• JGFH

BF Juni/Juli 2015 Östersund

Hej!
    Tänkte fråga om det är någon fler som ska få en liten i Juni/Juli 2015? 

• Svar på tråden BF Juni/Juli 2015 Östersund
  • L och K
    thuram skrev 2015-07-22 14:00:03 följande:

Mysigt! Skönt att hon sover så ni får vila också :)

okej, ja våran lilla får också lite magknip ibland så det blir lite attackskrik men det går ju som sagt över när han får ut luften år något håll ;) Skönt att ni fått varit hemma båda två, jag tyckte det var jätteskönt i början när man inte visste så mycket :) Du klarar dig nog fint när han börjar jobba igen, rätt mysigt att få gosa själv och ansvara över bebis ;)

Men vad fint namn :) Kul med lite annorlunda :)

Våran Nils vägde 3420g och var 51cm, lite under medel vad jag förstått :) Hur stor var Shelby? :)

Ja riktigt skönt att hon sover så bra men har fått varit med om lite mindre sömn med nu ^^ hon vakna tidigt som bara den o kunde inte sova, de har låtit som hon bajsar men inte hänt något på flera timmar, somnat till o från osv o haft några fler kvällar med luft i magen. Händer inte jätte ofta men en gång i veckan ungefär.

Okej :) haha ja bra de.

Ja de har varit o är jätte härligt att båda är hemma :)

Okej ja exakt :) varit hemma nu dom dagar han jobbat o de har fungerat bra:) om två veckor kör han igång helt. ja jätte mysigt :)

Ja :) inte så vanlig namn. Finns en till i Jämtland som heter Shelby ^^.

I Krokom tydligen

Nils är också fint! :) Okej.

Shelby va en liten plutt haha men de räckte gott o väl :p.

3140 o var 50 cm lång.
  • L och K
    hipshakinbaby skrev 2015-07-27 05:47:20 följande:

Igår vart jag igångsatt o 21.22 tittade en liten tjej ut :)

Grattis!! :D gick allt bra?
  • L och K

byter ämne en kort stund.

Gå med i min grupp på Facebook återtog livet

om ni vill läsa min berättelse.

• hipshakinbaby

Ja det gick bara bra. Hon hade lite vatten i lungorna så hon kom till neo avd men är frisk förklarad så nu är vi på bb tills i morgon bitti.

• JGFH
    thuram skrev 2015-07-22 13:54:55 följande:

Det går bra, dagarna går rätt fort.. Antingen är vi bara hemma och myser annars är vi ofta iväg och träffar någon som gärna bebismyser ;) Han älskar att åka både bil och vagn så det är busenkelt att ha med honom om man vill gå på stan eller så :) än så länge.. hehe! Längtar liite tills han blir större så man kan leka med han och hitta på lite roliga saker, känns inte som att man kan göra så mycket nu, jag lever ju som vanligt förutom att han också hänger med på ett hörn ;) Vad gör ni om dagarna? Du hade väl lite kompisar med barn också va? :)

Okej vad skönt, är ganska lyx att slippa planera in sina toa och matpauser när någon annan också är hemma :) Tycker egentligen det funkar rätt okej att var själv med honom men det är ju mysigt att vara hela familjen liksom :)

Eller hur, har man en dålig dag gör dom små den genast bättre ^^) Fast inte klockan 04 på morgonen men det är glömt fort ju.. hehe ;)

Hehe ja man känner ju att sömn är en lyxvara nu för tiden ;) Tycker inte nätterna är så jobbiga, försöker att inte planera någon tid då jag ska iväg på dagarna för att kunna sova igen på förmiddagen om vi sovit mindre på natten :) Fast man längtar ju tills den dagen man får sova en hel natt ;) Ammar du eller är det flaskmatning? :) tänkte om man flaskmatar kan man ju dela på nätterna på ett annat sätt och få sova.. :) Jag ammar men tänkte redan när jag var gravid att pumpa ur så sambon kunde ta vissa nätter eller morgnar men har varit för bekväm att testa strula med det :p

Tror dom är i lite perioder med att sova och vara vakna så det är nog inget att oroa sig över. Ena dagen känns det som han är vaken hela tiden och nästa dag kan det kännas som att han sover hela tiden :p Minna är fint, var med på våran tjejlista en stund ^^)

Näe jag är inte så mycket för sånt där.. Är inte själv döpt så han får välja det senare om han vill konfirmera sig och döpas då :) Ni då?

