Inlägg från: Wooden |Visa alla inlägg
  • Wooden

Första barnet september 2015

isaswe skrev 2015-08-17 16:27:09 följande:

Hejsan alla!

I dag 11.27 kom vår dotter :) En liten tös; 2970 gram och 46 cm- två dagar innan BF.

Kan rekommendera EDA :) hade nog inte överlevt utan det haha. Värsta var värkarna fram till man var öppen 3-4 cm. Krystvärkarna var nästan behagliga i jämförelse.

Stort grattis!! Vad roligt! :) Hoppas allt gått bra och att ni mår fint allihop!
  • Wooden

Men alltså, så himla kul och spännande att det börjar komma bebisar och även att det är några stycken det börjar sätta igång lite smått för med förvärkar, slemproppar och annat! Så härligt att följa! Själv har jag fyra veckor till bf, så antar att det inte är dags riktigt än, men man vet ju inte. Stor kram till er alla!

• Wooden
    26number1 skrev 2015-08-19 11:25:39 följande:

Hur tänker ni, ska ni ha musik med till förlossningen och isf vad? Känns som att jag nig skulle vilja ha lite pepp-musik med mig :)

Jag skulle kunna tänka mig musik under förlossningen, men vet liksom inte om jag föredrar upptempo och pepp eller nåt lugnande. Har Spotify i telefonen, så det får nog duga. Där finns ju det mesta. Men har inte gjort nån speciell spellista so far.
  • Wooden
    Finemang skrev 2015-08-23 11:37:55 följande:

Gått in i v37 nu och har blivit helt slö. Orkar inte fixa nåt varken för bebisen eller i hemmet. Bara ser allting som ska ordnas och städas och tvättas men orkar inte ta mig för nånting! Jag som hade tänkt jobba lite mindre sista två v och boa och städa då, just nu känns den idén körd....

Hur är det med er, grejar ni mycket hemma?

Vi ska flytta innan jul så vår lägenhet ligger ute till försäljning nu, har visning nästa måndag (och sambon är iväg och sover borta hela nästa helg, hehe), så i veckan ska jag försöka hitta krafter att plocka undan ordentligt. Givetvis hjälps vi åt med detta. Och till helgen kommer mamma och hjälper mig damma, dammsuga osv. Det har man inte riktigt ork till att göra själv. Tänkte ta dit en städare först, men vi fotograferade lägenheten för bara ett par veckor se och då storstädade vi också rejält så lägger hellre pengarna på flyttstäd sen!

Annars boar jag inte direkt, men skulle däremot behöva planera för att få till en packning av BB-väskan!
  • Wooden
    Finemang skrev 2015-08-23 16:36:37 följande:

Oj,skönt att ni får hjälp! Tur att ni inte flyttar innan bebisen kommer, det hade kanske varit kämpigt?! Som sagt gick ju min slempropp förra veckan och jag hade inte packat något alls. Det fick väldigt fort faktiskt när jag väl var tvungen :D Men nu har jag plockat runt i den lite så behöver nog göra om det igen... :P Bara du har en lista med det viktigaste går det ju ganska fort att slänga ihop allt ;)

iaf

Ja, nu hade det känts tungt att flytta! Även om man fått hjälp och så. Man vill säkert gärna ha hemmet i ordning så gott det går och inte leva i flyttkaos när man är höggravid och nyförlöst! Så jag tror det blir bra att landa lite först. Det är en nyproduktion vi flyttar till, så hade inte så mycket val gällande flyttdatum heller.

