• Jempa82

Utredning 2015 följas åt?

Hejsan
    Mitt namn är Jenny och är 32 år gammal jag bor i Sthlm tillsammans med min man.
    Vi har i skrivande stund försökt få barn i 2 års tid utan resultat.
    Min man har en dotter på 16 år sedan tidigare.
    Idag 5/12 2014 ringde jag och bokade tid för utredning.
    Fick tid den 16 Januari¨.
    Jag hoppas¨på att det är andra par där ute som gärna vill följas åt.

• Svar på tråden Utredning 2015 följas åt?
  • varningsljus

Nittonemars: tackar som frågar. ja det stämmer!

Jag räkade pergotime (enkel kur) förra veckan ons-sön har jag för mig att det var.

var på återbesök hos kliniken i onsdags och på VUL såg hon att jag svarat precis som hon önskade på kuren, hon kunde se en äggblåsa då 12,55 mm och hon gjorde uppskattning at jag bör ha ägglossning i helgen alt i början av nästa vecka :) gjorde ÄL-test idag (cleaarblue digital) som var neg. Får prova under helgen med ett nytt. Hoppas, hoppas det blir positivt innan måndag för då åker jag på kurs och är borta hela veckan... men jag tror vi boostar med lite mys i helgen iallafall ;)

Jag har inte känt av pergotimen någor speciellt fören idag. Känner mig svullen och illamående, ont i magen med. Så kanske är det ÄL som är på G och att jag känner av den mer nu efter pergotime?

Hur går det för dig nittondemars?

Kramar

• truls1
    TessOphira skrev 2015-03-24 12:33:23 följande:
    Hej och välkommen. 
    Det är olika från klinik till klinik. Vart ska du på utredning?
     Vi fick först komma på ett snabbt besök (max 10 minuter tog det) för att lämna blodprov och spermaprov. sedan fick vi en ny tid 2 veckor senare. Då fick vi träffa doktorn och berätta lite om våran situation och jag fick berätta om min mens och dom kollade våra provresultat från proverna dom tagit tidigare. 
    Gjorde ett VUL och kollade på äggstockar, utan kontrastvätska. Sen efter det så fick vi prata med läkaren om hur vi skulle gå vidare. 

Lycka till =)

Tackar! I Västerås. Var där igår och det gick jätte bra! Fick berätta om våran situation sen kom vi fram till en plan och dem berättade en massa! 

Hur långt har du kommit? :)

• truls1
    TessOphira skrev 2015-04-02 16:24:59 följande:

Idag hade vi ET så nu hoppas jag så hårt jag kan! Hela historien finns att läsa i bloggen om någon är intresserad ;) 

thereseevaophira.blogspot.se/

åh jag läste nyss! verkligen kul :D Grattis till er! Hur gamla är ni? :) 

• TessOphira
    truls1 skrev 2015-04-11 00:48:21 följande:

åh jag läste nyss! verkligen kul :D Grattis till er! Hur gamla är ni? :) 

Tack :) Jag är 29, fyller 30 nu till sommaren och min fästman fyller 32 så vi är absolut redo för att utöka familjen nu :) När jag var 17 sa jag alltid att jag skulle ha mitt första barn när jag var 23... ligger lite efter haha
    There is a unique pain that comes from preparing a place in your heart for a child that never comes
  • TessOphira
    heyorange skrev 2015-04-03 08:21:52 följande:
    Läser din blogg! Så intressant att få ta del av vad som händer i ditt liv. Jag håller alla tummar för dig och den 18/4 hoppas jag blir en bra dag!

Njut nu att ni har lyckas ta er ända hit och att ni nu är här samt att ni dessutom har tre fina ägg i frysen! :)
    var ju dum och testade på dag 7 haha. Så otroligt tidigt men försöker att inte lägga för mycket tyngt på det negativa resultatet jag fick, så ska vänta till den 18e och testa igen precis som läkaren sa.
    There is a unique pain that comes from preparing a place in your heart for a child that never comes
  • Född90

Jag hoppar gärna in i denna tråden. Jag och sambon har försökt att bli gravida i snart2 år. Började vår utredning för 6 månader sen. Mina blodprover var bra. På vul var mina äggstockar något för stora. Nu väntar vi på den 20:e april. Då ska sambon träffa läkaren som sen ska skriva remiss för spermaprov. All denna väntan känns olidlig.

• nittondemars

I fredags var vi inne på sjukhuset och gjorde vår andra insemination. Hela situationen kändes enklare nu än första gången. Själva ingreppet var betydligt mer smärtsamt, men det går ju över snabbt, och det som förhoppningsvis väntar gör det värt det flera hundra gånger om.

Nu är det två långa veckor till 26/4 då vi har testdag. (Min mans födelsedag och min namnsdag, så det vore ju en speciell dag att plussa på) Vi håller på att renovera köket hemma så jag hoppas kunna fokusera på det för att få tiden att gå.

• varningsljus
    nittondemars skrev 2015-04-13 09:41:33 följande:

I fredags var vi inne på sjukhuset och gjorde vår andra insemination. Hela situationen kändes enklare nu än första gången. Själva ingreppet var betydligt mer smärtsamt, men det går ju över snabbt, och det som förhoppningsvis väntar gör det värt det flera hundra gånger om.

Nu är det två långa veckor till 26/4 då vi har testdag. (Min mans födelsedag och min namnsdag, så det vore ju en speciell dag att plussa på) Vi håller på att renovera köket hemma så jag hoppas kunna fokusera på det för att få tiden att gå.

Vad spännande nittondemars ! Jag håller alla miba tummar för er!

Skönt att du har lite annat att fokusera på och vad fint köket kommer att bli.

Jag själv ligger på ett hotellrum i norra Sverige och sliter mitt hår lite. Fick precis glad gubbe på ÄLtestet och är iväg på kurs hela veckan. tur vi fick till lite mys igår, får se om det räcker! :)
  • TessOphira
    nittondemars skrev 2015-04-18 00:00:44 följande:

TessOphira: Tänker på dig och håller alla tummar och tår inför er testdag imorgon!

Kan med glädje säga att jag plussade tidigare i veckan. Hade en så konstig känsla hela dagen så kunde inte hålla mig :) har tid för UL 13/5
Svar på tråden Utredning 2015 följas åt?