Inlägg från: Wooden |Visa alla inlägg
  • Wooden

Första barnet september 2015

Hej! Jag vill också vara med i den här tråden!

Jag fyller 26 år senare i januari och min sambo är 23, bor i Sörmland. Vi har varit tillsammans i 7 år. Detta är vårt andra försök bara, och jag är väldigt orolig för missfall. 

Jag plussade den 3/1, någon dag före BIM. Enligt min gravid-app är jag i v. 6 (5+0), med bf 9/9. 

Har haft molvärk mer eller mindre sen jag plussade, så mycket att jag sovit väldigt dåligt ett par nätter. Annars bara ömma bröstvårtor och så är jag jättetörstig! Det bidrar ju till att man kissar sjuttioelva gånger om dagen (och natten). 

Som avslutning; jag har bara berättat för min bästa väninna (förutom sambon), så att jag har någon att tjata och ventilera med. Vet inte riktigt när det är dags att berätta för våra familjer, men jag jobbar ihop med min mamma, så misstänker att vi får berätta ganska snart. Har heller inte ringt barnmorska än. 

Stort grattis och lycka till till alla er andra! :)

• Wooden
    Boonyi skrev 2015-01-09 07:09:33 följande:

Jag hoppar in här om jag får. Jag och min sambo är 30 år och väntar plötsligt vårt första, är i v 5+1 om jag har räknat rätt. Vårt är ett litet mirakel som blev till trots att vi missade äl med typ 4 dagar.

Jag har lite molvärk i magen som kommer och går, ömma bröst och känner mig som en trött klumpeduns mest hela tiden. Men en lycklig trött klumpeduns :D

Häromdan läste jag att den här veckan kommer det lilla hjärtat att börja ticka alldeles av sig själv inuti mig. Känns helt galet! :)

Jag är också på 5+1 idag och känner precis som du med det lilla hjärtat! Häftigt att det kommer igång redan så tidigt :)

Tycker du det känns overkligt? Jag vågar typ inte berätta för familjen och så än för det känns som att jag skulle ljuga!
  • Wooden

Jag har väldigt mycket molvärk, exakt som mensvärk, framför allt på nätterna men även till och från dagtid. Tycker det är så obehagligt i och med att det är så förknippat med att en blödning är på gång. Någon annan som känner likadant?

• Wooden
    Eveelina89 skrev 2015-01-10 14:36:47 följande:
    Jag har pckså ont har pratat med bm och hon säger att det är normalt så det har lugnat mig + att jag varit gravid en gång förut men gjorde abort och då hade extremt ont med flera akutbesök men inget missfall el utomkveds så ja jag är en sån som kanske är lite extra känslig el som har mycket smärtor .
    Tack för ditt svar! :) Jag känner väldigt starkt att det kommer gå bra i den här graviditeten, även om man såklart inte har en jäkla aning. Så jag känner mig väldigt hoppfull. Jobbigt bara med ett symptom som är så förknippat med mens.

Har inte ringt till bm än! Tänkte nog vänta en vecka till.
  • Wooden
    Chester skrev 2015-01-13 16:07:56 följande:
    Haha vad gulligt! Men jag håller med dig! :) jag har bara ömma bröst och min annars platta stenhårda mage har fått en liiitenliten bula. Trodde kanske det var julmat men icke ;) när ska ni berätta för era föräldrar eller har ni redan gjort det?
    Vi berättade för mina föräldrar och min lillasyster igårkväll. Är enligt gravidappen i v.6 (5+5). Mamma hade haft det lite på känn sa hon, och alla blev glada. Vi ska nog vänta ett par veckor med att berätta för sambons familj. Dom är många syskon och vi vill ändå berätta för alla ungefär samtidigt, så tror vi håller på det lite till. Det är vår första graviditet, så det är lite svårt att hålla sig, även om man vet att man kanske skulle vänta tills det känns lite säkrare.
    Har dock inte ringt bm än!
  • Wooden

Jag ringde till bm idag för att boka tid för inskrivning, dom ska ringa upp vid 11-tiden på måndag. Så det blir att gå hela helgen och vänta på att få en tid. Å andra sidan har jag väntat med att ringa ett par veckor för att jag ville låta det sjunka in lite först.

Neiti75, hur gick det för er?

• Wooden

Jag går också in i vecka 8 idag och veckan som varit har tröttheten slagit till riktigt ordentligt för mig! Ungefär mellan 14 och 20 skulle jag kunna somna när som helst om jag bara sluter ögonen. Himla jobbigt när man är på jobbet tex. Annars är jag öm i tuttarna och lite illamående på förmiddagarna och kvällarna. Dessutom har jag vissa kvällar rejäla krypningar i benen. Sambon masserar mina vader nästan varje kväll innan läggdags. Nån mer som har det såhär tidigt?

• Wooden

Är det någon som fått tips av bm/apoteket vad som är effektivt och skonsamt vid nästäppa? Jag är beroende av nässpray sen många år och det funkar ju, men nu använder jag typ en flaska i veckan och det känns inte alls okej. Men nåt måste jag ta, annars blir jag galen.

• Wooden
    RocaGihl skrev 2015-02-07 13:48:56 följande:

Är också 9+2 idag. Jag oroar mig faktiskt inte heller, och tror och hoppas allt kommer gå bra:)

Jag har också en så himla bra och trygg känsla sen typ 3 veckor tillbaka. Är vi v 10 (9+4). Känner mest att jag har respekt för att något kan gå fel, men jag är liksom säker på att allt kommer gå bra. Knepig känsla, men skön!
  • Wooden

Vi kallar våran för Kotten, eller mest jag för det är mest jag som benämner bebisen kan man säga. Har också en känsla för att det är en pojke, men det kanske mest är för att vi har fler killnamn på lager, haha. Vi vill också veta kön om det syns, har RUL 2/4, men det är samma dag som vi går in i v18 så tänker att det kanske inte syns så väl än, men vi får se! Kan tänka mig att söka privat och göra ytterligare ett UL lite senare annars :)

Svar på tråden Första barnet september 2015