Precis, man vet väl ungefär vad man måste ha med och så länge man har det tillgängligt så går det nog rätt fort! Tänkte jag skulle pyssla med det den här veckan iallafall. Går in i vecka 38 på tisdag.
  • Wooden
    26number1 skrev 2015-08-23 21:39:00 följande:

Nu gör ni mig lite nervös, gick in i v 37 igår och på tisdag får vi nycklarna till nya lägenheten :D Innan 1/9 ska vår lägenhet vara tom och städad och så ska den nya fixas, undrar ibland vad jag gett mig in på :P

Det kommer säkert gå jättebra! Det är ju skillnad när man är inställd på något. Mest nu jag känner att det är skönt att flytten inte är nu, men hade man varit inställd på att flytta nära inpå bf så hade man ju varit förberedd. Lycka till med allt! :)
  • Wooden
    Finemang skrev 2015-08-25 09:00:19 följande:

Nu börjar det bli tungt här. Gör ont i bröstkorgen och jag har svårt att sitta och jobba hela dagarna. Ska höra med bm om sjukskrivning tror jag :/

Har också börjat bli lite orolig för att bli förkyld lagom till förlossning el när bebis kommer... Nån mer som tänker på detta? Skolorna har ju börjat nu och basilluskerna cirkulerar... :( hur klarar man ens en förlossning om man är ordentligt förkyld med feber och allt??

Sägs det inte att kroppen funkar så fiffigt att förlossningen inte sätts igång om mamman är nedsatt pga sjukdom? Vet inte om det är sant, men det har jag hört iaf. Lite snorig kanske, men inte föda med typ influensa. Då väntar kroppen tills man återhämtat sig.
  • Wooden
    Lynnig skrev 2015-08-25 20:02:34 följande:[/quote-nick

Har era respektive frågat om förlossningspresent? Förväntar ni er present?[/quote]

[quote=75679851][quote-nick]Lynnig skrev 2015-08-25 20:02:34 följande:

Har era respektive frågat om förlossningspresent? Förväntar ni er present?

Min sambo har garanterat inte hört talas om nån förlossningspresent, haha. Skulle bli såååå chockad om han fick för sig att ge mig något innan eller efter förlossningen. Är typ lite orolig att han inte ska tycka att jag utför nån märkvärdig prestation över huvud taget. Jag har dock hintat om ett namnsmycke jag gärna skulle vilja ha, men förväntar mig inte att det har sjunkit in. :)
  • Wooden

Inatt har jag haft förvärkar för första gången. Antar att det var det, och egentligen är det skitsamma vad det var, hehe. Mensvärk (inte så stark) och sammandragningar som höll mig vaken till och från, så stannar hemma och vilar även fast jag egentligen skulle jobbat. Var ledig igår med och ska vara ledig fredag och måndag också, så det blir nästan en hel veckas vila. Skönt! Sambon är dock borta hela helgen, så då vill vi inte ha bebis. Men är bara i vecka 38 än så länge, så förmodligen väntar vi lite till :)

• Wooden
    Knäck skrev 2015-08-27 20:48:46 följande:

Var på sista besöket hos bm idag och hade SF-mått på 34. Tänkte inte på det då men nu har jag läst att det är ganska litet? Jag började på mittenkurvan men ligger under den nu så det har liksom planat ut lite men inte stannat, bm är inte orolig. Många påpekar att magen är liten för veckan. Är i vecka 39. Vad har ni för mått?

Min mage är stor istället, så då påpekar folk det istället. Hade 36 sist jag var hos bm, det var första dagen i v37. Då hade jag hoppat upp på övre kurvan från att ha legat på normalt dittills. Min bm sa att det förmodligen berodde på en stark tillväxt hos bebisen men att det lika gärna kan bero på hur bebisen ligger. Och att man ska tänka på att stor mage inte är synonymt med stor bebis och tvärtom, även om det såklart kan sammanfalla så också :) När vi var på "könskoll" i vecka 28 sa den barnmorskan att det mesta tydde på att vi skulle få en normalstor bebis, ca3600g om han föds på bf. "Det blir iallafall inte 4,5kg" sa hon. Så litar stenhårt på det och så får vi se om hon hade rätt när han kommer, haha.
Svar på tråden Första barnet september 2015