• JGFH

BF Juni/Juli 2015 Östersund

Hej!
    Tänkte fråga om det är någon fler som ska få en liten i Juni/Juli 2015? 

• Svar på tråden BF Juni/Juli 2015 Östersund
  • JGFH
    L och K skrev 2015-06-04 20:13:18 följande:
    Okej hur blev det sagt med igångsättningen?

Vi var hos bm förra veckan, snabba hjärtslag igen så vi fick gå o sätta oss 30 Min och sen prova igen och då va de bra igen. Bm misstänker att bebisen blir stressad när hon klämmer o känner på magen, de Va sista gången vi hade henne för nu kommer någon tillbaka som varit tjänstledig så vi ska säga de till henne o lyssna på hjärtat först nästa gång o de blir på tisdag :)

Nu på tisdag då jag är i v. 37 ska dom kolla som jag fattar de :D. Har dom kollat på dig?
    De ska testa att sätta igång mig imorgon:) Lite sent kan jag tycka men hellre de än nästa vecka, då bebis redan är stor. Men vi får se hur det går imorgon.

Jasså? Våran mini verkar trivas jätte bra i magen;p haha. Ja dom har gjort ctg sedan v.35:p Men de har kollat hjärtslag och flödet och allt hela graviditeten
  • JGFH

Tänkte bara meddela att våran lilla tjej nu har kommit ut.:) vi ligger nu på bb och njuter:) tråkigt att jag fick så sur personal under själva förlossningen.

• thuram
    JGFH skrev 2015-06-12 06:49:57 följande:

Tänkte bara meddela att våran lilla tjej nu har kommit ut.:) vi ligger nu på bb och njuter:) tråkigt att jag fick så sur personal under själva förlossningen.

Åh vad mysigt!! Grattis!! :D Gick allting bra? Förutom den sura personalen.. Hur mår ni? :)
  • L och K
    thuram skrev 2015-06-09 11:10:15 följande:

Ja nu njuter vi bara här i bebisbubblan ^^) Lite sömn på nätterna men antingen får man planera in en tupplur på dagen tillsammans med han eller låta kaffebryggaren gå varm hela dagen... ;) Vi har lärt känna varandra nu och allting känns bra och man har kommit in i mammarollen nu :)

Nu vill jag ha lite värme och fina dagar så man kan gå ut och gå många vagnpromenader :)

Snart din tur! :D

Å de kan jag tänka mig :D va mysigt!

Hehe okej ???? ja kaffe kan vara bra ^^

Okej va kul ? ja men precis

Ja inte länge kvar nu :D
  • L och K
    JGFH skrev 2015-06-12 06:49:57 följande:

Grattis :D:D :D å va kul!!

Men de gick bra med allt? :)

jaha :s ja men va tråkigt att dom va sur!! Dåligt!

Hur är allt nu? :D
  • L och K

Ja tillslut blev de våran tur :D 26/6 föddes våran dotter :D. Allt gick bra förutom att ryggmärgsbedövnigen inte blev rätt så efter 3dje gången fungerade de! Personalen var kanon

• JGFH
    thuram skrev 2015-06-12 15:45:23 följande:

Åh vad mysigt!! Grattis!! :D Gick allting bra? Förutom den sura personalen.. Hur mår ni? :)

Tack:) min sida på familjeliv verkar inte ha uppdaterat sig. Tur jag tittade en extra gång. Haha. Ja det gick faktiskt väldigt bra :) är otroligt stolt över att jag lyckades. Trodde inte det men oj vad skönt att det är gjort:D hur går det för er?
  • JGFH
    L och K skrev 2015-06-15 12:48:43 följande:

Grattis :D:D :D å va kul!!

Men de gick bra med allt? :)

jaha :s ja men va tråkigt att dom va sur!! Dåligt!

Hur är allt nu? :D

Tack och grattis själv:) allt gick bra. Allt gick snabbt ändå. Dom trodde inte jag skulle gå samma dag jag blev igångsatt men min kropp var nog redan på gång med förlossningen.

Hur gick det för dig annars att bedövningen inte var så bra?

Jag trodde bedövningen skulle hålla i sig hela tiden även under krystningarna. Men nu vet jag att det inte hjälper. Haha.

Det känns fortfarande ovanligt men det börjar bli bättre. Känner mig trött men det är inte lika illa som förut tror jag. Hon är väldigt lugn. Skriker någon sväng ibland.

Hur gr det för dig? :)
  • L och K
    JGFH skrev 2015-07-05 19:26:45 följande:

Tack och grattis själv:) allt gick bra. Allt gick snabbt ändå. Dom trodde inte jag skulle gå samma dag jag blev igångsatt men min kropp var nog redan på gång med förlossningen.

Hur gick det för dig annars att bedövningen inte var så bra?

Jag trodde bedövningen skulle hålla i sig hela tiden även under krystningarna. Men nu vet jag att det inte hjälper. Haha.

Det känns fortfarande ovanligt men det börjar bli bättre. Känner mig trött men det är inte lika illa som förut tror jag. Hon är väldigt lugn. Skriker någon sväng ibland.

Hur gr det för dig? :)

Tack :) ja va bra!

De va jätte jobbigt att bedövningen inte fungerade direkt, jag hade tydligen tjocka blodkärl Men de dumma va att första läkaren så inget om att de kanske måste göras om utan sen blev dom andra paff att bedövningen inte tog. Kom en annan läkare som provade men hon sa direkt att de måste göras om. Tillslut fungerade de, den känslan va så skön att jag äntligen kunde slappna av. sen gick de bra :) personalen va kanon och framförallt en av barnmorskorna.

Ja lite så trodde jag med men icke :p.

Okej bra de är bättre :) jaha skönt att hon är lugn.

Jodå de går jätte bra tycker ja:) också väldigt lugn och nöjd. Ja hoppas de fortsätter så :)
  • thuram
    JGFH skrev 2015-07-05 19:19:47 följande:
    Tack:) min sida på familjeliv verkar inte ha uppdaterat sig. Tur jag tittade en extra gång. Haha. Ja det gick faktiskt väldigt bra :) är otroligt stolt över att jag lyckades. Trodde inte det men oj vad skönt att det är gjort:D hur går det för er?
    Hehe ja du försvann länge ;)
    Tänk att nu har vi våra små här :)

Det rullar på, nu är vi helt ensamma hemma efter att sambon hade semester hela juni men det funkar :) Han är väldigt lättsam, lite grinig då han nu senaste dagarna har fått lite ont i magen. Försöker få in lite rutiner nu, förut har han fått styra dagarna helt när han ska sova osv men tror rutiner är bra. Nätterna börjar bli fantastiska, ibland sover han 4 timmar i sträck för att sedan sova 3 timmar till det är rena lyxen. hehe!

hur går det för er då? känns allting bra? Har hon fått något namn? :)
Svar på tråden BF Juni/Juli 2015 Östersund