• Jempa82

Utredning 2015 följas åt?

Hejsan
    Mitt namn är Jenny och är 32 år gammal jag bor i Sthlm tillsammans med min man.
    Vi har i skrivande stund försökt få barn i 2 års tid utan resultat.
    Min man har en dotter på 16 år sedan tidigare.
    Idag 5/12 2014 ringde jag och bokade tid för utredning.
    Fick tid den 16 Januari¨.
    Jag hoppas¨på att det är andra par där ute som gärna vill följas åt.

• Svar på tråden Utredning 2015 följas åt?
  • heyorange
    TessOphira skrev 2015-03-19 16:27:19 följande:

Nu är dagen här som jag väntat på. Startar med menopur nu ikväll och nästa onsdag är det återkontroll, samt sätta ett datum för äggutplock. 
    Nu är det verkligen igång på riktigt :D 

Every saint has a past, and every sinner has a future - accordingtoophi.blogspot.se
    Hur gick det för dig idag?
  • TessOphira
    heyorange skrev 2015-03-25 11:50:28 följande:
    Hur gick det för dig idag?
    Det gick superbra, tackar som frågar :D 

Han kunde se 5 stora blåsor och några till som var på väg att växa till sig bra. Fick ökad menopurdos och ska tillbaka på fredag och kolla hur det ser ut. Sen på måndag eller tisdag blir det äggplock!! Iiiiih.
    Blev så till mig över att det är så nära nu så glömde bort att betala på vägen ut hahaha. Ringde upp kliniken och bad om ursäkt men det var ingen fara sa dom :) 
    Tänk vad man blir förvirrad när man blir glad haha
    There is a unique pain that comes from preparing a place in your heart for a child that never comes
  • nittondemars
    TessOphira skrev 2015-03-25 14:23:10 följande:

Han kunde se 5 stora blåsor och några till som var på väg att växa till sig bra. Fick ökad menopurdos och ska tillbaka på fredag och kolla hur det ser ut. Sen på måndag eller tisdag blir det äggplock!! Iiiiih.

Blev så till mig över att det är så nära nu så glömde bort att betala på vägen ut hahaha. Ringde upp kliniken och bad om ursäkt men det var ingen fara sa dom :) 

Loggade precis in för att höra hur det gått för dig. Vad härligt att det ser så bra ut! Vilken låååång helg du har framför dig, men tänk att det kan vara den allra sista utan ett litet frö i magen

Tänk att få vara så upprymd och glad för att det är på gång. Försök minnas den känslan! Och glömma alla de gånger det känns tungt.

Jag kunde inte hålla mig utan tog ett gravtestet (testa tidigt varianten) igår, 11 dagar efter inseminationen. Visade ingen graviditet såklart :-/ Idag har jag haft lite ljusrosa på pappret, så nu tror jag att mensen är på väg. (väntat på to-fre) Ska väl inte ge upp hoppet än, men det känns lite tungt...
  • Turenskan

Ännu en gång sen med inloggning och läser ikapp och håller tummarna stenhårt för er tjejer!

Fick mens i mitten av mars, var in och tog blodprov 5 dgr efter mensens första dag. Sambon ska nu få göra spermaprov i början av april, sedan har vi läkartid den 21:a för svarsprov osv. Känns som en evig längtan!

• nittondemars
    Turenskan skrev 2015-03-25 15:59:08 följande:

Ännu en gång sen med inloggning och läser ikapp och håller tummarna stenhårt för er tjejer!

Fick mens i mitten av mars, var in och tog blodprov 5 dgr efter mensens första dag. Sambon ska nu få göra spermaprov i början av april, sedan har vi läkartid den 21:a för svarsprov osv. Känns som en evig längtan!

Ibland får jag för mig att de drar ur på tiden med flit. Med lite planering kan ju alla dessa prover tas samtidigt/inför första mötet. Men det är som att många ställen vill att det ska ta tid.

Å andra sidan är det ju inte ovanligt att par blir gravida mitt under utredningen. Och då var det ju positivt att det tog tid.

Jag håller tummarna för att det blir så för er!
  • nittondemars
    heyorange skrev 2015-03-25 11:41:42 följande:

En fråga till - hur kollar man kvaliten på mina ägg? Eller är det redan gjort genom ett blodprov? Eller det kanske man inte kollar?

Jag tror inte att man kan kolla kvalitén på äggen utan att titta på dem i mikroskop. De är alldeles för små för att se på vul. Kanske gör man det i samband med ivf. Äggens kvalitet kanske visar sig när man befruktat dem.

Men TessOphira eller Lottizz kanske vet mer, de som precis håller på med ivf?
  • heyorange
    nittondemars skrev 2015-03-25 16:36:48 följande:
    Jag tror inte att man kan kolla kvalitén på äggen utan att titta på dem i mikroskop. De är alldeles för små för att se på vul. Kanske gör man det i samband med ivf. Äggens kvalitet kanske visar sig när man befruktat dem.

Men TessOphira eller Lottizz kanske vet mer, de som precis håller på med ivf?
    Ah okej så är det nog.

Idag lyckades min man på försök nummer tre! Så nu sa han att det tar ca två veckor för provsvar. Jag fick för mig att det tog två dagar! Har för mig att barnmorskan vi var hos innan sa det... Iaf nu har vi kommit ett steg i processen, förutsatt att provet går att analysera...
  • heyorange
    TessOphira skrev 2015-03-25 14:23:10 följande:

There is a unique pain that comes from preparing a place in your heart for a child that never comes
    Ååå vad spännande! De tar ut äggen och inseminerar dem med sperma? Och sen sätta de tillbaka efter några dagar i dig?
  • nittondemars

Lycka till idag, TessOphira!

Det blir täta besök på kliniken för er nu, men det antar jag att man löser när nåt sånt här är på gång?!

Jag fick mens igår kväll. Allt känns så hopplöst nu. Hur ska jag orka fortsätta..? Jag vill bara gömma mig under täcket, men nu står födelsedagar och påsk och ståhej för dörren. Man förväntas vara glad och utåt och full av energi, men jag känner mig så trött...

• TessOphira
    nittondemars skrev 2015-03-27 10:15:04 följande:

Lycka till idag, TessOphira!

Det blir täta besök på kliniken för er nu, men det antar jag att man löser när nåt sånt här är på gång?!

Jag fick mens igår kväll. Allt känns så hopplöst nu. Hur ska jag orka fortsätta..? Jag vill bara gömma mig under täcket, men nu står födelsedagar och påsk och ståhej för dörren. Man förväntas vara glad och utåt och full av energi, men jag känner mig så trött...

Ja det blir väldigt täta. I förrgår, sen idag och på tisdag. På söndag tar jag min ovitrelle och på tisdag är det dags för ÄP :D

Åh vad tråkigt. förstår att det känns helt hopplöst. Den där besvikelsen man känner när man märker att det inte fungerat är så svår att skaka av. Försök att fokusera på det glada nu med just påsk och födelsedagar så kommer tiden flyga fram och ni kan starta om med ett nytt försök. *kramar*

Every saint has a past, and every sinner has a future - thereseevaophira.blogspot.se
Svar på tråden Utredning 2015 följas åt?