Låter jätte mysigt:) skönt att inte behöva planera in en massa. Jag tar det mest lugnt. Hon sover alltid när man åker bil eller är ute och går så jag försöker låta hon vara vaken mer på dagarna så hon kan somna bättre på kvällarna. Hon känns så pigg och nyfiken så sova verkar inte vara något som händer så ofta på dagarna. Ja jag har några kompisar med barn också:) blir nog roligare när hon blir äldre och kan leka mer med deras barn också.

Hehe ja precis. Känner mig extremt trött ibland så sambon byter oftast blöja på natten medan jag ammar:p jag kan pumpa ur ibland och så kör vi med ersättning när jag har lågt blodsocker. Blodsockret går ner vid amning så det blir besvärligt att amma om jag har lågt blodsocker. Men det fungerar jätte bra:) hon har kommit in i någon period när hon ska äta i princip hela tiden. Hon fick ersättning redan på bb innan det rann till då hon hade lågt blodsocker. Så sambon har fått mata också. Känns riktigt skönt att han får dela de stunderna också:)

Hehe okej. Vi ska döpa våran tjej. Jag är döpt och killen så vi vill döpa våran tjej också.

Är han snäll eller är det mycket skrik? Gillar han att bada?:)
  • JGFH
    L och K skrev 2015-07-27 23:16:58 följande:

byter ämne en kort stund.

Gå med i min grupp på Facebook återtog livet

om ni vill läsa min berättelse.

Vad är det för berättelse? Om dig och bebis livet eller?
  • JGFH
    hipshakinbaby skrev 2015-07-27 05:47:20 följande:

Igår vart jag igångsatt o 21.22 tittade en liten tjej ut :)

Grattis:) hur kom det sig att ni blev igångsatt? fick du dropp eller hur blev du igångsatt? gick allt snabbt? 
  • L och K
    JGFH skrev 2015-07-31 18:51:15 följande:
    Jaha men oj. Det var inget jag tänkt på. Alltså att blodkärlen kan vara tjocka så det stöter på problem.

Okej, men skönt att allt gick bra ändå:) hur upplevde du förlossningen?

Jasså?:) våran tjej har blivit väldigt pigg och nyfiken. Så mysigt att se hennes leende när man pratar med henne. Kommer glädje tårar. Haha:)

Okej, det går nog bra när han jobbar igen:) Ja våran kan ja magknip ibland också men vi kör på droppar så luften kommer ut väldigt mycket.

Våran dotter var 51 lång och 3850 tung. Jag låg plus på kurvan därför jag blev igångsatt. Men jag sprack ingenting och det känns väldigt skönt trots att hon var ganska stor.
    Samma här hade inte heller tänkt på de med blodkärlen :/ men men tillslut så gick det :)
    Jag upplevde ändå förlossningen som bra :) fick så bra stöd av min sambo samt bra barnmorska. 
    Själv då? förutom att dom va sura :/.

Va kul :) sover hon bra med ?
    Shelby  är mer pigg o nyfiken nu med men fortfarande en riktig tröttis ^^
    Ja underbart att se leenden :d 

ja de tror jag med =) okej, vad är de för droppar hon får ? 

okej =) 
  • L och K
    hipshakinbaby skrev 2015-07-28 12:41:20 följande:

Ja det gick bara bra. Hon hade lite vatten i lungorna så hon kom till neo avd men är frisk förklarad så nu är vi på bb tills i morgon bitti.

Okej skönt att allt är  bra :)
    hur har allt gått hemma då?=) kommit till ro ? 
  • L och K
    JGFH skrev 2015-07-31 19:06:39 följande:
    Vad är det för berättelse? Om dig och bebis livet eller?
    Nej det är om  min tid i ett destruktivt förhållande 
Svar på tråden BF Juni/Juli 2015 Östersund