JGFH skrev 2015-08-06 10:04:28 följande:
Ja men precis. Ja det känns guld värt att dom gillar vagn och bil:) Rädd om hon ändrar sig sedan när hon blir äldre. Men jag tror det är för att det rör sig en del när dom ligger i vagnen och så:) Jaha, jag har inte hört något alls om någon öppen förskola. Vet inte om jag vågar ta mig på det heller. Haha. Jag känner ingen här omkring riktigt så jag kanske skulle behöva ta mig dit och kanske hitta någon att dela funderingar och så med:p
Nej, jag trodde inte det skulle påverka amningen faktiskt men oj så fel jag hade. Var riktigt kämpigt i början med blodsockret men det är mycket bättre nu som tur e:) Jag kan känna att oj vad skönt att mata henne med flaska men samtidigt vill jag inte. Men oftast försöker jag trycka i mig något så blodsockret inte är lågt vid amningen och då fungerar det bra:) Hon tar flaskan bra, vi har flaska som ska likna bröstet eller vad det stod. Hon har inga problem med flaskan i alla fall:) Ja, men det skulle vara helt underbart att få en hel natts sömn. Känns som det är länge tills den dagen kommer. haha. Men jag sover ganska mycket ändå. Visst är det jobbigt att behöva amma på nätterna men jag försöker sova då jag kan:) Haha, jag vet vad du menar. Min sambo får så lov att kliva upp och byta blöja så jag får lite lugnt på natten också. Haha. Men det är alltid att man måste väcka honom. Ibland vet han inte ens om han varit vaken på natten. Haha.
Dopet blir i höst någon gång:) Vi har inte planerat riktigt ännu.
Vad skönt:) Jobbigt att han blir uttråkad. Känns som det är lite samma här. Vår tjej vill gärna bli buren så det rör sig. Lite jobbigt ibland. Åh, jasså?:) Håller han huvudet mycket själv? Våran tjej höll i huvudet redan på BB. tidigt men hon brukar hålla det själv när man bär henne. Men man vet aldrig. Handen får vara med bakom för säkerhetsskull :p
Åh vad mysigt:D Våran tjej älskar att bada. Hon blir så lugn och glad. Hon vill också ha det varmt, blir det fingervarmt är det för kallt;p haha
Jo precis, dom gillar ju gunget ;) Det finns ju öppna förskolan överallt där det finns bvc, nu över sommaren är väl mycket sånt stängt men det lär ju dra igång snart igen i alla områden :) Vi kan ju träffas tillsammans på något om du vill och vågar, kan vara trevligt sen kanske hitta några andra också :)
Ska nog försöka köpa en sån flaska och börja pumpa ur inom snar framtid ;) Han kanske även får en annan relation till sin pappa också om han matar honom ibland. Fast ska nog inte klaga på sömnen inatt.. vi vaknade lite för smidig matning då och då sen vaknade jag av mig själv då var klockan 12.. haha sån chock jag fick! :p Haha ja samma här, sambon brukar vakna till på nätterna om vi är lite högljudda men han minns det aldrig på morgonen... sömntutor till karlar vi har :p
hehe ja förut var han ju nöjd av att bara ligga bredvid men nu ska det ju hända saker hela tiden.. men blir väl så när dom utvecklas! Längtar så tills han kan sitta själv så man kan få händerna fria för att äta tillexempel :p Ja han är jättestark i nacken (många blir förvånade att han är så stabil men jag har inte träffat så mycket bebisar så har inget att jämföra med så vet inte själv :p) Han kan få lite gung på huvudet så man får ju vara med lite med handen men det brukar gå bra, han ligger ofta på ett täcke på golvet och tippar omkring mjukt så låter honom hållas lite själv :) Åh duktig tjej, ja man vill ju inte riskera att dom slänger med huvudet för mycket.. :) Men hon närmar säg 2 månader snart va? Tycker det händer mycket nu för varje dag, gillar hon att ligga på magen?