Emma 871 skrev 2015-05-03 11:57:38 följande:
Säkert olika för alla kliniker, men på sopihahemmet så började dom med mina äggstockar och livmoder, sen fick vi lämna in spermaprov och blodprover.
Jag hade klamydia när jag va i 19 års åldern, blev behandlad innan jag fick reda på att jag hade det(ett ex vars ex skickade brev då behandlade de oss direkt)
Men varit gravid efter.
Som jag förstår det så har man fått ärrbildningar så går de inte bort och man kan ej åtgärda det. Läkaren sa att de har gjorts studier utan bra resultat.
Har mest på höger äggstock där det är helt stopp så sperimerna kan inte nå ägget. På vänster sida är det lite bättre men inte optimalt.
Så utan hjälp kommer det inte att hända något som jag förstår det, har skrivit lite frågor som dykt upp till telefontiden på tisdag tex går det inte att spola dom, men förstår ju att det inte går om det är stopp men vill ändå fråga lite mer..
Spermaprov nr 2?? Rutin eller något extra?
Min sambo behövde bara lämna 1.
Ok, jag ska ringa om telefontid med bm imorgon, har också lite frågor, om hon nu kan besvara dem. Jag tror helt enkelt att det kan vara så att jag har ärrbildning eller trång äggledare. Så jag ska önska att få en sån koll.
Ja, vi ska lämna två. Jag har läst om fler här på FL som är tvungna att göra det, vissa får vänta tre månader mellan sina, men det behöver inte vi. Så olika det är! Skönt att din sambo bara behövde lämna ett, min tycker att det är ganska jobbigt att lämna.