nittondemars skrev 2015-02-26 08:39:52 följande:
Oj vad det har hänt saker här. Jag var riktigt deppig ett tag när inseminationen blev framskjuten och har hållt mig från familjeliv. Försökt skjuta undan bebistankar och fokusera på annat. Så lätt som det nu är :-/
Det här med bebisverkstad tar lätt över livet, precis som du säger, Mytime. Jag beklagar det som drabbade er i somras. Måste krävts mycket mod att gå vidare efter det!
Agronomen: vad skönt att mötet gick så pass bra. Många goda nyheter ändå ju! Förstår delvis din frustration med vikten, min syster har alltid kämpat med samma sak. Det är tabu, och trampar folk på tårna har hon upplevt. Det är så många som kämpar med att gå ner i vikt, så när det är tvärt om tas det inte på allvar. Jag har tyvärr inga bra tips till dig, mer än att strunta i vad folk ikring dig säger.
Tess, ditt inlägg om att vi faktiskt inte vet vad andra gått igenom var verkligen tänkvärt och så sant. Tack för den påminnelsen.
CarlvonLinne verkar vara en jättestor klinik. Eller är det en slump att så många här inne går dit? På ett mindre ställe som jag bor är det bara stadens sjukhuset som gör fertilitetsutredning och behandling. Men vi har varit nöjda med dem hittills.
Själv väntar jag på att denna cykel ska ta slut, så jag kan ladda upp för nästa ägglossning. Konstigt egentligen, någon stans längst vägen har jag slutat hoppas och vänta på att mensen ska utebli. När jag tänker efter har jag inte tagit något gravtestet sedan i somras. Inte värt besvikelsen liksom :-/
Jag förstår precis vad du menar. Somliga dagar har jag varit så ledsen och deppig att jag knappt kommit ur sängen. Min sambo försöker stötta så gott det går och försäkrar mig om att det kommer bli våran tur, men i vissa ögonblick är det så svårt att tro på.
CvL-kliniken är inte så superstor till ytan om man säger så men jag tror att eftersom det är lång väntetid i stockholm är det många i närheten som söker sig till grannstaden, vilket är uppsala och CvL-kliniken. Att man inte behöver remiss dit tror jag också gör att många söker sig dit.
Jag är glad att vi gick dit för känner mig supernöjd och trygg med läkarna där.