• Jempa82

Utredning 2015 följas åt?

Hejsan
    Mitt namn är Jenny och är 32 år gammal jag bor i Sthlm tillsammans med min man.
    Vi har i skrivande stund försökt få barn i 2 års tid utan resultat.
    Min man har en dotter på 16 år sedan tidigare.
    Idag 5/12 2014 ringde jag och bokade tid för utredning.
    Fick tid den 16 Januari¨.
    Jag hoppas¨på att det är andra par där ute som gärna vill följas åt.

• Svar på tråden Utredning 2015 följas åt?
  • Emma 871

Hej alla:)

Nu har jag varit på denna hss undersökningen på sophiahemmet.

De gick bra och gjorde inte speciellt ont. Lite mensvärks smärta, först gjorde de ultraljud då de inte hittade min vänstra äggstock.

Men efter lite trixande kom den fram.

Sen förde de in en kateter upp i livmodern och sprutade in koksalt, livmodern såg bra ut.

Katetern in i äggstockarna och sprutade in kontrast för att se att det är några stopp i kanalerna, högra bra men vänstra tvärstopp!!!! :(

Så vi har nog hittat "felet ".

Va ej hos min ordinarie läkare som vi hos på första besöket men vi kommer få reda på mer då.

Nu ska spermaprov och blodprover lämnas nästa vecka och sen tillbaka för resultat. Och hur vi ska gå vidare..

Hon sa att om jag främst har ägglossning på vänster sida så kan man hjälpa till så att man får ägglossning på höger sida.

Kanske skriver lite osammanhängande men är lite "chockad ".

Lycka till alla som kämpar för +.

Och Glad Påsk.

Kram Emma

• TessOphira
    lottizz85 skrev 2015-03-31 11:47:19 följande:

Då håller jag alla tummar för att allt går bra för det tess!

Gjorde det ont?

Nej det kändes knappt. Däremot gör det lite ont nu efteråt men inte värre än kraftig mensvärk. Inget man inte står ut med :) 
    There is a unique pain that comes from preparing a place in your heart for a child that never comes
  • TessOphira
    nittondemars skrev 2015-03-31 22:23:50 följande:

Vilken spännande och viktig dag ni haft, Tess. Fick du något svar om antal ägg de fick ur? Får ni veta hur många som blivit befruktade också? Hur kände ska de växa nu innan det är dags för insättning? Oj vad mycket frågor.

Hoppas så innerligt att allt går bra!

Nej vi fick inte veta exakt hur många. Skulle fått svar idag om jg ringde mellan 13.30 - 15:00 men satt i möte på jobbet då så fick skippa det. Får alla svar i morgon när vi ska tillbaka och återföra embryot :)
    There is a unique pain that comes from preparing a place in your heart for a child that never comes
  • heyorange
    TessOphira skrev 2015-04-01 17:22:41 följande:
    Nej vi fick inte veta exakt hur många. Skulle fått svar idag om jg ringde mellan 13.30 - 15:00 men satt i möte på jobbet då så fick skippa det. Får alla svar i morgon när vi ska tillbaka och återföra embryot :)
    Så spännande. Hoppad det går bra
  • heyorange
    Emma 871 skrev 2015-04-01 10:57:59 följande:

Hej alla:)

Nu har jag varit på denna hss undersökningen på sophiahemmet.

De gick bra och gjorde inte speciellt ont. Lite mensvärks smärta, först gjorde de ultraljud då de inte hittade min vänstra äggstock.

Men efter lite trixande kom den fram.

Sen förde de in en kateter upp i livmodern och sprutade in koksalt, livmodern såg bra ut.

Katetern in i äggstockarna och sprutade in kontrast för att se att det är några stopp i kanalerna, högra bra men vänstra tvärstopp!!!! :(

Så vi har nog hittat "felet ".

Va ej hos min ordinarie läkare som vi hos på första besöket men vi kommer få reda på mer då.

Nu ska spermaprov och blodprover lämnas nästa vecka och sen tillbaka för resultat. Och hur vi ska gå vidare..

Hon sa att om jag främst har ägglossning på vänster sida så kan man hjälpa till så att man får ägglossning på höger sida.

Kanske skriver lite osammanhängande men är lite "chockad ".

Lycka till alla som kämpar för +.

Och Glad Påsk.

Kram Emma

"Skönt" ändå på sätt och vis att ni får några frågor besvarade på varför det kanske inte blivit något plus än...

Glad påsk!
  • TessOphira

Idag hade vi ET så nu hoppas jag så hårt jag kan! Hela historien finns att läsa i bloggen om någon är intresserad ;) 

thereseevaophira.blogspot.se/

• Agronomen
    TessOphira skrev 2015-04-02 16:24:59 följande:

Idag hade vi ET så nu hoppas jag så hårt jag kan! Hela historien finns att läsa i bloggen om någon är intresserad ;) 

Vad underbart Tess! Jag har följt på avstånd, inte orkat vara aktiv här på FL det senaste.

Hoppas verkligen att allt går vägen in i det sista nu!!
  • heyorange

Läser din blogg! Så intressant att få ta del av vad som händer i ditt liv. Jag håller alla tummar för dig och den 18/4 hoppas jag blir en bra dag!

Njut nu att ni har lyckas ta er ända hit och att ni nu är här samt att ni dessutom har tre fina ägg i frysen! :)
  • nittondemars

Nu är det drygt en vecka sen ni satte in det lilla fröet. Hur har du känt dig? 
    heyorange skrev 2015-03-30 19:28:28 följande:

... Vi inväntar svar från spermaprovet som eventuellt kommer nästa vecka... Har förstått att man sen gör ett sånt prov till några månader senare? Någon som varit där förr? Känns som om innan vi har gjort det så är det sommar, så jag kanske får ställa in mig på att hösten tidigast blir då vi kommer få någon form av behandling som passar oss...

Heyorange: Har ni fått något svar på spermaprovet ännu? 
    Vad de sa till oss var att om provet är dåligt så kan man ta ett nytt lite senare. (spermiekvaliten kan bero på att man varit sjuk, stressad osv så ett dåligt resultat kan vara tillfälligt, därför vill man testa igen)
  • nittondemars

Varningsljus: Visst har du ätit pergotime ett tag nu? Har du känt av det på något sätt?
    Jag hittar inte ditt inlägg, men har för mig att vi haft ägglossning/mens ungefär samtidigt. Håller tummarna för att medicinen har boostat äl, och att ni får tid för varandra nu under helgen. Flört

Svar på tråden Utredning 2015 följas åt?