• Anonym (fin i kanten?)

Är jag pryd?!

KNULLA KUK FITTA

Dessa ord finner jag så VANSINNIGT avtändande!

Är jag pryd då?? Får jag komplimanger som "Du har så skön fitta" eller att snubben säger att han ska "knulla mig" så känner jag mig kränkt och blir avtänd. Trots detta så har jag tolererat det för att inte skapa dålig stämning!

Vad tycker ni? ?

• Svar på tråden Är jag pryd?!
  • Anonym (Anonym)

Jag tål mycket när jag har sex men använda dessa ord är inte min grej.Kan säkert vara upphetsande för andra,men inte för mig.Vi har bondage sex och fetischer men aldrig nedlåtande ord/skällsord.

• The TARDIS

Alla gillar olika. Det är väl inget som säger att du är pryd bara för att du inte tänder på det. Smaken är som baken. Delad.

• jenny99

Nja inte skällord men möjligt inte tändande för vissa.Alla har olika,berätta dina gränser.Jag föredrar inte prata alls under sexakten,bara det dödar.Kom ihåg att känslor är inte fel och ska hellst diskuteras.Innan.

• Anonym (-)

Det är gubbar med yngre tjejer som slänger sig med sådana ord.
    Gärna skalliga med en liiiiiiiiten, liten hästsvans i nacken. Bläk.

• Q tankar

Berätta för honom och be honom förklara vad som händer hos honom när han säger dessa saker - om ni inte har pratat om det kanske han tror att du gillar det?

Om det nu är så att han tänder på att säga ord som han tycker är upphetsande...ge honom förslag på andra ord  och prata om det.... Jag tror att om du vet varför han säger dem och vad de betyder för honom sexuellt så kan det göra det lättare för dig att acceptera... Har upplevt en liknande sak med en man som tyckte om att ge mig smisk på skinkan/låret när han tog mig bakifrån... jag tyckte att det var direkt avtändande och jag kände mig lite kränkt av de.... men så pratade vi om det och han berättade hur han visuellt upplevde min rumpa och mina skinkor när han tog mig bakifrån och att dels synen av rörelsen som uppstod av klatschen men också själv känslan i handen...i kombination med hela mig - att det gjorde honom så vansinnigt upphetsad - det fick mig att känna helt annorlunda för dessa klatschar... han började  ta det lite försiktigare i början...men när jag var riktigt upphetsad fick han göra det precis som han ville - för jag började faktiskt njuta av det när jag förstod hur han tände av att FÅ göra det!!

"Amare et sapere vix deo conceditor"
  • The TARDIS
    Anonym (-) skrev 2014-12-11 00:19:34 följande:

Det är gubbar med yngre tjejer som slänger sig med sådana ord.
    Gärna skalliga med en liiiiiiiiten, liten hästsvans i nacken. Bläk.

Eh..nej. Personligen gillar jag grova ord när jag är kåt, och jag är kvinna. Att det finns folk i alla åldrar som gillar dirty talk i sängen har du missat eller?
  • Anonym (-)
    The TARDIS skrev 2014-12-11 00:27:25 följande:
    Eh..nej. Personligen gillar jag grova ord när jag är kåt, och jag är kvinna. Att det finns folk i alla åldrar som gillar dirty talk i sängen har du missat eller?
    Jag talade för männens räkning. Jag har bara erfarenhet av gubbslem som håller på sådär.
    Med gubbslem menar jag 40-60-åringar.
    Jämnåriga killar jag varit med (är i 20-årsåldern) är HELT annorlunda. Moderna, skulle jag påstå. De har inte nära till kränkning på samma vis.
  • Sensitiveguy

Om dessa personer är helt obildade i övrigt så kan jag förstå dig. Annars är det ingenting att haka upp sig på.

• The TARDIS
    Anonym (-) skrev 2014-12-11 00:30:21 följande:
    Jag talade för männens räkning. Jag har bara erfarenhet av gubbslem som håller på sådär.
    Med gubbslem menar jag 40-60-åringar.
    Jämnåriga killar jag varit med (är i 20-årsåldern) är HELT annorlunda. Moderna, skulle jag påstå. De har inte nära till kränkning på samma vis.
    Är det kränkning om båda tänder på det? Nej. Jag är lite för gammal för 20-åriga killar, så jag har ingen erfarenhet av dem. Men att generalisera och påstå att alla mellan 40-60 beter sig så är inte särskilt trevligt.
  • MEE83

Skulle säga att detta är 3 exempel på vanlig bruklig bondsvenska.

Det passar sig verkligen inte att använda dessa ord i alla sammanhang, tala med bönder på bönders vis och med professorn på latin som man säger. Med andra ord, anpassa sättet du uttrycker dig på till sällskapet och situationen. Du vräker inte ur dig ord som kuk eller fitta när det inte passar sig.

ps. Menar med detta inte att vara nervärderande mot bönder, dessa ord används av i praktiken alla, både bönder och yuppies... men man kan ju välja sina tillfällen. Ha lite klass och etikett när så krävs.

pps. Att det bara skulle vara äldre män som använder dessa ord är självklart inte korrekt alls, det är fullständigt normala ord som vi unga högutbildade moderna män också använder... men kanske inte när som helst. 

Svar på tråden Är jag pryd?!