Inlägg från: Wooden |Visa alla inlägg
  • Wooden

Första barnet september 2015

Jag har läst att parmesan är okej även fast den är gjord på opastöriserad mjölk. Vet inte vilka mängder man pratar om, men stod iaf att det gick bra för gravida. Jag äter också parmesan till mat. Övriga ostar undviker jag. Parmaskinka äter jag fast då har jag fryst den innan. Sushi har jag inte ätit än, men kommer förmodligen göra det om jag blir sugen och är på ett fräscht ställe!

• Wooden
    26number1 skrev 2015-03-02 21:11:38 följande:

Är det bara jag som inte ska göra kub?

Nej, jag har inte gjort kub och ska inte göra. Så du är inte ensam!
  • Wooden

Än är det ju lite tidigt, men är det någon som börjat tänka på/prova/läsa på om barnvagn?

• Wooden

Ja, funderar på det mesta som ska köpas gör man ju redan. Det är nog alldeles normalt :) Vi har nog tänkt åka till nån butik och känna lite på vagnar ganska snart. Man har ju ingen aning om hur man vill att den ska kännas och sådär. Än så länge tittar jag liksom mest på hur den ser ut och det känns som fel väg att gå. Vi kommer nog förmodligen också köpa en begagnad och annars när det finns med kampanjpris, kommer inte beställa en helt ny! :)

• Wooden
    Boonyi skrev 2015-03-05 18:47:16 följande:

Jag tror jag ska berätta på jobbet nu i veckan. Vi är en liten arbetsplats och det känns som att jag vill ge dem ordentligt med tid att planera för min mammaledighet.

Hur har ni andra gjort? Har ni redan berättat för chefen eller kommer ni vänta längre?

Min mamma är min närmsta chef, så hon har vetat länge och det är hennes första barnbarn som är på g så hon har varit helt prillig och velat berätta på jobbet i flera veckor, haha. :) Och jag har inte riktigt vetat vad jag ska säga, då jag (förutom mamma och en tjej till) bara har manliga kollegor och dessutom bara har jobbat i några månader. Vill inte direkt hålla tal i lunchmatsalen, hehe. Men nu har mamma berättat för VD'n och en annan chef och dom blev bara glada, så det känns skönt! Får se när hela bygget får reda på nyheten :)
  • Wooden
    emolau skrev 2015-03-12 08:49:03 följande:

Jag är väldigt sugen på weekend i Barcelona i vår och har nu hittat en billig resa. Va tror ni om att resa utomlands i fyra dagar i vecka 23? Borde väl inte va någon större fara eller?

Tänker att alla får känna vad som känns bäst, och man kan ju alltid rådgöra med sin barnmorska. :) Själv ska jag åka till Kreta en vecka i v.27. Vi ska åka ihop med min sambos syster och vi ska få barn samtidigt, och vi tycker båda det känns bra! Hoppas det känns bra i graviditeten längre fram också bara. Men det är ju inga problem att få läkarintyg om nåt skulle uppstå heller. :)
  • Wooden

Alltså, om något skulle uppstå innan resan så att man behöver boka av. Vi har dessutom bokat hotell med fri avbokning, så om man mot förmodan inte skulle få tillbaka några pengar för flyget så är det "bara" dom pengarna man går miste om.

• Wooden
    Liafiaa skrev 2015-03-16 19:33:44 följande:

Hej :)

Kan jag hänga på er? :)

Jag väntar mitt första barn i början av september.

Jag är nu i v17 . Hur mår ni andra nu? :)

Dags för rul snart? :)

Jag mår bra! Är i v15 (14+4) och är mest hungrig hela tiden. Får panikhunger typ varannan timme, men det går ju oftast att åtgärda. Haha. Tycker magen växer på sig nu! Har inte gått upp nåt i vikt än, men hade ca 10kg övervikt från start så det finns väl lite att ta av.

Har rul 2/4, så det närmar sig! Så himla spännande!
  • Wooden
    Misscaswell skrev 2015-03-17 06:51:50 följande:

Det vet jag förstås inte bombsäkert, men strax ovanför blygdbenet, under naveln, kan jag känna den övre delen av vad som känns som ett spänt klot. Precis så stor att den fortfarande ryms utan att bukta ut. Det känns inte som mina vanliga magmuskler (och det känns mest när jag slappnar av i magmusklerna), och det känns för hårt och klotigt för att vara tarmar. Därav min slutsats.

Precis så känner jag med! Men aningen längre ner, under själva magen kan man säga, precis ovanför blygdbenet. Jag kan kupa handen runt, det är precis så klotet ryms i handen :) Läste lite om att om det är livmodern som ligger så långt ner så brukar man få göra ett senare ultraljud (typ v32) för att se så livmodern har dragits sig uppåt. För om den ligger kvar så måste man göra snitt pga att bebisen inte får plats att komma ut vaginalt. Eller nåt :) Jag är väldigt nojigt lagd, men inget jag läste var att det var farligt eller något :) och dessutom var det ovanligt att livmodern låg kvar så lågt senare i graviditeten :)
Svar på tråden Första barnet september 2015