• Olaw

Vem ska avgå, Dinamarca och/eller Söder?

www.svt.se/nyheter/sverige/du-ar-inte-min-talman

Ur en 1½ timme lång intervju har Bonniers Folkpartiorgan DN plockat ihop det som passar dem bäst och ser ganska rörigt ut.

Riksdagens talman från S, tycker att Söder får säga vad han vill, utom som vice talman, det får alla partier.

Chilenska kommunisten och en invandrare till, talar i egen sak och tycker annat, hon var den som skämde ut sig med en tröja "SD rasister" när alla andra var finklädda då riksdagen öppnade.

Det är praxis att vara finklädd, hövlig och att riksdagens tredje största parti får en vice talman som han skött utan anmärkning.
    Att kommunister inte klarar svensk demokrati har vi sett nog av.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vem ska avgå, Dinamarca och/eller Söder?
  • sverker11
    Biffus skrev 2014-12-23 20:04:06 följande:
    Personligen är jag både svensk, barn till mina förädlar, syskon, barnbarn, brorsbarn, systerbarn, kusin, vän, student (x2), pianist, konsument osv. Jag är uppe i flera tusen procent om jag skulle räkna upp allt som jag är! 
    Jag har hört talas om 1%are (motorcykelligister) tidigare men detta är nog första gången någon kallat sig 1000%are.
  • nihka

Mannens skrev 2014-12-23 17:14:44 följande:
    Kan inte du för julens skull vara lite trevlig och saklig, och länka till dina källor.
    Det är INGEN SDare som mår dåligt utav att samerna har en liten särställning i sverige. Så för julens skull ber jag dig att länka till detta också. Du far ju bara med mer o mer osanning för var minut som går. helt otroligt att se.
    Och du tillskriver Sdare åsikter som dom inte har. Som i ditt inlägg här nu. Skärp dig! Snälla...
    Konstigt hur så många "trevliga" och "sakliga" människor som man stöter på här i det politiska forumet som avreggas.

Nej, jag tillskriver inga SDare åsikter. Jag talade om SD som parti: "Det måste gräma SD något så in åt helvete att dessa minoritetsfolks status i Sverige finns inskrivna i svensk lag. Det fullständigt strider mot ett nationalistiskt synsätt att man skulle ha enklaver som inte är assimilerande och där det till och med är upp till individen hur assimilerad den vill vara.

Måste svida sjukt".

Länkar igen:

dn.se/val/nyval-2015/den-leende-nationalismen/

• nihka
    Rataxes skrev 2014-12-23 20:53:37 följande:
    Hmmm, jag är född i Sverige med en finsk förälder, har även finskt medborgarskap. Ar jag inte finne?
    Det avgör du. Och du behöver inte bestämma dig på livstid heller. Sådant kan ändras över tid.

Eller så bestämmer SD med svans.. Det är en av SDs specialiteter  - att bestämma åt andra vem de är. Sedan känner de sig oerhört mobbade över att andra har synpunkter på deras synpunkter.

• overdose
    nihka skrev 2014-12-25 12:24:21 följande:

Konstigt hur så många "trevliga" och "sakliga" människor som man stöter på här i det politiska forumet som avreggas.

Nej, jag tillskriver inga SDare åsikter. Jag talade om SD som parti: "Det måste gräma SD något så in åt helvete att dessa minoritetsfolks status i Sverige finns inskrivna i svensk lag. Det fullständigt strider mot ett nationalistiskt synsätt att man skulle ha enklaver som inte är assimilerande och där det till och med är upp till individen hur assimilerad den vill vara.

Måste svida sjukt".

Länkar igen:

dn.se/val/nyval-2015/den-leende-nationalismen/

Hepp hopp :)

Jag ska bara säga, tänk igenom dina ord, och fundera över varför vissa inte verkar tycka som du :)

P.S. Jag älskar Familjeliv, som verkligen ger uttrymme för debatt.

• nihka
    overdose skrev 2014-12-29 18:32:22 följande:
    Hepp hopp :)

Jag ska bara säga, tänk igenom dina ord, och fundera över varför vissa inte verkar tycka som du :)

P.S. Jag älskar Familjeliv, som verkligen ger uttrymme för debatt.
    Nej, jag tänker inte fundera på varför "vissa" inte delar mina åsikter. Det är helt i sin ordning att ha åsikter som inte överensstämmer med mina.
  • KillBill
    overdose skrev 2015-01-17 15:15:56 följande:
    Haha, är du ett skämt? Jag tror sällan att jag har hört något så inskränkt framföras som något bra. Du säger detta som att det är något logiskt sammanbundet, men det är bara två olika uppfattningar.

Vi får konstatera att du inte tänker fundera :)

Får vi då fråga, eftersom du inte tänker sätta dig in i vad andra tänker och tycker, hur skall du kunna ha någon enda form av diskussion?
    Företräder du en grupp eller har du börjat prata om dig själv i plural?
  • nihka
    overdose skrev 2015-01-17 15:15:56 följande:
    Haha, är du ett skämt? Jag tror sällan att jag har hört något så inskränkt framföras som något bra. Du säger detta som att det är något logiskt sammanbundet, men det är bara två olika uppfattningar.

Vi får konstatera att du inte tänker fundera :)

Får vi då fråga, eftersom du inte tänker sätta dig in i vad andra tänker och tycker, hur skall du kunna ha någon enda form av diskussion?
    Jag har aldrig någon diskussion med dig/er utan mönstret är jag säger något till någon annan, du/ni svarar mig med personangrepp, jag anmäler och dina/era inlägg försvinner.

• Cal XVI Gustf
    nihka skrev 2015-01-18 14:41:28 följande:
    ...jag anmäler och dina/era inlägg försvinner.
    Rataxes skrev 2015-01-18 17:53:04 följande:

Nåväl, det kärringaktiga anmälandet hit och dit är ju något som väldigt små människor ägnar sig åt, jag antar att de finner en viss tillfredställelse i sina små liv när de i alla fall lyckas göra ett aldrig så litet avtryck i ett internetforum. En form av virtuell psykofarmaka.
    Hmm... lite elakt kanske att komma med en sån kommentar direkt efter Nikkis inlägg Glad
  • Rataxes
    Cal XVI Gustf skrev 2015-01-18 18:44:06 följande:
    Hmm... lite elakt kanske att komma med en sån kommentar direkt efter Nikkis inlägg Glad
    Njaaa, nu var det ju inte tänkt att bli så . Det bara råkade bli där eftersom jag kommenterade ett tidigare inlägg. Ren slump.
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
Svar på tråden Vem ska avgå, Dinamarca och/eller Söder?