv. Jag har så ont i bäckenet att jag bara vill att bebis ska komma nu. Men som sagt, vi får se nästa vecka:) 

Längtar.

hur går det för dig? Har ni varit på någon mer koll? När kollar de hur bebis ligger för dig? Vet inte vilken vecka man gör det på friska gravida personer:p

Okej hur blev det sagt med igångsättningen?

Vi var hos bm förra veckan, snabba hjärtslag igen så vi fick gå o sätta oss 30 Min och sen prova igen och då va de bra igen. Bm misstänker att bebisen blir stressad när hon klämmer o känner på magen, de Va sista gången vi hade henne för nu kommer någon tillbaka som varit tjänstledig så vi ska säga de till henne o lyssna på hjärtat först nästa gång o de blir på tisdag :)

Nu på tisdag då jag är i v. 37 ska dom kolla som jag fattar de :D. Har dom kollat på dig?
  • L och K
    thuram skrev 2015-05-28 18:14:16 följande:

Tack!! Det gick jättebra! Hade precis lagt mig när vattnet gick och tänkte bara att "nej inte nu!". Väldigt oväntat i och med att jag inte haft några känningar alls egentligen att det skulle vara pågång. I och med att han var en rumpnisse så fick vi ju åka in på förlossningen på engång där även värkarna satte igång ordentligt så det ordnades med snitt utan någon väntetid.

Lite snopet när man ändå hade en dag planerad liksom, hade ju grejer jag skulle fixa sista dagen ju.. :p

Ah okej en total överr Men skönt att allt gick bra :)

Jaha oj, Skönt allt gick bra! :) hehe ja de kan ja tänka mig ^^

Hur är allt nu efteråt då? :)

Ja de känns skönt :)
  • thuram
    L och K skrev 2015-06-04 20:23:45 följande:
    Ah okej en total överr Men skönt att allt gick bra :)

Jaha oj, Skönt allt gick bra! :) hehe ja de kan ja tänka mig ^^

Hur är allt nu efteråt då? :)

Ja de känns skönt :)
    Ja nu njuter vi bara här i bebisbubblan ^^) Lite sömn på nätterna men antingen får man planera in en tupplur på dagen tillsammans med han eller låta kaffebryggaren gå varm hela dagen... ;) Vi har lärt känna varandra nu och allting känns bra och man har kommit in i mammarollen nu :)

Nu vill jag ha lite värme och fina dagar så man kan gå ut och gå många vagnpromenader :)

Snart din tur! :D
  • JGFH
    thuram skrev 2015-06-03 16:31:46 följande:
    Det går bra, har lite ont när jag ska sätta mig eller ställa mig upp. Vet inte om det mest är från snittet eller för att man har tappat alla magmuskler :p

Vad jag förstår så kan det tydligen vända rätt fort och bli havandeskapsförgiftning på några timmar så jag vet inte om min bm skulle upptäckt det eller inte.. Aja jag slapp ju det i alla fall :) Jobbigt med foglossning, jag kände knappt av det ja. hehe ja dom verkar rätt tåliga ändå, min sambo tyckte också att jag var rätt okej fast jag kände mig jätteelak emellanåt :p  Hur gick det igår för dig? :) Jag hoppas också hon tittar ut snart :D

Ganska snäll men väldigt mammig.. svårt att få han att sova utan att ligga på mig.. Men vi jobbar på det, mysigt en stund men jag känner att jag måste få vara "ifred" ibland också och inte hålla honom 24/7.. Men han har sina goa stunder, alltid jättesnäll när vi får besök och visar sin bra sida ;) Vi har nog bestämt oss även om vi inte sakt till någon än.. Men blir nog en liten Nils ^^)

Nu var det ett tag sedan jag var in och skrev känner jag:p haha. 

Okej, men det är "uthärdligt" eller vad man ska säga? :)

Jaha, oj, det visste jag inte. Vi har varit in någon sväng men jag har inte känt att det skulle vara riktiga värkar direkt. Men sambon blir så orolig hela tiden så han har ringt och vi har fått åka in:p Nu är det så att bebis var ganska stor förra veckan så jag har tjatat om att få en igångsättning. Jag var öppen lite och mogen som det lät. Hon som undersökte mig i igår sa inte så mycket så jag vet inte. Ska i alla fall åka på förlossningen och så ska de testa att sätta igång mig. Så jag hoppas verkligen det lyckas. För nu börjar jag bara må sämre och sämre på nätterna. Förvärkar eller något. Ont gör det så jag får se. Känner mig väldigt nervös men hoppas på det bästa. Var fullt på förlossningen i tisdags så de ville inte att jag skulle sättas igång då eftersom jag gärna vill ha all hjälp jag kan få:p Men som sagt. Får se hur det går:) 

Åh, vad mysigt. Men jag förstår att du vill ha egen tid också. Det kanske går bättre nu?:) Åh, Nils. Det låter jätte gulligt:) 

Svar på tråden BF Juni/Juli 2015 Östersund